ارسال پیامک
ارسال پیامک آثار مخرب زیادی بر روی بدن افراد می گذارد که در این بخش از نمناک شما را با این آثار مخرب و باورنکردنی ارسال پیامک آشنا می کنیم.

بلایی که ارسال پیامک بر سر شما می آورد

درست است که ظهور تلفن همراه جزو اقتضائات دنیای مدرن است و درست که تلفن هوشمند فاصله ها را کم و معنای مرزهای جغرافیایی را از بین برده است، اما در کنار آن مشکلاتی را نیز تحمیل کرده است. برده ی دستگاه های پیشرفته و الکترونیکی شدن می تواند باعث بسط رفتارهای ضداجتماعی و افزایش خطر ابتلا به برخی مشکلات و بیماری ها می شود.در این مقاله درباره 5 خطری که ارسال پیامک بر بدن می گذاردصحبت خواهیم کرد.

 آثار باورنکردنی ارسال پیامک روی بدن 

خطر ابتلا به 5 وضعیت پزشکی در اثر ارسال بیش از حد پیامک ثابت شده است:

کمبود خواب:در سال 2008 موسسه کارولینسکای سوئدی اعلام کرده که استفاده از تلفن همراه حین خواب با خواب خوب شبانه تداخل جدی ایجاد می کند. تابش نور آبی گوشی های هوشمند نیز سبب ارسال پیام بیدار باش به مغز می شود و بی خوابی را به دنبال می آورد. علاوه بر این ها استرس و فشاری که با ارسال و دریافت پیام ها به فرد وارد می شود ایجاد بی قراری خواهد کرد. تمام این بی خوابی ها نیز در نهایت چاقی، افسردگی و بیماری های قلبی را به دنبال می آورد. بهتر است استفاده از تلفن همراه در اتاق خواب را ممنوع کنید و یا حداقل یک ساعت قبل از خواب استفاده از گوشی همراه را کنار بگذارید.

خستگی چشم ها: استفاده طولانی مدت از تلفن های همراه مشکلات چشمی مانند تاری دید، خستگی چشم، سردرد و خشکی چشم ها را سبب می شود. فاصله نامناسب تلفن با چشم ها و نور بسیار ضعیف یا بسیار زیاد صفحه گوشی ها از علل این گونه مشکلات هستند. به حداقل رساندن استفاده از گوشی های همراه برای ارسال پیامک، بهترین راه برای محافظت از چشم ها است. در غیر این صورت کنترل روشنایی صفحه تلفن همراه و جلوگیری از تابش خیره کننده آن، بعلاوه حفظ فاصله گوشی با صورت و چشم ها توصیه می شود.

ارسال پیامک

ارتباط ارسال پیامک و خستگی چشم ها

دردهای شدید گردن:حتما متوجه شده اید که هنگام ارسال پیامک سر شما رو به شیب جلو، خم می شود. این وضعیت باعث تحمل بیش از حد وزن توسط گردن و بالای شانه ها خواهد شد. بر اساس تحقیقات، ستون فقرات هنگام ارسال پیامک چیزی حدود 60 پوند بیشتر وزن تحمل می کند و این در حالی است که وزن سر بسیار کمتر از این رقم است و ستون فقرات هم به هیچ وجه برای چنین وزنی طراحی نشده است. ایجاد استرس اضافه روی گردن و ستون فقرات مسائل جدی سلامت مانند درد گردن، درد شانه، درد پشت، سردرد، فشار بر روی اعصاب و در نتیجه احساس گز گز را به همراه دارد. ر هنگام نوشتن پیامک و یااستفاده ی زیاد از گوشی های تلفن همراه شانه هایتان را به عقب بکشید، به جای خم کردم سر گوشی را به چشم هایتان نزدیک کنید، دست هایتان را بر روی دسته صندلی قرار دهید و چانه تان را بالا نگه دارید تا از بروز درد جلوگیری نمایید.

خطرات رانندگی: ارسال پیام های کوتاه در حین رانندگی قطعا یک عمل تهدید کننده زندگی است. رانندگانی که در حال ارسال پیامک حین رانندگی هستند، 23 برابر بیشتر از سایرین در معرض تصادفات رانندگی قرار دارند و البته این آمار ترسناک به همین جا ختم نمی شود. چون بر اساس تحقیقات، بیش از یک چهارم تصادفات ناشی از استفاده از تلفن های همراه است. از رانندگان خواسته می شود که تلفن همراه خود را دور از دسترس قرار دهند تا هنگام رانندگی وسوسه نشوند. همچنین در مواقع ضروری ابتدا اتومبیل را در یک مکان مناسب متوقف کنند و سپس به کارکردن با موبایل بپردازند.

ارسال پیامک

ارتباط ارسال پیامک و دردهای شدید گردن

ابتلا به آسیب فشار تکراری: کسانی که بیشترین میزان ارسال متون توسط تلفن همراه را دارند، در معرض خطر ابتلا به آسیب فشار تکراری از ناحیه شست، مچ، آرنج و گردن هستند. گاهی رگ به رگ شدن عضلات مخصوصا در کودکان نیز گزارش شده است. برای جلوگیری از این دردها همان تمرین های جلوگیری از گردن درد به اضافه نگاه کردن گاه به گاه به جایی غیر از صفحه موبایل، حرکت دادن دست ها و مچ دست و کاهش زمان استفاده از موبایل پیشنهاد می شود.

آیا ثابت شده که امواج موبایل سرطان زا هستند؟

بله. سرطان زا بودن این امواج ثابت شده است. تحقیقات زیادی در این باره صورت گرفته است، البته گاهی هم بعضی از آنها به نتیجه خاصی نرسیده است. اما هیچ تحقیقی ثابت نکرده که این امواج سرطان زا نیستند.

موضوع این است که سود تجاری باعث می شود خیلی از این تحقیقات نادیده گرفته شوند. درست مثل سیگار که مدت ها طول کشید تا همه فهمیدند چه مضراتی دارد. تازه با این که فهمیده اند، می بینید که باز هم سیگار می کشند. موبایل هم مثل سیگار، علاوه بر سرطان زا بودن مشکلات عدیده دیگری برای انسان دارد.

آثار مخرب ارسال پیامک روی بدن

3.84
این مطلب مفید بود ؟31
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از خبرنگاران جوان _ تبیان / ف
وبگردی