آنالیز باتری لپ تاپ
یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران لپ تاپ ها با آن روبرو شوند، مسائل مربوط به باتری لپ تاپ است که در این گزارش با برنامه های مدیریت باتری لپ تاپ آشنا خواهید شد.

برنامه مدیریت باتری لپ تاپ

گاها ممکن است برای کاهش مصرف باتری لپ تاپ ها دست به کارهای مختلفی بزنیم که نه تنها نمی توانند باتری را مدیریت کنند، بلکه می توانند به فرایند باتری هم آسیب وارد کنند و در نهایت شما ناچار به خرید باتری لپ تاپ هستید! با این حال یک قانون اصلی در مورد باتری لپ تاپ ها وجود دارد ه نباید هیچ گاه خودمان را در مقابل آن گول بزنیم! این قانون عمر کوتاه باتری لپ تاپ است!!

این بدین معنا نیست که باتری لپ تاپ را باید در طی یک ماه بیرون بیندازید. معنی آن این است که باتری لپ تاپ می تواند زود خالی شود چرا که انرژی لپ تاپ را تامین می کند و در این راستا اگر شما فیلم ببینید، به اینترنت متصل شوید، بازی کنید و... زودتر خالی خواهد شد و وقتی که باتری لپ تاپ زود تمام شد این احساس به شما دست خواهد داد که باتری شما جعلی است!! اما این گونه نیست.

اگر باتری لپ تاپ شما در شرایط عادی زودتر از یک ساعت تمام شد، تقریبا نشان دهنده یک مشکل در باتری است و اگر باتری لپ تاپ شما بین 2 تا 3 ساعت کار کرد، تمام شد نشان دهنده سالم بودن باتری لپ تاپ است!! با این حال اگر به دنبال یافتن برنامه مناسبی هستید تا بتوانید باتری لپ تاپ را مدیریت کنید، به همین دلیل ما در این گزارش از نمناک قصد داریم تعدادی برنامه کاربردی را در این زمینه به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

1- برنامه Battery Limiter

برنامه Battery Limiter برنامه مدیریت باتری لپ تاپ های ویندوزی است که برای عموم کاربران رایگان می باشد. این برنامه به شما این امکان را می دهد که محدودیت شارژ باتری را در لپ تاپ تنظیم کنید. برخلاف برنامه های مختلف در سیستم عامل ها، این برنامه هشداری تایین می کند که در هنگام تخلیه شدن باتری لپ تاپ، به شما خبر خواهد داد.

مدیریت باتری لپ تاپ

از این رو وقتی با هشدار این برنامه روبرو شدید، منطقی ترین راه این است که شارژر را به لپ تاپ متصل کنید. همچنین با ورود به این برنامه می توانید عملیات شخصی سازی مانند تنظیم آهنگ آلارم مناسب و.. اقدام کنید. Battery Limiter به شما این امکان را می دهد که حد مجاز شارژ را از 30 درصد به 96 درصد تنظیم کنید. برای دانلود این برنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید؛


2- برنامه Asus Battery Health Charging

شاید با مشاهده نام این برنامه به این فکر کنید که این برنامه تنها برای کامپیوترهای asus می باشد. اما این گونه نیست چرا که این برنامه در تمام لپ تاپ ها قابل اجرا است و دارای ویژگی های منحصر بفردی می باشد. از مهم ترین قابلیت های این برنامه می توان به باتری را به حداکثر طول عمر تنظیم کرد و به همین دلیل این یک نرم افزار افزایش عمر باتری لپ تاپ است که می تواند برای کاربران لپ تاپ ها کاربرد داشته باشد.

باتری لپ تاپ

در حالت Full capacity mode، باتری تا 100 درصد شارژ می شود و در حالت Balanced mode باتری در هنگام شارژ بالاتر از 80 درضد متوقف می شود و در حالت Maximum lifespan mode، علمیات شارژ در 60 درصد ایست می کند و وقتی باتری به 58 درصد رسید دوباره فرایند شارژ شدن شروع خواهد شد. برای دانلود این برنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید؛


3- برنامه battery optimizer

آخرین برنامه ای که قصد معرفی آنرا به شما داریم یکی دیگر از برنامه های کاربردی برای مدیریت باتری لپ تاپ است. برنامه battery optimizer، می تواند اطلاعات مهمی در مورد باتری لپ تاپ را به شما نشان داد که با کلیک بر روی Run diagnostic، برخی از عملکردها مانند وای فای و سایر تجهیزات کامپیوتر غیرفعال خواهند شد و شروع به اشکال یابی خواهد کرد که در نهایت نتایج کلی را مشاهده خواهید کرد.

باتری لپ تاپ

این گزارش شامل وضعیت سلامت باتری لپ تاپ شما و میزان دقایق باقی مانده برای پایان یافتن شارژ و امثالهم را به شما نشان خواهد داد که می توانید بسیار دقیق تر باتری لپ تاپ را آنالیز کنید. برای دانلود این برنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید؛

 

3 برنامه مدیریت و آنالیز باتری لپ تاپ "laptop battery optimizer"

3.510
این مطلب مفید بود ؟73
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی