آلبوم خواننده ها

جدیدترین آلبوم خواننده های ایرانی در زمستان 95

تاریخ انتشار : 16 اسفند 1395کد مطلب : 45643زمان مطالعه : 8 دقیقه
در این مطلب به معرفی آلبوم جدید و زمستانی خواننده های مشهوری همچون محمد علیزاده و حامد همایون و... میپردازیم.

آلبوم جدید خواننده های پاپ

از بین خوانندگان خوب کشورمان، شما طرفدار کدام خواننده هستید؟ در گزارش پیش رو نگاهی انداخته ایم به فعالیت های خواننده های پاپ داخلی و جدیدترین آلبوم پرطرفدارترین خواننده های کشورمان .

هر سال این موقع ها که سوز سرما تا مغز استخوان رسوخ می کند، اهالی موسیقی دست به کار می شوند تا با برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم، گرمای هنر را به قلب طرفدارانشان تزریق کنند. قانون نانوشته ای وجوددارد که خواننده های مطرح دو سال پشت سر هم در زمستان آلبوم ندهند.

 
همین اتفاق باعث شده تنوع موسیقایی بالاب رود و نام خواننده های فصل سرد قابل پیش بینی نباشد. امسال هم داستان از همین قرار است و از ابتدای دمای ماه تا الان آلبوم های شاخصی منتشر شده و به زودی چند آلبوم دیگر هم به بازار می آید. آلبوم های حامد همایون، گروه بمرانی، محمدعلیزاده، مهدی یراحی و علی زند وکیلی بدون شک جزء پرفروش ترین آلبوم های امسال هستند، البته باید تا پایان سال صبر کرد تا نیتجه رقابت خواننده های شش ماه دوم سال را با محسن چاوشی، احسان خواجه امیری، دال بند و حافظ ناظری دید.
 
علی الحساب آلبوم های عاشقانه منتشرشده در این دو ماه را بررسی و مقایسه کردیم تا دستمان بیاید زمان قدم زدن در برف در جوار یار چه چیزی گوش کنیم که تب عشقمان را چند درجه بالا ببرد.

• مجموع پخش قطعه ها براساس آمار سایت بیپ تونز است و پایین بودن مجموع پخش قطعه ها برای آلبوم های مهدی یراحی و علی زند وکیلی به خاطر تازه بودن زمان انتشارشان است و مطمئنا تا پایان سال از نظر فروش و پخش آن لاین جهش خواهندداشت.

آینه قدی؛ مهدی یراحی

  • یک عاشقانه آرام
  • سبک:پاپ
  • مجموع پخش آن لاین:50 هزار بار

مهدی یراحی در دهمین سال از شروع فعالیت حرفه ای اش، چهارمین آلبوم موسیقایی اش را منتشر کرد. یراحی که با تیتراژخوانی در برنامه «شب شیشه ای» شناخته شد، چهار سال برای اولین آلبومش زمان گذاشت. دو سال بعد هم آلبوم «امپراتور» را آماده کرد و تندیس بهترین آلبوم موسیقی پاپ را از جشنواره سایت موسیقی ما گرفت. یراحی پارسال هم آلبوم «مثل مجسمه» را منتشر کرد ولی خیی موفق نبود و هشتمین آلبوم پاپ پرفروش در فضای مجازی لقب گرفت. مهدی یراحی که بعد از سال ها فعالیت، سبک و امضای اختصاصی خودش را پیدا کرده، امسال با انتشار آلبوم «آینه قدی» به کورس رقابت برگشته است.
 
آلبوم خواننده ها

آلبوم آینه قدی مهدی یراحی

 

تازه ترین آلبوم یراحی مثل بیشتر آثارش، حال و هوای عاشقانه ای دارد؛ عاشقانه ای آرام. پسر جنوبی موسیقی پاپ که به خاطر فضای ریتمیک آلبوم «مثل مجسمه» مورد انتقاد قرار گرفته بود، این بار ریسک نکرده و فضایی آرام را به مخاطب عرضه کرده است. با وجود این که یراحی برای تهیه 10 ترک آلبوم «آینه قدی» با شش ترانه سرا و هفت آهنگساز مختلف همکاری کرده است ولی این تفاوت ترانه ها و آهنگسازی بیرون نمی زند و احتمالا تنظیم های سعید زمانی و کوشان حداد باعث ایجاد این یکدستی شده است. در مجموع یراحی با انتشار این آۀبوم رضایت مخاطبانش را جلب کرده، البته باید دیددر اجرای کنسرت که نیازمند شور و حرارت بیشتری است، این آهنگ ها چقدر مورد استقبال قرار می گیرند.

کیا گوش بدن؟ اگر طبع لطیفی دارید و روزهای پرتلاطم عاشقی را تجربه می کنید، با صدای یراحی عاشقی کنید. مهدی یراحی در تازه ترین آلبومش هم از روزهای خوش عاشقی و هم از لحظه های جانسوز فراغ خوانده است و می توانیددر روزهای برفی همراه با یار به صدای پسر جنوبی موسیقی گوش دهید و لذت ببرید.

کیا گوش ندن؟ اگر کیف تان کوک است و نمی خواهید یادروزهای غمباری که به تازگی طی کرده اید بیفتید، سمت آینه قدی نروید که سوز صدای یراحی بدجور می سوزوندتان.

ترک ویژه:آینه قدی

شاه بیت:این آخرین دفاعیه/ راضی ام از جرم خودم/ از این که لحظه فرار/ عاشق زندانبان شدم
 


گذشتن و رفتن و پیوستن؛ گروه بمرانی

  • عاشقی وسط لندن
  • سبک:پاپ- بلوز- کانتری
  • مجموع پخش آن لاین:43 هزار بار

اعضای گروه بمرانی از همان ابتدای کار، تمام کلیشه های مرسوم بازار موسیقی ایران را شکستند. این گروه، موسیقی متفاوت شان را با اجرای برنامه در کافه ها، خیریه ها و تئاترهای مختلف به مردممعرفی کردند. «اتوبوس قرمز» اولین آلبوم رسمی بمرانی یک کار کودک بود که مخاطبان بزرگسال زیادی پیدا کرد. بمرانی با الهام گرفتن از موسیقی بلوز و کانتری سبک اختصاصی خودشان را ابداع کردند و به مرور مخاطب پیداکردند.
 
آلبوم خواننده ها

آلبوم جدید گروه بمرانی

 

فضای شاد و سرخوشانه آلبوم دوم یعنی «مخرج مشترک» خیلی ها را ترغیب کرد که بمرانی گوش کنند. پیش فروش تمام بلیت های کنسرت های گروه، گواه همین مدعاست. اما برمانی ها امسال با انتشار آلبوم «گذاشتن و رفتن پیوسته» مخاطبان شان را غافلگیر کردند. ریتم و تمپوی آلبوم به نسبت شناختی که از بمرانی پیدا کردهایم، به شدت کند شده است و فضای آرامی بر آلبوم حاکم است. با این که «گذشتن و رفتن پیوسته» غمی عمیق را به مخاطب القا می کند ولی همچنان اتمسفر آلبوم مثبت است و حال خوب گروه در میان تک تک نت ها حس می شود.

کیا گوش بدن؟ اگر از فضای یکنواخت و کسالت بار موسیقی پاپ خسته شده اید و به دنبال یک موسیقی تازه و فکر شده می گردید، آلبوم جدید گروه بمرانی می تواند سر ذوق بیاوردتان.

کیا گوش ندن؟ اگر با فضای سرخوشانه گروه بمرانی حال می کنید و توقع دارید که آلبومی با حال و هوای آلبوم «مخرج مشترک» بشنوید، احتمالا فضای آرام آلبوم «گذشتن و رفتن و پیوسته» به مذاق تان خوش نمی آید.

ترک ویژه:پپرونی

شاه بیت:بیا برم شکوه کن ز حال بد، لالای لالای ابنشین و هی ناله کن ز عاقبت، لالای لالای
 


رویای بی تکرار؛ علی زند وکیلی

  • عاشقانه کلاسیک
  • سبک:پاپ- سنتی
  • مجموع پخش آن لاین:47 هزار بار

پسر شیرازی سی ساله، از پنج سال پیش آلبوم دادن را شروع کرده و به مرور به جایگاه قابل قبولی در موسیقی کشور رسیده است. زند و کیلی از همانابتدا در انتخاب سبک و حتی ظاهرش نشان داد که به دنبال اتفاق جدیدی در موسیقی است و قرار نیست از روی دست دیگر خواننده های پاپ مشق کند. علی اشعار عاشقانه را شبیه خواننده های کلاسیک می خواند ولی نه به این معنی که در تاریخ جا مانده باشد. علی فرزند زمانه خودش است و حتی وقتی آهنگ های کلاسیک را بازخوانی می کند، به مخاطب امروز فکر می کند و به موسیقی اش رنگ امروزی می پاشد.
 
آلبوم خواننده ها

رویای بی تکرار علی زندوکیلی

 

«رویای بی تکرار» هشتمین آلبوم علی زند وک یلی و به نوعی پخته ترین اثر هنری اش است. این آلبوم با 12 قطعه در ادامه روند موسیقی تلفیقی ای است که گروه زند در پیش گرفته است با این تفاوت که انتخاب موسیقی، ترانه و لحن خواندن علی زند وکیلی، به همنشینی دلپذیری رسیده و تک تک قطعات شنیدنی از آب درآمده اند.

کیا گوش بدن؟ اگر با فضای موسیقی محلی و سنتی حال می کنید ولی حوصله ندارید نیم ساعت تکنوازی کمانچه گوش دهید، آلبوم های تلفیقی از این دست خوراکتاناست. مخصوصا که علی زند و کیلی در آلبوم هایش به خوبی از موسیقی های فولکلور بهره می گیرد و نواهای محلی را بازآفرینی می کند.

کیا گوش ندن؟ همه می توانند به این آلبوم گوش بدهند و لذت ببرند آقا شما گوش بدهید اگر بد بود و نتوانستید ارتباط برقرار کنید، بیایید یقه من را بگیرید.

ترک ویژه:آتش در آب

شاه بیت:تو مثل التماس من می مونی که یک شب روی شونه هاش چکیدم/ سرم گرم نوازش های اون بود که خوابم برد و کوچکش رو ندیدم



گفتم نرو؛ محمد علیزاده


  • عشق به علاوه 2
  • سبک:پاپ
  • مجموع پخش آن لاین:174 هزار بار

تمام شدن بلیت های کنسرت و فروش بالای آلبوم های موسیقی محمد علیزاده نشان می دهد که آقای خوش خنده از محبوبیت کم نظیری در موسیقی پاپ برخوردار است. با این حال علیزاده خیلی اهل آلبوم دادن نیست و امسال بعد از گذشت هشت سال تنها چهار آلبوم منتشر کرده است اما تا دلتان بخواهد تک آهنگ و تیتراژهای هیت دارد.
 
آلبوم خواننده ها

آلبوم گفتم نرو محمد علیزاده 

 

اصولا محمد علیزاده برای همین آهنگ های مجزا و غالبا عاشقانه ای که خوانده، چهره شده است؛ آهنگ هایی که با جان و دل خوانده می شوند و در بیشتر موارد تا ته قلب مخاطب نفوذ می کنند.

تخصص علیزاده در خواندن آهنگ های تاثیرگذار است. آهنگ های عاشقانه ای که دلت را می لرزانند و چشمت را تر می کنند. اما «گفتم نرو» چهارمین آلبوم این خواننده کمتر رنگ و بوی همیشگی را دارد و خبری از آهنگ ویژه ای که هیت شود، نیست. در آلبوم جدید بیشتر از فراغ گفته می شود تا عشق و از آن لحن روحانی علیزاده کمتر می شنویم.

کیا گوش بدن؟ علیزاده در کنسرت امسالش هم گفت که خیلی ها فکر می کنند اگر نباشند ما تمام می شویم. اگر حس می کنید در عشق همه جوره مایه گذاشته اید ولی بی معرفتی دیده اید، حتما این آلبوم را گوش دهید تا زخم ای قلبتان کمی التیام پیدا کند.

کیا گوش ندن؟ آلبوم جدید مخاطبان همیشگی علیزاده را راضی می کند ولی سورپرایزی مثل آهنگ «برادر» ارائه نمی کند تا مخاطب را هیجان زده کند و هیت شود. در نهایت اگر لب پرتگاه نشسته اید و به پهنای صورت اشک می ریزید، این آلبوم را پلی نکنید، چون گروه های امداد و نجات به دردسر می افتند.

ترک ویژه:تمام ترک ها در یک سطح هستند.

شاه بیت:تعطیلیای آخر هر هفته رو کنارتم ولی تموم هفته رو خراب و بی قرارتم



دوباره عشق؛ حامد همایون


  • شش هشتم عشق
  • سبک:پاپ
  • مجموع پخش آن لاین:261 هزار بار

حامد همایون از همان تک ترک هایی که در فضای مجازی منتشر می کرد، تکلیفش را با مخاطب روشن کرد. همایون قشر وسیعی از مخاطبان را هدف قرار داده که به دنبال ترانه های شاد و مفرحی هستند که بتوانند بدون خجالت و با صدای بلند آن ها را گوش بدهند. این قشر مخاطب تا قبل از این مجبور بود یا به خواننده های آن ور آبی دل ببندد یا کارهای ضعیف خواننده های زیرزمینی را گوش کند.
 
آلبوم خواننده ها

آلبوم دوباره عشق حامد همایون

 همایون از همین خلا موسیقی شاد با اشعار قابل قبول استفاده کرد و با حمایت موسسه ترانه شرقی ظرف چهار ماه به چهره برتر موسیقی پاپ در سال 95 تبدیل شد. 12 ترانه از مجموع 18 آهنگ آلبوم «دوباره عشق» را سهیل حسینی سروده و باعث شده در مجموع آلبوم یک دستی از آب دربیاید.
 
فارغ از این، حامد همایون سبک و سیاق خاص خودش را پیدا کرده و صدا و شیوه اجرایی او شبیه خواننده دیگری نیست و این خاص بودن به مذاق مخاطب تنوع طلب ایرانی خوش می آید. این آلبوم از همان روزهای ابتدایی انتشار به سرعت به هیت ترین آلبوم دوره زمانی اش تبدیل شد؛ به قدری که از هر ماشینی صدای همایون به گوش می رسید و خیلی زود مجوز پخش از تلویزیون را هم گرفت.

کیا گوش بدن؟ آلبوم دوباره عشق، مخصوص آدم هایی است که می خواهند صبح شان را عاشقانه و پرشور شروع کنند یا این که با ماشین بزنند به دل جاده و صدای موزیک را تا ته زیاد کنند.

کیا گوش ندن؟ اگر سختیگر و عصاقورت داده اید یا این که کلا با آهنگ های تند مشکل دارید، دور همایون را خط قرمز بکشید و به هیچ وجه سمتش نروید.

ترک ویژه:چتر خیس

شاه بیت:سر آن سفره خالی که پر از اشک یتیم است... خدا هست.../ پشت دیوار گلی پیرزنی گفت، خدا هست.

جدیدترین آلبوم خواننده های ایرانی در زمستان 95

3.614
این مطلب مفید بود ؟104
برگرفته از همشهری جوان -/ح
وبگردی