ازدواج ناموفق
فشار خانواده ها، ثروت و مقام از علل عام ازدواج هایی ناموفقی هستند که باعث بروز بیماری های جدی در افراد می شود.

اثرات ازدواج ناموفق و یک راه حل موثر

ازدواج ناموفق موجب تخریب و صدمه زدن به برخی از احساسات هر دو طرف می شود ولی همانطور که می دانید هیچ عاملی نمی تواند شما را از داشتن یک زندگی خوب باز دارد پس باید راههای را طی کنید تا به آرامش برسید. 

علت ازدواج ناموفق و اثرات آن بر سلامتی

یکی از سخت ترین انتخاب های افراد در زندگی ، انتخاب فرد مورد نظر برای ازدواج است که باید بر اساس معیارهای مناسب صورت گیرد اما زمانی که این انتخاب عجولانه و کورکورانه انجام بگیرد ، می تواند سلامت روحی و جسمی افراد را به مخاطره اندازد . در این بخش از نمناک با علت های ازدواج نا موفق و اثرات آن بر سلامت جسمی آشنا شوید .

ازدواج اشتباه

چرا افراد ازدواج ناموفق دارند؟ علت آن چیست؟

علت های ازدواج ناموفق چیست؟

فشار خانواده

برخی از خانواده ها برای ازدواج به فرزندان خود به خصوص دختران فشار وارد می کنند که آنها نیز در برابر چنین فشارهایی با عجله و بدون شناخت کافی ازدواج می کنند که این امر سبب پیامدهای ناگواری در زندگی زناشویی و تنش و ناسازگاری و در نهایت طلاق می شود.

زیبایی

عامل دیگری که سبب بروز اختلافات و زنگی ناموفق می شود توجه فرد فقط به زیبایی طرف مقابل و بی توجهی به عوامل اخلاقی، فرهنگی و نظایر آن است.

ازدواج غلط

بررسی علل ازدواج ناموفق

دلایل متداول برای ازدواج ناموفق

فرار از مشکلات خانواده

در برخی از موارد جوانان به علت رهایی از مشکلات والدین و خانواده خود به هر ازدواجی روی می آورند تا خود را از محیط خانواده دور کنند اما نمی دانند خود را از چاله به چاه می اندازند.

عناوین علمی

بعضی از جوانان به خاطر عنوان هایی چون دکتر و مهندس شیفته ازدواج با فرد دیگر می شوند و ناهماهنگی های اخلاقی، فرهنگی یا اختلاف سنی را نادیده می گیرند و در آینده دچار مشکلات زیادی می شوند.

دلایل ازدواج ناموفق

دلایل مختلف و ساده ازدواج ناموفق

عواملی که باعث ازدواج ناموفق می شوند

ثروت

یکی دیگر از عواملی که فرد را در ازدواج دچار مشکل می سازد توجه ویژه جوانان به ثروت افراد دیگر و نادیده گرفتن عوامل دیگر است اما این افراد در زندگی به دلیل عدم توافق در زمینه های مختلف اخلاقی، فرهنگی و… دچار مشکل می گردند و در نهایت طلاق می گیرند.

ازدواج های مصلحتی

یکی دیگر از عواملی که سبب بروز اختلاف در ازدواج و ویرانی بنیان خانواده می شود ، ازدواج بخاطر برقراری صلح و آشتی بین اقوام مختلف و فامیل می باشد به طوریکه در این نوع ازدواج رابطه قلبی بین زوج های جوان برقرار نمی شود.

ازدواج اجباری

ریشه ازدواج ناموفق واشتباه چیست؟

جبران شکست عشقی

برخی از افرد برای التیام و فراموشی شکست عشقی ازدواج می کنند که در چنین ازدواجی شکست حتمی است.

ازدواج جبرانی

ازدواج ناموفق و علل آن

اثرات ازدواج ناموفق بر سلامتی

ازدواج ناموفق و ابتلا به بیماری قلبی

درست است که ازدواج سبب ایجاد انگیزه و نشاط وبالا رفتن روحیه و در نتیجه سلامتی می شود اما ازدواجهای پر مشکل که در آن زوجین به یکدیگر احترام نمی گذارند و با همدیگر مهربان نیستند ، سبب بروز استرس و اضطراب می شود و بنابراین ابتلا به بیماری قلبی را مخصوصا در زنان بالا می برند.

بیماری قلبی

ازدواج ناموفق و عوارض آن

ازدواج ناموفق و ارتباط آن با چاقی

افرادی که در ازدواج های ناموفق به سر می برند و استرس و اضطراب را تجربه می کنند نه تنها فشارخون شان بالا می رود بلکه به اندازه کافی هورمون های آنها نیزبر هم می ریزد که این امر سبب کاهش ایمنی بدن و ایجاد افسردگی شده و بنابراین موجب افزایش وزن و چاقی می گردد.

اضافه وزن

تاثیرات ازدواج ناموفق بر بدن

ازدواج ناموفق و سندرم متابولیک

اختلاف و بحث دایمی در میان زوجین موجب بروز افسردگی ، فشار خون بالا و سایر شاخص های سندرم متابولیک شوند. سندرم متابولیک یا سندرم X مجموعه ای از علایم (مقاومت به انسولین، چاقی شکمی، افزایش چربی های خون و پرفشاری خون) است که پیش زمینه بیماری هایی همچون دیابت، بیماری های قلبی -عروقی و سکته می باشد.

بیماری بخاطر ازدواج

پیامدهای ازدواج ناموفق بر سلامتی

راه حل ازدواج ناموفق

زوج ها باید بدانند که رفتارشان با طرف مقابل تا بر سلامت خودشان و آنها تاثیر گذار است بنابراین اگر می خواهید کاری کنید که سلامت باشید، باید برای بهتر کردن رابطه تان به همان اندازه ای که به جسمتان اهمیت می دهید ، ارزش قائل شوید.

یکی از بهترین نکات در این زمینه این است که :

با همدیگر مهربان باشید.

از دشمنی و اهانت کردن به همدیگر دوری کنید.

نقاط مثبت همسرتان را ببینید.

بدجنس نباشید تا رابطه و سلامتی تان به خطر نیافتد.

مشکلات ازدواج

ازدواج ناموفق را چگونه درست کنیم؟

مجرد بودن بهتر از ازدواج ناموفق است

افراد متاهلی که رابطه عاطفی خوبی با یکدیگر دارند و رابطه رمانتیک را تجربه می کنند، در شرایط روحی و به تبع سلامت جسمی بهتر و عمر بلندتری نسبت به زوج هایی که مدام در حال بگو مگو و نزاع هستند، به سر می برند.

اما افرادی که ازدواج پر تنش و مشکلی دارند ونیازهایشان در آن به خوبی برآورده نمی شود ، همیشه تنهایند ، دچار مشکلات روحی و جسمی فراوانی می شوند به طوری که مجرد بودن بهتر از تن دادن به یک ازدواج ناموفق است.

 

اثرات ازدواج ناموفق و یک راه حل موثر از نظر روانشناسان

4.381
این مطلب مفید بود ؟7011
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
برچسب : ازدواج
وبگردی