انگیزه دادن به کارکنان
یک مدیر و سرگروه زمانی می تواند به نتیجه فوق العاده و مهم دست یابد که از رازهای موثر و روش های ثابت شده انگیزه دادن به دیگران به خوبی مطلع باشد.

بهترین و سریعترین راههای انگیزه دادن به کارکنان در محیط کار

یک مدیر و سرگروه زمانی می تواند به نتیجه فوق العاده دست یابد که رازهای موثر و روش های ثابت شده انگیزه دادن به دیگران را بداند. اگر می خواهید بدانید چطور به کارمندان خود انگیزه دهید و تعامل مثبت با کارکنان داشته باشید، باید آن ها را ترغیب کنید که زمانی را با شما و همکاران دیگر سپری کنند. ایجاد انگیزه در کارمندان دیگر یک چالش نیست اینها روش های فوق العاده هستند که می توانید از آن ها برای انگیزه دادن به کارمندان خود استفاده کنید.

روش هایی برای انگیزه دادن به کارمندان خود

یک محیط کار دوستانه ایجاد کنید :

کارمندان مدت زمان زیادی از زندگی خود را صرف کار در دفتر می کنند. پس سعی کنید تا جای ممکن دوستانه و جذاب به نظر برسید. زمانی که فضای خوشایندی را در محیط کار ایجاد کنید کارمندان شما بیش از هر روز مشتاق به کار کردن خواهند شد.

موفقیت کارمندان را تایید کنید:

همه می خواهند کاری که انجام می دهند به رسمیت شناخته شود بدون توجه به اینکه موفقیت شخصی باشد. تصدیق یک کار خوب که از سوی ما فوق صورت می گیرد تاثیر بیشتری خواهد داشت. لازم نیست همیشه پاداش مالی درنظر بگیرید؛ چیزهای ساده مثل داشتن یک هفته جای پارک خصوصی در دفتر کافی است.

انگیزه دادن به کارمندان

جایگاه هر فرد را در گروه مشخص کنید :

برای ترویج همکوشی جمعی و بخشیدن هویت بیشتربه افراد و ایجاد فضای دوستانه تر، جایگاه هرفرد را در گروه مشخص کنید.

برای تیم خود زمان صرف کنید :

برای ارتقای میزان وفاداری و انگیزه کارکنان زمان بیشتری صرف کنید و بررسی کنید که اهداف، ارزش ها و آینده کارمندانتان بر چه مسائلی متمرکز است.

راه های کسب پیروزی را به کارمندان خود بیاموزید :

چندین بار در بخش های مختلف نمناک به این مهم اشاره کرده ایم که باید به کارکنان خود بیاموزید که چگونه پیروزی کسب کنند و انتظاراتتان را با خواسته ها و تمایلات افراد دیگر همسو کنید. نشان دهید که هدف شما بر افراد تاثیر مثبتی میگذارد و سبب پیروزی تمام افراد میشود.

دادن انگیزه به دیگران

ارتباط مثبت اهمیت زیادی دارد :

همه در محیط کار ارتباط برقرار می کنند و احتمالا راحت ترین کاری است که می توانید با کارمندان خود انجام دهید. با این حال، این کار می تواند بسیار دشوار باشد. هر روز یک مدت زمان کوتاه را سپری تا با کارمندان خود ارتباط مثبت برقرار کنید. با این کار نه تنها کارمندان را خوشحال می کنید بلکه بینش بسیار برای کسب و کار کارمندان خود ایجاد خواهید کرد.

تشویق به رقابت دوستانه:

کمی رقابت میان کارمندان آسیب زا نخواهد بود. یک محیط رقابتی، محیط تولیدی است. تشویق کارمندان برای شرکت در رقابت ها و چالش ها ممکن است منجر به افزایش روابط شود.رقابت دوستانه در میان تیم ها به مشارکت کارکنان کمک می کند.

هدف معنی دار و ارزشمند داشته باشید:

مدیران باید اطمینان داشته باشند که شرکت دیدگاه و برنامه هایی در سطح فردی دارد. کارمندانی که مسیری را پیش روی خود دارند ممکن است به ارتقای جایگاه خود کمک کنند. اهداف بسیار مفید هستند چون به کارکنان این امکان را می دهد که بدون پرسیدن از آن ها سخت تر کار کنند.

انگیزه دادن به کارکنان

یک مسیر شغلی ایجاد کنید:

زمانی که کارمندان ایده و انگیزه دارند. این امر منجر به افزایش تعهد به کارفرمای خود خواهد شد. اعضای تیم زمانی که فرصت یادگیری مهارت های جدید را دارند، انگیزه بیشتری خواهند داشت. کارکنان را با آموزش لازم برای پیشرفت در حرفه خود و آگاه شدن در مورد آخرین تکنولوژی ها و اخبار صنعت آماده کنید.

به دنبال رهبری باشید که ارزش پیروی کردن را دارد:

به عنوان یک رهبر، کارمندان می خواهند به شما توجه کنند تا الگویی برای بقیه گروه ترتیب دهند. رهبران تمایل دارند تا ارزش های شرکت را تنظیم کنند. با انجام این کار، می توانید تاثیر معناداری بر ذهنیت کارکنان داشته باشید. اگر رهبران یک نمونه از تفکر مثبت را تنظیم کنند، کارکنان به دنبال آن حرکت خواهند کرد.

میزان پیشرفت خود را به تناوب ارزیابی کنید:

برای کارمندان خود معیارهای روزانه، هفتگی و ماهانه ایجاد کنید تا نشان دهنده میزان رشد و پیشرفت آنها باشد.

انگیزه دادن به همکاران

ارتباط برقرار کنید:

برای ترغیب افراد به سوی ابتکار عمل بیشتر یا تحریک احساس مسئولیت آنها، در مورد اولویت ها و ویژگی های شخصیتی هر فرد اطلاعات بیشتری به دست آورید و به تناسب آن با او رفتار کنید.

خلاقیت را تشویق کنید :

خلاقیت نباید براساس کاری باشد که کارمندان انجام می دهند. این کار می تواند ساده باشد مثل دادن ایده هایی در مورد عقب نشینی شرکت بعدی یا تمرینات تیمی.

کارامندان را تشویق به کار تیمی کنید :

سعی کنید بروکسی و سلسه مراتب اداری را بردارید تا کارمندان با فکر باز و انگیز بیشتری کار انجام دهند.

انگیزه دادن به کارکنان

به همه ایده ها توجه کنید :

هر فردی ایده و نظر غیر قابل پیش بینی و منحصر به فرد خود را دارد بنابراین در نظر داشته باشید که هیچ موردی را بدون فکر رد نکنید.

اجازه ندهید کارکنان خسته شوند :

برخی از کارکنان یک محدوده توجه کوتاه دارند. هر جمعه یک ساعت شادی بخش را برنامه ریزی کنید و برخی روزها با هم ناهار بخورید و یا به فرد دیگری اجازه دهید که جلسات هفتگی را برگزار کند تا این دیدارها ملال انگیز نباشد.

16 اصل جادویی برای انگیزه دادن به کارمندان

4.719
این مطلب مفید بود ؟181
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی