انتخاب توپ فوتبال
در این مقاله شما را با ویژگی های یک توپ فوتبال مناسب آشنا می کنیم تا در هنگام خرید توپ فوتبال بهترین انتخاب را داشته باشید.

چگونگی انتخاب یک توپ مناسب برای فوتبال 

توپ های فوتبال انواع بسیار زیادی دارند و از لحاظ سایز، وزن و متریال به کار رفته در آن ها متفاوت هستند. شاید در وهله اول انتخاب یکی از آن ها برایتان سخت باشد اما می توانید با در نظر گرفتن نیازهای خود، کمی انتحاب را ساده تر کنید و بین توپ های داخل خانه و فضای باز تفاوت قائل شوید.

کمی دقت به ساختار توپ نیز دید شما را باز می کند و می توانید راحت تر توپ مناسب خود را پیدا کنید و در واقع انتخاب خوب نیاز به آزمون و خطا دارد که می توانید به توصیه ها و تجربیات دیگران نیز در این باب توجه کنید.

توپ فوتبال مناسب

راهنمایی های مفید برای انتخاب توپ فوتبال 

انتخاب توپ فوتبال متناسب با توجه نیازهای اساسی:

1. توپی را انتخاب کنید که متناسب با هدف شما باشد:

مثلا توپی که دقیقا متناسب با بازی مورد علاقه شما است و از خودتان بپرسید که آیا این توپ را برای بازی های سرگرم کننده، تمرینات منظم یا مسابقات نیاز دارید و با در نطر گرفتن همین موارد می توانید:

توپ مسابقه ای ، توپ های تمرینی، توپ های آمادگی قبل از مسابقه و توپ های مهارتی یا مینی را انتخاب کنید. 

2. ببینید که قرار است کجا بازی کنید:

اول این که ببینید می خواهید در داخل یا بیرون از منزل از توپ استفاده کنید و سپس سطح محل مورد نظر را بسنجید و اگر این زمین چمن طبیعی ندارد، توپی را بخرید که متناسب با آن سطح باشد.

می توانید از یکی از توپ های:

توپ های خانگی، توپ های خیابانی یا ساحلی و توپ های مخصوص چمن مصنوعی استفاده کنید. 

3. سایز مناسب را انتخاب کنید:

اگر می خواهید توپی برای لیگ بخرید، باید سایز مناسب آن را با گروه سنی گروه در نظر بگیرید.

از مربی خود یا سرپرست لیگ کمک بگیرید تا سایز مورد نیاز شما را بگوید و سایز برای هر لیگ متفاوت است اما معمولا باید راهنمایی های زیر را دنبال کنید:

#5:سن 12 سال به بالا

#4:سن 8 تا 12 سال

#3:سن 7 و پایین تر

#2 و #1:این توپ برای مسابقات استفاده نمی شود اما می توان برای بازی های سرگرم کننده آن را به کار گرفت. 

4. تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید از توپ استفاده کنید:

توپ های فوتبال از قیمت های بسیار ارزان تا بسیار بالا وجود دارند و اگر قصد خرید توپ را دارید، هدف خود را فراموش نکنید و همچنین ببینید که می خواهید چند بار از آن استفاده کنید و اگر می خواهید فقط برای بازی در سفر آن را بخرید، ارزان قیمت آن هم کفایت می کند.

برای بچه ها نیز توپ ارزان بخرید، مگر اینکه در لیگ حضور داشته باشند که باید سایز مناسب را خریداری کنید و قطعا توپ های گران تر کیفیت بسیار بالاتری دارند و ارزش آن ها بسیار بیشتر است.

بخش ورزش و تناسب اندام نمناک اشاره می کند که در مورد توپ های خاص تحقیق کنید و بودجه خود را بسنجید و البته لازم به ذکر است که توپ های گران الزاما با کیفیت و عالی تربن نیستند.

توپ مناسب

انتخاب توپ فوتبال با توجه به شرایط و نیاز  

عوامل مهم در انتخاب توپ فوتبال خوب

5. توپ ها را تست کنید:

اگر می خواهید که بهترین توپ را برای بازی انتخاب کنید حتما باید تمام آن ها را تست کنید تا نتیجه گیری و انتخاب خوبی داشته باشید، مثلا برای تست به آن ضربه و دریبل بزنید یا اینکه سرعت دویدن خود با توپ را تست کنید و ببینید هنگام دویدن با آن احساس راحتی دارید یا خیر. معمولا افراد فکر می کنند که توپ های لاستیکی بهترین نوع هستند اما هوای داخلشان زودتر تخلیه می شود. 

6. ساختار توپ را بسنجید:

1. رشته ها و الیاف توپ را بسنجید:

پنل های بیرونی توپ را بررسی کنید و مطمئن شوید که دوخت آن ها کاملا مناسب باشد، مثلا ببینید که ایا الیاف آن با چسب چسبیده اند یا خیر. چسب ماده مناسبی برای توپ نیست و بسرعت باز می شود و با خرید این توپ ها باید به سرعت آن را تعویض کنید و توپ های با کیفیت معمولا با دست دوخته می شوند اما توپ های ارزان، دوخت ماشینی دارند. 

2. تعداد پنل ها را بشمارید: 

بسته به نوع توپ، این تعداد باید بین 6 تا 32 باشد و توپ های اصلی و مخصوص لیگ، 18 پنل دارند. تعداد این پنل ها روی کار با آن ها تاثیر می گذارد و بهتر است کمی سلیقه را در این موضوع دخیل کنید.

تعداد پنل کم برابر با سرعت بالا.

پنل زیاد برابر با کنترل آسان تر.

3. وزن و سفتی آن را بسنجید:

توپی را انتخاب کنید که کمترین احتمال آسیب را به شما بزند و از توپ های بیش از حد سنگین یا سخت و از توپ های بیش از حد صاف و مسطح و نرم دوری کنید زیرا شما را از مقصد دور می کند.

به طور ایده آل باید سبک ترین توپ ممکن را انتخاب کنید و اگر تمرین یا بازی لیگ دارید، باید وزن را بیش از همیشه مد نظر قرار دهید.

#5:معمولا این توپ ها بین 397 تا 454 گرم وزن دارند.

#4:وزن این توپ ها بین 340 تا 369 گرم است.

#3:این توپ ها نیز وزنی برابر با 312 تا 340 گرم دارند. 

4. متریال توپ را بسنجید:

به توضیح محصول دقت کنید که معمولا بدنه توپ از جنس لاستیک یا یا بوتیل است.برای بهترین بازی، لاستیکی را انتخاب کنید چون توپ های لاستیکی بهتر از بوتیل به پا عکس العمل نشان می دهند و البته باد این توپ ها زودتر از نوع بوتیل خالی می شود.

متریال توپ

نکات مهم در انتخاب و خرید توپ فوتبال

انتخاب توپ فوتبال متناسب با نیاز شما

5. بین متریال ها انتخاب کنید:

توپ های مدرن معمولا با پولی اورتان یا پلی وینیل کربونات پوشیده می شوند.طبق نیاز خود این توپ ها را انتخاب کنید زیرا قدرت هر کدام متفاوت است، اگرچه که کیفیت این مواد در توپ های مختلف متفاوت است و مثلا تمام توپ های کربنات یکسان نیستند. 

از بیرونی ترین لایه شروع می کنیم. پوشش بیرونی توپ می تواند روی کار با آن تاثیرگزار باشد. متریال اصلی برای بیشتر توپ های فوتبال معمولا فوم است و از لاستیک و چرم نیز استفاده می شود و تمام اینها ویژگی های مخصوص به خود را دارند و نیازهای متفاوتی را پاسخگو هستند و می توانند لحظات خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان بیاورند. 

فوم

توپ هایی که روکش فومی دارند، معمولا سبک و ارزلن قیمت هستند. و متریال آن ها برای افراد با سن پایین تر مناسب است و به راحتی می توانند شوت کردن در فواصل مختلف را با آن بیاموزند و برای استفاده های جدی تر باید از فوم های با کیفیت تر استفاده شود. فوم ها به اندازه لاستیک یا چرم ارزش ندارند اما هنوز هم طرفداران مخصوص خود را دارند. 

چرم طبیعی یا مصنوعی

افرادی که به دنبال توپ هایی با پوشش فوق عالی و راحت می گردند، باید چرم را انتخاب کنند. ورزش و تناسب اندام نمناک اشاره می کند که ارزش این توپ ها از نوع فومی بسبار بالاتر است و بافت آن ها نیز برای تنرین کرون بسیار مناسب است. چرم های مصنوعی یا طبیعی نسبت به رطوبت مقاوم تر هستند و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند.

منابع برای کمک گرفتن خرید توپ مناسب 

1. قبل از خریدن توپ به وبسایت های مخصوص فروش توپ های فوتبال مراجعه کنید و توضیحات مرتبط با محصول را مطالعه کنید و سعی کنید در مورد برند ها و مدل های مختلف، تحقیق کامل داشته باشید و در این جزئیات باید وب سایت کارخانه را نیز بررسی کنید و نظرات مشتریان را بخوانید و امتیاز دهی و بیشترین فروش را نیز بررسی کنید و پیشنهادات وب سایت را برای بهترین توپ در نظر بگیرید.

2. اگر در مورد کیفیت توپ خاصی شک دارید، سعی کنید که سازمان هایی را ببینید که دارای تاییدیه معتبر هستند و روی ویدیو های تست کردن توپ تمرکز کنید و ببینید که کدام یک متناسب با نیاز شماست که معمولاً این توپ ها تاییدیه هایی مثل فیفا را دارند. 

3. به وب سایت لیگ خود مراجعه کنید. راهنمایی های مرتبط با آن را مطالعه کنید.

اگر شما مسئول چیدن لیگ هستید، گروه سنی افراد را در نظر بگیرید و متناسب با نیاز آن ها توپ را تهیه کنید و حتماً باید متریال و وزن و ساخت توپ نیز در این مورد مورد بررسی قرار بگیرد.

توپ خوب

چگونه یک توپ فوتبال خوب انتخاب کنیم و بخریم؟

در انتخاب توپ فوتبال به چیزی توجه کنیم؟

طراحی مناسب توپ فوتبال

برای بسیاری از افراد مخصوصا بچه ها جنبه زیبایی توپ فوتبال نیز نکته مهم می باشد.

کمپانی هایی مثل نایک یا ادیداس ممولاً توپ های زیباتری تولید می کنند که در رنگ ها و طراحی های مختلف در دسترس مشتریان قرار می گیرد و اگر توانایی دارید که کمی بیشتر پول پرداخت کنید، می توانید به این نوع برند ها مراجعه کنید. 

مراقبت صحیح از توپ فوتبال

بسیار مهم است که توپ خود را خشک و تمیز نگه دارید و بعد از هر بار بازی آن را بشویید و سپس خشک کنید، شاید این کار برایتان خسته کننده باشد اما مطمئن باشید که طول عمر توپ خود را بالا می برید و شکل آن را به همان حالت اولیه حفظ می کنید.

آلودگی و کثیفی به سرعت به داخل توپ نفوذ می کند و پوشش آن را پاره می کند.

نباید توپ خود را در ماشین گرم نگه دارید که گرمای شدید توپ را از بین می برد. 

نکات لازم و اصلی برای انتخاب و خرید توپ فوتبال خوب

4.493
این مطلب مفید بود ؟8211
منبع : protips / wikihow / soccer / soccerbox / بخش ورزش و تناسب اندام نمناک /ن /آ
برچسب : نکات خرید
وبگردی