خرما

از بین بردن چربی بدن با خرما

کد مطلب : 21036زمان مطالعه : 2 دقیقه
خرما سرشار از منابع مهم مورد نیاز بدن است. این ماده مغذی یکی از بهترین مواد غذایی رژیمی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی ها می باشد. اما خرما چگونه می تواند در این موضوع نقش داشته باشد؟

چرا خرما تا این اندازه مفید است؟ 

خرما سرشار از ویتامین، کلسیم و آهن طبیعی است و می تواند کم خونی را درمان کند. این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و باعث ارتقای سلامت بدن می شود. جالب است بدانید خرما در کاهش وزن نیز نقش دارد؛ اما چگونه؟

خرما مانع تجمع چربی شده و به دلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می برد. علاوه بر این، خرما برای بیماران دارای چربی خون و ناراحتی های تنفسی مفید است.

مواد متعددی مانند پتاسیم و سولفور در خرما وجود دارد که نه تنها سلامت قلب را حفظ می کند بلکه به روند شکستن چربی در بدن نیز کمک می کند. برای افزایش میزان متابولیک و کاهش وزن، صبح ها خرما مصرف کنید.

خرما

خواص بی نظیر خرما


کاهش وزن با خرما

خرما به دلیل غنی بودن از ویتامین و ماده کانی و فیبرهای قابل حل و غیرقابل حل، باعث احساس سیری و مانع از پرخوری می شود.

خاصیت ملین دارد: یبوست را درمان می کند. سیستم گوارش را سالم نگه می دارد و روند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

سیستم هاضمه را تحریک می کند:خرما حاوی نیکوتین است که مشکلات گوارشی و روده را درمان می کند. باکتری مفید را افزایش می دهد و باکتری مضر را از بین می برد. با بهبود دادن عملکرد سیستم هاضمه، باعث کاهش وزن می شود.

کم کالری و سرشار از انرژی است: قندهای طبیعی در آن مانند فروکتوز و گلوکز انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.

عاری از کلسترول و چربی های ترانس است: این دو عامل باعث افزایش وزن می شود. خرما عاری از چربی و سرشار از ماده مغذی است اما باعث کاهش کالری می شود.

 

خواب آلودگی مفرط را برطرف می کند:مصرف خرما بر خلاف غذاهای سنگین که باعث خواب آلودگی می شود، احساس نشاط و انرژی ایجاد می کند بنابراین فعال می مانید و وزن بیشتری کم می کنید.

از بین بردن چربی بدن با خرما

4.6551
این مطلب مفید بود ؟51041
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از روزنامه خراسان-/ف
برچسب : خرما
وبگردی