ازدواج در سن پایین
ازدواج در سن پایین موجب می شود خانواده به قصد کمک به زوج بی تجربه برایشان تصمیم بگیرند و کم کم این دلسوزی تبدیل به دخالت می شود.

عواقب ازدواج در سنین پایین برای دختر و پسر

متاسفانه یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ازدواج در سنین پایین است که از قدیم الایام تاکنون در بین برخی خانواده ها رواج داشته و دارد غافل از اینکه این باورهای اشتباه زندگی و آینده ی بسیاری را دچار مشکلات متعددی ساخته است. این خانواده ها تنها به فکر این فرزندآوری عروس و داماد هستند و به تباه شدن زندگی آنها توجه نمی کنند و گاها به آنها حق لذت بردن از دوران نوجوانی و جوانی را هم نمیدهند. همین رفتارهای نادرست و افکار اشتباه اثرات منفی بسیاری روی دختر و پسر میگذارد و آنها را به مراحل ناراحت کننده ای در زندگی می کشاند، مراحلی که در غالب عواقب در این بخش از نمناک به بررسی آنها پرداخته ایم.

ازدواج  

1. ناسازگاری و اختلافات

ازدواج هایی که در آن سن دختر و پسر برای تشکیل زندگی کم است ، با ناسازگاری ها و اختلافات بسیاری رو به رو می باشد زیرا آنها هنوز به رشد ذهنی، عاطفی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... کافی برای ازدواج نرسیده اند و برای یک زندگی موفق و پیروز مهارت های لازم را به دست نیاورده اند برای همین قادر به درک متقابل، شرایط زندگی و بسیاری از مسائل دیگر در زندگی مشترک نیستند.

2. فرزنداوری در سنین پایین

در خانواده های ایرانی رواج است که بعد ازگذشت 6 ماه از ازدواج دختر باید باردار شود وگرنه صحبت های بی اساسی درباره او به راه می افتد، هنگامی که سن ازدواج کم باشد زوجین تحمل شنیدن این نوع حرف ها را ندارند و تصمیم می گیرند به سرعت بچه دار شوند اما به دلیل اینکه دختر نوجوان آمادگی جسمانی لازم را برای بارداری ندارد در دوران بارداری با مشکلاتی روبرو می شود همچنین باید زایمانش در پری ناتال (تحت مراقبت های لازم) انجام گیرد و احتمال مرده زایی یا عقب ماندگی ذهنی فرزندان او زیاد است.

فرزنداوری در سنین پایین

3. یاس و نا امیدی از مدیریت زندگی

از مشکلاتی که برای پسرانی که در سن پایین ازدواج می کنند، یاس و ناامیدی است زیرا آنها بعد از مدتی در جمع دوستان و همسالان مجرد خود قرار می گیرند فکر می کنند موقعیت های زندگی مجردی را با ازدواج از دست داده اند و این احساس بر آنان غلبه می کند. مسئله ی نا امیدی بعد از زندگی متاهلی متاسفانه در سالهای اخیر بسیار افزایش یافته است که یکی از دلایل مهم آن ازدواج در سنین پایین است.

4. وابستگی به والدین

یکی دیگر از مشکلاتی که برای افرادی که در سن کم ازدواج می کنند وابستگی آنها به والدین خود است. در ابتدای زندگی این زوج ها، خانواده ها و بزرگ ترها به دلیل کم سن بودن فرزندشان و قادرنبودن او به حل همه مشکلات زندگی مشترک در زندگی خصوصی آن ها دخالت کرده و به قول خودشان راهنمایی می کنند اما پس از پختگی و گذشت چند سال از ازدواج آنها، این افراد به دخالت والدین خود در همه امور عادت می کنند و زندگی آنها از کنترلشان خارج می شود.

ازدواج در سن کم

5. تبدیل مشکلات به بیماری

پسرانی که در سن کم ازدواج می کنند به دلیل حس نارضایتی از زندگی و تحمل مشکلات روحی روانی بیش از بقیه افراد به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند. قرار گرفتن در معرض افسردگی و مشکلات روانی دیگر نیز از دیگر عواقب ازدواج در سنین پایین و نامناسب است .

ناراحتی قلبی

6. پشیمانی و نارضایتی از همسر

یکی دیگر از مشکلاتی که با ازدواج در سن کم برای افراد به ویژه مردان به وجود می آید پشیمانی از ازدواج و انتخاب همسر و نارضایتی از اوست زیرا اینگونه افراد در سنین نوجوانی هنوز به ثبات عاطفی لازم نرسیده اند و در انتخاب خود عاقلانه تصمیم نگرفته اند. آنها بعد از گذشت چندین سال از زندگی مشترک خود می گویند:من آن زمان تجربه کافی نداشتم اما الان به دلیل تغییر نگرش ها و رشد فکری سلیقه ام عوض شده و انتظارات دیگری از همسرم دارم.

عواقب و مشکلات ازدواج در سنین پایین برای دختر و پسر

3.9359
این مطلب مفید بود ؟27881
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ/س
برچسب : ازدواج
وبگردی