ارتقای شغلی
اگر شما نیز جزو آن دسته از کار مندانی هستید که دوست دارید به ارتقای شغلی برسید اما راهکارهای رسیدن به آن را نمی دانید این قسمت از نمناک را مطالعه کنید.

ارتقای شغلی با راهکارهای طلایی

ارتقا شغلی پاداش در برابر عملکرد مثبت کارمندان و نشان دهنده میزان رشد کارمندان است . همانگونه که می دانید هر اداره و سازمانی قوانین مخصوص به خود را دارد که میزان رشد کارمندان بر این اساس مشخص می شود .

ارتقا شغلی گاهی منجر به پیشرفت در حوزه ی کاری و تغییر در وظایف و مسئولیت ها اتفاق می افتد و گاهی منجر به افزایش حقوق و یا پاداش تشویق می شود.اگر می خواهید بدانید چگونه می توانید ارتقا شغلی کسب کنید با این بخش از نمناک همراه شوید.

ارتقای شغلی

ترفیع و پیشرفت در شغل

روش هایی برای گرفتن ارتقا شغلی

نمی توانید دست روی دست بگذارید و فکر کنید بعد از یک یا دو سال خودبه خود ترفیع خواهید گرفت؛ چرا که ترفیع به شما داده نمی شود، بلکه باید آن را به دست آورید.اگر واقعاً می خواهید حرفه شغلی تان به سمت جلو حرکت کند، این ها مهارت هایی هستند که باید رویشان تمرکز کنید.

قابل اطمینان بودن

عواملی کلیدی که مدیران برای ترفیع کارکنان در نظر می گیرند این است که بتوانند روی آن ها حساب کنند و افراد وقت شناس، دارای ابتکار عمل و رفتار دوستانه با سایرین باشند.

یادگیری از شکست ها

همه ما در حرفه شغلی گاهی شکست هایی را تجربه می کنیم ولی، نحوه برخورد با شکست ها می تواند در عوض کردن اوضاع به سمت موفقیت موثر باشد .

مکالمه مؤثر

راجع به اهداف خود با رئیستان صحبت کنید واز مطرح کردن نگرانی ها، مشکلات یا سؤالات خود با رئیستان ترس نداشته باشید، مطرح کردن این سوال ها می تواند نقشی مهم در پیشرفت شغلی شما داشته باشد.

همکاری و تعامل

اگر می خواهید در شغلتان ترفیع در محیط کار می توانید از کسی کمک بگیرید. توانایی شما در همکاری و تعامل سبب می شود همکارانتان بیشتر تحت تأثیر قرار بگیرند، رییس شما نیز در مورد اخلاق کاری تان چیزهایی بیشتری بشنود.

روش های ارتقای شغلی

از همکارانتان کمک بگیرید

حس مالکیت

مدیران به کسانی ترفیع می دهند که نسبت به خروجی پروژه شان حس مالکیت نشان دهند، به این معنی که هر کاری که لازم است برای به انجام رساندن آن انجام دهند.

تلاش

مقدار تلاشی که شما به خرج می دهید اهمیت زیادی نزد رئیستان دارد و آن ها کارمندانی را ارتقا می دهند که هر روز تلاش زیادی از خود نشان دهند. حتی اگر مهارت کمتری دارند.

صداقت

صداقت داشته باشید و هرگز سر کار دروغ نگویید زیرا رئیس شما قدر صداقت شما را می داند.

خلاقیت

مدیران معمولاً افرادی را ارتقا می دهند که خارج از محدوده های موجود فکر کنند و خلاقیت دارند و در مواچهه با مشکلات راه حل هایی را ارائه می کنند .

استقلال کاری

به طور مستقل کار کنید ؛توانایی شما در کار کردن به صورت مستقل کمک می کند که رئیستان متوجه شود شما چقدر بر وظایف و پروه ها حس مالکیت دارید و به همه می فهمانید که شما فرد مناسب برای این شغل هستید.

کار سخت

با کمی کار سخت و تمرکز روی مهارت های خاصی که رئیستان می خواهد شما داشته باشید، به زودی به ترفیع شغلی دست پیدا خواهید کرد.

مزایای ارتقا شغلی

ترفیع شغلی با سخت کار کردن

مزایای دادن ارتقا شغلی به کارکنان

تشویق کارمندان به خاطر عملکرد خوب آنها، در حفظ روحیه ی کاری و انگیزه ی آنها بسیار مؤثر است. با مزایای دادن ارتقا شغلی به کارمندان آشنا شوید:

  • ارتقا شغلی موجب امنیت شغلی می شود و کارمندان این احساس را می کنند که تلاششان در محیط کار دیده می شود.
  • ارتقا شغلی موجب بالا رفتن تلاش و پشتکار افراد، بالارفتن انگیزه و بهره وری در کار می گردد.
  • ارتقا شغلی موجب ایجاد حس رضایت می شود و اگر فردی با وجود تلاش ارتقا شغلی نگیرد ؛ یک حس نارضایتی در وی به وجود می آید که اصلا به نفع سازمان نیست و عملکرد کاری فرد را کاهش می دهد .
  • دادن ارتقا شغلی به یکی از کارمندان انگیزه ی سایرافراد برای انجام کاررا بالا می برد و فضای رقابتی سالمی را در اداره یا سازمان ایجاد می کند.
  • ارتقا شغلی موجب بالا رفتن انگیزه کارکنان ، افزایش خلاقیت، رشد و بهبود شرایط کاری سازمان می شود.
  • ارتقاء شغلی میزان وفاداری و حس تعلق به محیط کاری را بالا می برد و شخص تمام تلاش خود را برای رشد بیشتر سازمان می کند.
  • ارتقا شغلی موجب می شود افراد یک اداره فکر پیدا کردن یک محیط کاری جدید بیافتند و با علاقه ی بیشتری کار را دنبال کنند.
  • دادن ارتقا شغلی به نفع مدیر و رئیس بوده و باعث می شود او کمتر به فکر استخدام افراد جدید و صرف وقت و هزینه برای آموزش آنها باشد.

مزایای ترفیع شغلی کارمندان

ارتقا شغلی موجب ایجاد انگیزه و روحیه در کار

زمان مناسب برای دادن ترفیع به یک کارمند

عملکرد:

زمان مناسب برای دادن ترفیع به یک کارمند، بررسی عملکرد فرد مورد نظر در یک بازه ی زمانی مشخص است.

طول خدمت:

هرچند تعداد سال هایی که فرد در یک سازمان خدمت می کند، می تواند در تصمیم گیری برای ارتقا شغلی فرد مؤثر باشد اما میزان آمادگی روحی و شرایط فردی کارمند برای دریافت ارتقا شغلی اهمیت بیشتری دارد.

شایستگی و توانایی:

برای سنجش کارآمدی فرد شایستگی و توانایی بسیار مهم است.

کیفیت مدارک آموزشی و فنی:

یکی ازموارد برای سنجش توانایی کارمندان جهت دریافت ارتقا شغلی سطح تحصیلات و مهارت های فنی است.

توجه به آخرین زمان دریافت ارتقا شغلی فرد:

برای قرار گرفتن در لیست ترفیع ؛ زمان دریافت آخرین ارتقا شغلی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

آموزش:

در انتخاب فرد مورد نظر برای ترفیع سطح سواد، تحصیلات فرد و تلاش وی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

پیمودن مراحل ترقی

برای ترفیع به یک کارمند این موراد را در نظر بگیرید

کدام افراد همواره مشمول دریافت ارتقا شغلی می شوند؟

  • ذهنشان همواره برای افکار و ایده های بزرگ، آماده است
  • کارمندان نمونه در برنامه ریزی های خود، بسیار هشیار بوده و در اوقات خالی خود به تفکر در مورد اموری می پردازید که نیازمند تمرکز بیش از حد است تا همواره بهترین نتیجه را از تلاش های خود به دست آورند.
  • همکاران خود را دوست دارند
  • همواره هماهنگی بالایی با اطرافیان خود داشته و تلاش می کنند با اطرافیان خود رابطه ای یک رنگ داشته و آنها را درک نمایند.
  • محیط کاری مناسب را بر حسب استعداد های خود انتخاب می کنند
  • تصمیم بگیرید جایی کار کنید که ارزش کارتان درک شود، زیرا سخت می توان تبدیل به یک کارمند نمونه شد اگر نیاز های شرکتی که در آن کار می کنید، با توانایی، استعداد و ارزش های شما تمایز بسیاری داشته باشد.
  • به آنچه برای مدیرشان ارزشمند است توجه می کنند
  • کارمندان نمونه همواره تلاش می کنند تا اهداف مدیر خود علاوه بر اهداف مدیران ارشد و اهداف کلی کمپانی را درک نمایند.»
  • در حالی که وظایف روزانه خود را انجام می دهند، همواره افکار بلند پروازانه ای نیز دارند
  • کارمندان موفق تمرکز خود را بر روی اهداف بلند مدت خود نیز معطوف می کنند .

دریافت ارتقا شغلی

این افراد شایسته ی دریافت ارتقا شغلی هستند

درخواست ارتقای شغلی

حقوق شما بر پایه ی شایستگی شما نیست، بلکه بر پایه ی آن چیزی است که در مورد آن مذاکره می کنید پس شما نباید انتظار داشته باشید که ارتقای شغلی مانند هدیه ای از آسمان برای شما فرود بیاید و باید خودتان دست به کار شوید.

ارتقای شغلی نیازمند تلاش بسیار است و حداقل یک سال باید در یک زمینه کاری فعالیت داشته باشید تا شایستگی ارتقا را کسب کنید.درخواست ارتقای شغلی حداقل باید یک سال پس از آخرین ارتقای دریافتی ارائه گردد.

گاهی اوقات نیز پیش آمده که درخواست ارتقا دقیقا در زمانی ارائه می گردد که کارمند مربوطه نتوانسته شایستگی خود را در باب موضوع سپرده شده به او به درستی انجام دهد و یا شرایط شرکت به نحوی است که فعلا انجام چنین کاری میسر نمی باشد بنابراین باید این نکته را مدنظر داشته باشید که در زمان مناسب درخواست خود را بیان کنید.

علاوه بر همه این ها باید بدانید اگر مدیریت بر این باور باشد که شما هیچ گاه شغل فعلی خود را رها نخواهید کرد، مطمئنا تمایلی برای ارتقای شغلی شما نخواهد داشت. شما باید همواره به نحوی رفتار کنید که مدیریت احساس نیاز به شما را حس نماید تا در صورت ارائه درخواست ارتقای شغلی آن را رد نکند.

پیشرفت و ارتقای شغلی با این راهکارهای طلایی

3.118
این مطلب مفید بود ؟117
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی