اکسیژن تراپی صورت
اکسیژن تراپی پوست صورت مزایای بسیار زیادی از جمله تقویت کلاژن پوست و رفع چین و چروک دارد که علاوه بر مراجعه به مراکز زیبایی پوست، می توانید با چند ماده طبیعی اکسیژن تراپی صورت را در منزل انجام دهید.

اکسیژن تراپی صورت چیست و برای چه مواردی مورد استفاده قرار میگیرد؟

این روش درمانی برای تغذیه پوست و افزایش تولید کلاژن طراحی شده است . این وسیله شامل دستگاهی است که برای اسپری کردن مولکول های اکسیژن بسیار متمرکز در اپیدرم ( لایه بیرونی پوست) استفاده می ‎شود که این اکسیژن همراه با ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد مغذی و عصاره مفید گیاهان به صورت و گردن شخص تزریق می ‎شوند و بسیاری از افراد مشهور دنیا برای داشتن پوستی نرم و شفاف و سالم از این روش استفاده می ‎کنند .

سلول های پوست برای سالم ماندن و تغذیه به اکسیژن نیازمندند و در اکسیژن تراپی صورت، اکسیژن به عمیق ترین لایه های پوست منتقل می ‎شود و باعث درخشش آن می ‎شود و بدیهی است که اکسیژن تراپی صورت مزایای فراوانی دارد و در این قسمت از سلامت پوست نمناک و بررسی روش های مدرن زیبایی پوست، تعدادی از این مزایا آورده شده است .

مزایای اکسیژن تراپی صورت:

1. اکسیژن تراپی سبب افزایش تولید کلاژن می ‎شود

کلاژن پروتئینی است که باعث می‎ شود سلول ها به هم بچسبند و سبب استحکام آن ها نیز می ‎شود و با افزایش سن ، کلاژن ضعیف و تولید آن در پوست کمتر می ‎شود و این امر باعث ایجاد چین و چروک در پوست خواهد شد .یکی از بزرگترین فواید اکسیژن تراپی صورت ، تقویت کلاژن پوست و افزایش تولید آن است که باعث کاهش خطوط و چین و چروک های پوست می ‎شود .

2. پوست را سم زدایی می ‎کند

اکسیژن تراپی صورت به پوست کمک می ‎کند تا از اکسیژن و مواد مغذی و ویتامین های تزریق شده در آن استفاده کند و این امر باعث سم زدایی پوست شده و اثرات آلودگی ، قرار گرفتن در معرض آفتاب و نوسانات رژیم غذایی را از بین می ‎برد و به ترمیم و بازسازی سلول های پوست کمک خواهد کرد.

اکسیژن تراپی صورت

3. باعث افزایش تولید سلول های جدید پوست می ‎شود

سلول های پوست عمر کوتاهی دارند و آن ها می‎ میرند و سلول های جدید جایگزین شان می‎ شوند . اکسیژن در بازسازی سلول نقش بسیار مهمی دارد و اکسیژن تراپی صورت سرعت رشد سلول های جدید را افزایش می ‎دهد و به بهبود یافتن سریعتر زخم و آکنه کمک می ‎کند .

4. این روش بدون درد و عوارض جانبی است

اکسیژن تراپی پوست ، روندی بسیار آرام و ملایم دارد و هیچ گونه عارضه جانبی مانند تحریک ، قرمزی ، تورم ، لکه دار شدن و احساس سوزش ایجاد نمی ‎کند و این روش برای افرادی که پوست حساس دارند و به درمان های شیمیایی تمایلی ندارن د، بسیار مناسب است .

5. پوست را مرطوب و هیدراته می‎ کند

قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب ، گرد و غبار و آلودگی ها باعث از بین رفتن رطوبت پوست می ‎شود که این موارد به خصوص در افرادی که پوست خشک دارند باعث خشکی بیش از حد پوست خواهد شد . اکسیژن تراپی ، پوست را مرطوب ‎ کرده و تعادل پی اِچ آن را بازیابی و از پوست در مقابل اثرات منفی آفتاب محافظت می‎ کند .

6. پوست را فوق العاده درخشان می ‎کند

اکسیژن تراپی صورت ، تمام ناخالصی های اپیدرم ( لایه بالایی پوست ) را از بین می ‎برد و باعث افزایش میزان اکسیژن پوست می ‎شود و همچنین سلول های مرده را از لایه بالایی پوست خارج و منافذ بسته شده پوست را باز می ‎کند و برای پوست طراوت و شادابی به ارمغان می‎ آورد .

افزایش تولید کلاژن پوست

7. آکنه را درمان می ‎کند

هنگامی که سلول های پوست گرفتگی داشته باشند ، گردو غبار و روغن در آن ها به دام می‎افتند و منافذ پوست بزرگ و بزرگ تر می ‎شوند که به آن آکنه می‎ گویند . اکسیژن تراپی صورت به کوچک شدن منافذ پوست کمک کرده و نمی ‎گذارد در آن ها گرد و غبار و خاک جمع شود و در نتبجه پوست صورت، مدت بیشتری درخشان می‎ ماند و از ایجاد جوش، آکنه و زخم جلوگیری می ‎کند.

8. در این روش ، دوره نقاهت وجود ندارد

معمولا در سایر روش های درمانی پوست ، شخص باید یک دوره نقاهت را طی کند اما در این روش دوره نقاهتی وجود ندارد و شخص می ‎تواند بلافاصله بعد از اکسیژن تراپی صورت خود از کرم ، لوسیون و مواد آرایشی روی پوست خود استفاده کند .

9. نتیجه این روش درمانی ، بلافاصله قابل مشاهده خواهد بود

بلافاصله بعد از انجام اکسیژن تراپی صورت می‎توانید نتیجه حاصل از آن را ببینید. اکسیژن تراپی برای درمان آکنه ، چین و چروک و لک های پوستی بسیار مناسب است و باعث جوانی و درخشان شدن پوست صورت می ‎شود .

10. بهبود پوست های خشک و ناهموار

سرم مورد استفاده برای اکسیژن تراپی صورت سرشار از اسید هیالورونیک ، پپتید ها، ویتامین ها و عصاره مفید گیاهان است و باعث بهبود پوست های ناهموار نیز می‎ شود. و همچنین باعث روشن شدن پوست می ‎شود .

اکسیژن درمانی صورت

اکسیژن تراپی صورت چگونه انجام می ‎شود ؟

این درمان پوستی شامل 3 مرحله است که بخش سلامت پوست نمناک توضیح داده است.

1. درمان نوری

در این مرحله از نور( ناشی از یک دستگاه مانند چوب ) برای تزریق اکسیژن به پوست استفاده می ‎شود و این دستگاه به آرامی روی پوست صورت حرکت داده می‎ شود و این امر باعث تسکین و آرام شدن پوست صورت می ‎شود .

2. تزریق سرم

این مرحله ، مهم ترین مرحله در کل فرآیند اکسیژن تراپی است . سرم دارای اسید هیالورونیک ، مواد معدنی ، ویتامین ها و بسیاری از آنتی اکسیدان ها است و این مواد باعث محکم شدن و انسجام پوست، درخشندگی و از بین رفتن چین و چروک ها و خطوط روی پوست می ‎شوند .

3. ماساژ

این آخرین مرحله اکسیژن تراپی پوست است و در این مرحله پوست به وسیله لوسیون ها و کرم های تغذیه کننده پوست ماساژ داده می ‎شود .

اکسیژن تراپی روشی محبوب برای درمان و جوان سازی پوست است اما هزینه آن اندکی زیاد است و با این حال چندین روش خانگی برای درمان و جوان سازی پوست وجود دارد .

ماساژ صورت با لوسیون

اکسیژن تراپی صورت در خانه

مطمعنا در خانه ، دستگاه مخصوص تزریق اکسیژن به پوست وجود ندارد اما این ماسک ها نتایج خوبی با خود به همراه دارند .

1. یک بسته جو دو سر، بادام و نوعی خاک رس به نام بنتونیت

  • پنج قاشق غذا خوری پودر بادام
  • 1 قاشق غذا خوری پودر بنتونیت
  • 8/1 فنجان جو دو سر
  • 3-4 قطره گلاب
  • 2 قطره پرواکسید هیدروژن
  • 4 قاشق غذا خوری آب

طرز تهیه :

1. تمام پودر ها را با هم مخلوط کرده و گلاب و آب را به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود .

2. پرواکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید .

3. مخلوط را به مدت 30 دقیقه روی پوست خود قرار داده و سپس با آب بشویید .

4. به صورتتان مرطوب کننده بمالید .

احتیاط

بیش از 2 قطره پرو اکسید هیدروژن اضافه نکنید چرا که ممکن است به پوستتان آسیب برساند .

2. پودر جو دو سر، بادام و نوعی خاک رس به نام کِلِی

مواد لازم :

  • 1 قاشق غذا خوری خمیر بادام
  • 1 قاشق غذا خوری خاک رس سفید
  • 1 قاشق چایخوری پودر گل رز خشک شده
  • 3 قاشق غذا خوری آب
  • 2 قطره پرواکسید هیدروژن

طرز تهیه :

1. تمام مواد، به جز پرواکسید هیدروژن را در مخلوط کن ترکیب کنید. یک خمیر غلیظ به دست می‎ آید .

2. سپس پراکسید هیدروژن را به آن اضافه کنید .

3. با حرکت دایره ای آن را روی پوست صورت خود بمالید .

4. بگذارید 15-20 دقیقه روی صورت بماند، سپس آن را با آب بشویید .

احتیاط

بیشتر از مقدار گفته شده از پرواکسید هیدروژن استفاده نشود .

* مثل همیشه نمناک توصیه می کند پیش از انجام هر نوع روش زیبایی پوست با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید. *

اکسیژن تراپی صورت چیست و چگونه انجام می شود ؟ + فواید

3.914
این مطلب مفید بود ؟113
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : stylecraze / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
وبگردی