اسباب بازی های مهدکودک
کارشناسان با نمونه برداری از سطوح اسباب بازی های مهدکودک در برخی مهدهای کودک میزان باکتری ها و میکروب های موجود روی این وسایل را 15 برابر بیشتر از حد عادی و مجاز اندازه گیری کرده اند.

اسباب بازی های مهدکودک باعث بیماری کودکان می شود!

با وجود فواید رفتن کودک به مهد و یا پیش دبستانی اما عدم نظارت و کنترل دقیق بهداشت از سوی مربیان مهد باعث ابتلای کودکان به انواع بیماری ها می شود.
کارشناسان هشدار می دهند عدم توجه به بهداشت و ضدعفونی دقیق و مستمر وسایل، اسباب بازی ها و نیز میز و صندلی در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها باعث ابتلای کودکان به انواع بیماری های واگیردار به ویژه در طول فصول سرد سال می شود.
کارشناسان در کشور انگلستان با نمونه برداری از سطوح این وسایل به ویژه اسباب بازی ها در برخی مهد کودک های این کشور میزان باکتری و میکروب ها را 15 برابر بیشتر از حد عادی و مجاز اندازه گیری کرده اند.
کارشناسان هشدار می دهند با توجه به نزدیک بودن فاصله کودکان به هم در اماکن عمومی و انتقال راحت و بی دردسر میکروب ها و باکتری ها رعایت نکاتی را ضروری خوانده اند.
 
اسباب بازی های مهدکودک

اسباب بازی هایی که منجر به بیماری می گردد

رعایت نکاتی برای جلوگیری از بیماری

از جمله این نکات مهم می توان به نظارت بر تمیز بودن وسایل، شستشوی منظم دست کودکان، جدا کردن کودکان بیماری از سایر کودکان و توصیه به نگهداری کودک بیمار در منزل تا زمان بهبود بیماری، اطلاع به خانواده ها در صورت بروز یک بیماری مسری در مهد کودک، ضد عفونی هوا و نظارت بر دستگاه تهویه، استفاده از مشاوره پزشک برای کنترل سلامت کودکان به صورت دوره ای، استفاده از مواد غذایی مناسب و دارای ویتامین و مواد مغذی برای تقویت سیستم ایمنی کودکان اشاره کرد.
 
از جمله بیماری های همه گیر که در مهد کودک ها شایع است می توان به آبله مرغان، سرماخوردگی، آنفلوآنزا، اسهال و استفراغ، عفونت مجاری اداری و انگل های گوارشی را نام برد.

نکته پزشکی درباره اسباب بازی های مهد کودک

45
این مطلب مفید بود ؟41
برگرفته از باشگاه خبرنگاران/ی
برچسب : اسباب بازی
وبگردی