کاهش وزن
مردم در نقاط مختلف دنیا الگوی های متفاوت ولی سالمی را برای کاهش وزن در پیش گرفته اند که برخی از آنها را برایتان معرفی میکنیم.

روشهای کاهش وزن در سراسر دنیا

اضافه وزن و چاقی از مشکل هایی است که افراد زیادی با آن دست به گریبان هستند. روش های مختلفی هم برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام وجود دارد که البته همگی آنها اصولی و صحیح نیستند. همواره رژیم کم کالری در کنار یک برنامه ورزشی منظم، کلید رهایی از چاقی معرفی شده است اما توجه به نکته های ریزی هم می تواند از منحرف شدن در این راه جلوگیری کند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تصمیم دارید در کوتاه ترین زمان کاهش وزن چشم گیری داشته باشید و به سلامتیتان هم آسیبی نرسد روش های موثر برای کاهش وزن را در ادامه مطالعه نمایید ، اینها الگوهای سالم کاهش وزن در سراسر دنیا هستند. از سال 1950 تاکنون آمار چاقی در جهان به طور مرتب سیری صعودی داشته است طوری که اکنون در جهان 300 میلیون نفر دچار چاقی هستند . در ایالات متحده امریکا 97 میلیون نفر اضافه وزن دارند که 22 درصد آنها به طور کلاسیک (ارثی) چاق هستند.

بعد از امریکا، کشورهای هلند و انگلیس و آلمان نیز که آمار چاقی در آنها رشد روز افزونی داشته، برای رفع این مسئله هزینه های سنگینی را متحمل شده اند.

مشکل چاقی علاوه بر کشورهای توسعه نیافته، گریبانگیر کشورهای در حال توسعه و حتی فقیر نیز شده است. رشد اقتصادی، مدرنیزه، شهرنشینی، جهانی شدن بازار مواد غذایی و تبلیغات، چاقی و اضافه وزن را روز به روز افزایش داده اند.

سالم ترین الگوی کاهش وزن به الگویی اطلاق می شود که به دنبال آن کاهش وزن در یک روش طبیعی به سرعت صورت گیرد.
 کاهش وزن

کاهش وزن در سراسر دنیا یک معضل جدی است

به عقیده کارشناسان تغذیه و تناسب اندام، الگوی های سالم کاهش وزن مستلزم توازن مواد مغذی و حفظ تعادل کالری در سطح استاندارد است. با این حال مردم در نقاط مختلف دنیا الگوی های متفاوت ولی سالمی را برای کنترل وزن و کاهش آن در پیش گرفته اند که موفق ترین آنها به شرح زیر است.

الگوهای متفاوت کاهش وزن در دنیا

هلند؛ دوچرخه سواری به جای رانندگی: تقریبا اگر از هر زن و مرد هلندی بپرسید که برای رفتن به محل کار کدام شیوه را انتخاب می کنند؛ رانندگی یا دوچرخه سواری، پاسخ آنها گزینه دوم است. آمارها نشان می دهند که استفاده کنندگان فعال از دوچرخه در این کشور سالانه 541 مایل را رکاب می زنند. در این میان، شهر آمستردام هلند در زمینه استفاده اهالی آن از دوچرخه در جهان رکورددار است. در خیابان های این شهر 750 هزار نفری، 800 هزار دستگاه دوچرخه وجود دارد که مردم شهر در رفت و آمدهای خود از آنها استفاده می کنند. آمستردام توانسته است زیرساخت های خود را با فرهنگ دوچرخه سواری همراه کند. 400 کیلومتر برای ساخت مسیر ویژه دوچرخه سواری در کنار خیابان ها و ساخت پارکینگ هایی برای این وسیله نقلیه اختصاص یافته است.

لهستان؛ صرف غذا در خانه: با توجه به مطالعات سال 2013، قریب به 936 دلار، صرف غذا خوردن تقریبا هر آمریکایی در بیرون از خانه و در طول سال می شود. در مورد لهستانی ها اما داستان متفاوت است و آنها برای جلوگیری از افزایش وزن، غاذاهای خانگی را جایگزین رفتن به رستوران ها کرده اند. جالب است که تنها 5 درصد از بودجه سالانه هر لهستانی، صرف غذا خوردن در بیرون از خانه می شود.


کاهش وزن

چای سبز یکی از راههای موثر در کاهش وزن است

آفریقای جنوبی؛ نوشیدن چای سبز: انجمن متخصصان تغذیه بالینی آمریکا به این نکته اذعان کرده که مصرف چای سبز به صورت منظم با کاهش نرخ چاقی و اضافه وزن رابطه مستقیم دارد. کاتچین یک نوع فلاونوئید موجود در چای سبز است که به احساس سیری طولانی مدت کمک میکند و منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان های خاص نیز می شود. در این میان، ساکنان آفریقای جنوبی، برای لاغر ماندن، بیشتری میزان چای سبز را می نوشند.

آلمان، مصرف کامل صبحانه: متخصصان تغذیه آمریکایی اعتراف می کنند که اگر مصرف صبحانه کامل در آمریکای شمالی رواج می داشت، نرخ ابتلا به چاقی در این کشور اینقدر بالا نبود. حذف صبحانه باعث پرخوری و مصرف غذاهای با کالری بالا در طول روز می شود. ولی ظاهرا مردم آلمان روند معکوس را پیش گرفته اند و 76 درصد از جمعیت این کشور هر روز خود را به صرف صبحانه کامل اختصاص می دهند. این در حالی است که تنها 44 درصد از آمریکایی ها گرایش به مصرف صبحانه دارند.

تایلند؛ اضافه کردن ادویه به غذاها: اگر شما عاشق عطر و طعم غذاهای تایلندی هستید، شاید به خاطر طعم تند آنها است. به گفته محققان آمریکایی فلفل حاوی ماده ای به نام کپسایسین است که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن می شود. کپسایسین با افزایش دمای بدن، کالری بیشتری را نیز می سوزاند.

مالزی، مصرف منظم زردچوبه: زردچوبه ادویه ای تند و از خانواده زنجبیل است که مصرف آن در میان ساکنان مالزی به عنوان یک چربی سوز قدرتمند، بسیار رواج دارد. ادویه حاوی ماده مبارز چربی به نام کورکومین است و از به از بین بردن چربی های جدید در بافت ها کمک می کند. مطالعات محققان دانشگاه تافتس در ماساچوست نشان داد اضافه کردن کورکومین به رژیم غذایی پرچرب در موش ها همراه با از دست دادن وزن قابل توجه بوده است.

برزیل؛ مصرف برنج قهوه ای و لوبیا: تحقیقات نشان دهنده کاهش 14 درصدی نرخ چاقی در کشور برزیل بوده است و آنهم به دلیل رژیم غذایی سرشار از برنج قهوه ای و لوبیا. این غذاها حاوی فیبر بسیار بالا و چربی کم هستند و خواص درمانی فراوانی دارند.

سالم ترین الگوهای کاهش وزن در دنیا

4.416
این مطلب مفید بود ؟142
برگرفته از آوای سلامت / م.ف
برچسب : کاهش وزن
وبگردی