اتصال گوشی به تلویزیون
روش های مختلفی برای “اتصال گوشی به تلویزیون” وجود دارد که در این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک به معرفی و بررسی برخی از موارد مهم خواهیم پرداخت.

روش های اتصال گوشی به تلویزیون

این روزها شاهد رونمایی و معرفی نسل جدید اسمارت فون ها هستیم که کاربرد و کارکرد آنها در زمینه های مختلف به بیشترین میزان ممکن افزایش یافته است و می توانید به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. اما چند سالی است که برنامه های مختلفی در راستای اتصال گوشی به تلویزیون رونمایی شده است که مشکلات خاص خود را دارند و اما این پایان ماجرا نیست...

روش هایی که در چند سال اخیر رونمایی شدند، یا وصل نمی شدند و یا در صورت وصل شدن، بسیار کند و آهسته بودند که گویی شما در حال تماشای صحنه آهسته هستید. اما اکثر این برنامه یا جایگزین شده اند و یا ارتقا پیدا کرده اند که عموم کاربران می توانند از آنها در این راستا استفاده کنند.

با این حال در طی این سال ها، برخی آپدیت ها در این زمینه انجام شده است که در این زمینه شما را به بهترین شیوه ممکن همراهی می کنند و می توانید با استفاده از این آپدیت ها که یا بصورت بی سیم یا با سیم هستند، استفاده کنید. به همین دلیل در این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک ما قصد داریم شما را با نحوه اتصال گوشی به تلویزیون آشنا سازیم.

نحوه اتصال گوشی سامسونگ به تلویزیون

گوشی های سامسونگ دارای برنامه ای کاربردی به نام Smart View در نسل جدید و Screen Mirror در نسل های قبل از اندروید 9 هستند که اگر شما گوشی سامسونگ داشته باشید می توانید از این قابلیت ها بصورت رایگان برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کنید. توجه داشته باشید گوشی های هوشمند سامسونگ که دارای اندروید 8 و قدیمی تر هستند، شاید مجهز به برنامه Screen Mirror نباشند. در ادامه مراحل را به ترتیب توضح خواهیم داد و شما نیز باید مرحله به مرحله پیش بروید.

1- ابتدا باید وارد تنظیمات تلویزیون شوید و سپس تلویزیون را با استفاده از کابل لن یا وای فای به اینترنت متصل کنید.

2- گوشی را به مودمی که تلویزیون را به آن متصل کرده اید، متصل کنید.

3- همانند تصویر ذیل، گزینه Smart View را در گوشی فعال کنید و سپس گزینه Connect to Tv را انتخاب کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون

4- گوشی شروع به Scan کردن دیوایس های مرتبط می کند و در طی چند ثانیه می توانید نام تاویزیون را مشاهده کنید که باید بر روی آن کلیک کنید تا هر دو به یکدیگر Connect شوند.

5- در مرحله اول Pair شدن گوشی و تلویزیون، کد 4 رقمی بر روی تلویزیون (نسل جدید) مشاهده خواهید کرد که باید آنرا در گوشی وارد کنید تا عملیات اتصال به تلویزیون انجام شود.

هم اکنون گوشی شما به تلویزیون متصل شده است و می توانید محیط کاربری گوشی را در تلویزیون مشاهده کنید. به همین سادگی!


اتصال گوشی به تلویزیون با hdmi

کابل های hdmi یکی از کاربردی ترین کابل ها جهت انتقال تصویر و صدا هستند که این روزها دارای مخاطبان بسیار زیادی در جهان است که با استفاده از این کابل می توانید به سادگی تمام، اقدام به انتقال تصویر و صدا با بالاترین کیفیت ممکن کنید. اما اخیرا مبدل هایی به بازار عرضه شده اند که شما با استفاده از آنها می توانید گوشی را به تلویزیون متصل کنید.

کابل hdmi

مبدل های کابل hdmi دارای قیمت نسبتا مناسبی هستند که به گوشی های با پورت ورودی USB TYPE C می توانند اقدام به انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون کنند که این می تواند ساده ترین روش ممکن باشد که می توان از آن استفاده کرد. قیمت حدودی این مبدل در برندهای مختلف از 300 هزار تومان تا چیزی نزدیک به یک میلیون تومان نیز وجود دارد که با کمی جستجو در بستر اینترنت می توانید مناسب ترین محصول را انتخاب و خریداری کنید.


اتصال گوشی به تلویزیون با اندروید باکس

اندروید باکس

جدیدترین ابزارهایی که این روزها می توان در زمینه اتصال گوشی به تلویزیون مشاهده کرد، اندروید باکس ها هستند که دارای قابلیت های بسیار زیادی هستند که در ادامه به این ابزار خواهیم پرداخت؛

قابلیت های اندروید باکس

اندروید باکس

اندروید باکس یک دستگاه مالتی مدیا است که به وسیله این ابزار کارآمد می توانید تلویزیون LCD یا LED خود را تبدیل به یک کامپیوتر هوشمند کنید که با استفاده از آن می توانید کارهای بسیار زیادی انجام دهید. از مهم ترین قابلیت های اندروید باکس ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  1. مشاهده آنلاین شبکه های تلویزیونی بصورت آنلاین
  2. دارای پورت LAN و HDMI
  3. قابلیت اتصال موس کامپیوتر به اندروید باکس
  4. پشتیبانی از تلویزیون هایی که دارای پورت hdmi هستند
  5. قابلیت اتصال به اینترنت و جستجو در گوگل
  6. قابلیت نصب اینستاگرام، واتساپ، اسکایپ و...
  7. قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون با wifi
  8. پشتیبانی از زبان فارسی و...
  9. محیط کاربری زیبا، ساده و جذاب
  10. قیمت به صرفه
  11. ابعاد کوچک

 از این رو اگر تلویزیون شما دارای پورت ورودی hdmi می باشد، اما دارای قابلیت Screen mirroring نیست، می توانید اندروید باکس متناسب با نیازهای خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

آموزش روش های کاربردی اتصال گوشی به تلویزیون به زبان ساده

2.41198
این مطلب مفید بود ؟577621
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : ترفندستان
وبگردی