دارا حیایی
دارا حیایی پسر امین حیایی بازیگر خوب و محبوب کشورمان است. دارای حیایی با بازی در سریال تلویزیونی از سرنوشت بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

امین حیایی و پسرش دارا حیایی

امین حیایی از بازیگران مطرح سینمای کشور که امسال سیمرغ بلورین بهترین بازیگر را برای فیلم برف آخر از جشنواره فیلم فجر گرفت، یکی از داوران فصل سوم عصر جدید است که از شبکه سوم سیما در ایام نوروز پخش خواهد شد. به بهانه پخش عصر جدید در روزهای پیش رو، کمی در مورد پسرش دارا برایتان خواهی گفت.

امین و دارا حیایی

دارا حیایی؛ از زندگی در آمریکا تا بازیگری در ایران

دارا حیایی تنها فرزند امین حیایی و مونا بانکی پور می باشد. دارا سال ها همراه مادرش در کنار مادر بزرگ خود مدتی در کشور آمریکا زندگی می کردند. مونا بانکی پور در مجموعه تلویزیونی« خواب و بیدار» در نقش همسر دانیال حکیمی و فیلم سینمایی« خانه ای در شن» بازی کرده است. مادربزرگ مادری دارا حیایی از هنرپیشه های سال های پیش از انقلاب بود و پس از انقلاب نیز در یک فیلم بازی کرد اما بازیگری را کنار گذاشت.

دارا حیایی و مادرش

پس از بازگشت به ایران به دلیل چهره جذابش ابتدا وارد مدلینگ شد اما به دعوت حمید نعمت الهی کارگردان فیلم شعله‌ور بعد از تست در کنار پدرش در این فیلم جلوی دوربین رفت و بعد از آن با نقش آفرینی در سریال از سرنوشت وارد قاب تلویزیون شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دارا حیایی

دارا حیایی در سریال از سرنوشت/ عکس از محمدرضا خان میرزایی

فیلم سینمایی شعله‌ور ساخته حمید نعمت الله تنها فیلمی است که در آن پدر و پسر (امین و دارا حیایی) با یکدیگر همبازی شده اند. حضور دارا حیایی در نقش پسر امین حیایی، به باورپذیرتر شدن کاراکتر امین حیایی کمک کرد.

همبازی شدن امین و دارا حیایی

زندگی خصوصی و فعالیت هنری امین حیایی

امین حیایی سوپر استار این روزهای سینما متولد 19 خرداد سال 1349 می‌باشد. داور دوست داشتنی برنامه عصر جدید، پس از انصراف از دانشگاه بـه خدمت سربازی رفته و از همان زمان فعالیت هنری خود را آغاز نمود و با بازی در تئاتری مورد توجه خانم ثریا قاسمی قرار گرفته و این آغاز راه جدی برای او در عرصه سینمایی شد.

امین حیایی در آثار فراوانی نقش آفرینی نموده است که معروف ترین آنها عبارتند از همسایه ها، سریال شمش العماره، کلاه پهلوی، شب، برف آخرو.... او در کنار بازیگری، در عرصه موسیقی نیز چند قطعه ای خوانده و در نواختن گیتار نیز دستی دارد.

امین حیایی و پسرش

امین حیایی و پسرش دارا حیایی/ عکس از مریم رضوی

امین حیایی برای بار دوم در سال 1379 با نیلوفر خوش خلق بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرده اسـت. نیلوفر خوش خلق کار بازیگری را از سال 1377 و با بازی در سریال روزگار جوانی آغاز کرد. در سال 1379 با فیلم مونس وارد عرصه سینما شد و سپس در آثاری چون بوی بهشت، کلاه پهلوی، خوب بد زشت، اختاپوس، قلاده های طلا و... به ایفای نقش پرداخت.

امین حیایی و همسرش

امین حیایی و همسرش نیلوفر خوش خلق/ عکس از الناز نصیری

خانم خوش خلق در حال حاضر مدیریت یک کافه در لواسان را بر عهده دارد و کمتر بازی می کند. او در فیلم هایی همچون قلاده طلا، دایره زنگی، مانی و ندا و سریال خوب بد زشت با همسرش امین حیایی همبازی بوده است.

از دارا، پسر امین حیایی چه میدانید؟

4.21424
این مطلب مفید بود ؟1189235
منبع : عکاس: محمدرضا خان میرزایی / بخش فرهنگ و هنر نمناک/ن/ز.ت
وبگردی