بازیگران سریال پایخت
در این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک مروری بر ماندگارترین و پربیننده ترین سریال های طنز تلویزیون داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 سریال های طنز تلویزیون که ماندگار شدند

یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون سریال ها هستند که همیشه مخاطبان خاص خود را دارند. در میان سریال های تلویزیون، سریال های طنز مخاطبان بیشتری دارند و اغلب پربیننده ترند.

سریال های طنز زیادی در طول تاریخ تلویزیون ساخته شد و اغلب با استقبال زیادی مواجه شد و در ذهن مخاطبان ماندگار شد.

10 سریال طنز پربیننده در تلویزیون

از میان سریال های طنز تلویزیون برخی بیشتر مورد استقبال قرار گرفت که در ادامه به 10 مورد از پربیننده ترین آنها اشاره میکنیم.

سریال پایتخت

یکی از پربیننده ترین و ماندگارترین سریال های طنز تلویزیون، سریال پایتخت است که تابحال 6 فصل از آن ساخته شده و مورد استقبال قرار گفته است.

پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری اولین بار نوروز 1390 از شبکه یک سیما پخش شد و استقبال از آن به حدی بود که عوامل این سریال را تشویق به ساخت فصل های بعدی کرد.

محسن تنابنده، ریما رامین فر، احمد مهران فر، مهران احمدی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی بازیگران اصلی سریال پایتخت را تشکیل میدهند.

بازیگران سریال پایتخت

سریال لیسانسه ها

لیسانسه ها سریالی به کارگردانی سروش صحت است که اولین بار سال 95 پخش شد و دو فصل بعدی آن بعد از استقبال مخاطبان ساخته شد.

داستان لیسانسه ها درباره سه جوان است که هر روز با مشکلات جدیدی روبرو میشوند. فصل اول این سریال در دی ماه 95 روی آنتن رفت و پخش فصل دوم این سریال از آذرماه سال 96 آغاز شد و فصل سوم آن به نام فوق لیسانسه ها در آبان 1398 روی آنتن رفت.

هوتن شکیبا ، امیر کاظمی، امیرحسین رستمی، عرفان برزین، بهنام تشکر ، بیژن بنفشه خواه، مهران رجبی ، متین ستوده، رویا میرعلمی، کاظم سیاحی، عزت الله مهرآوران و... در سه فصل سریال لیسانسه ها به ایفای نقش پرداختند.

 

بازیگان لیسانسه ها

سریال دودکش

دودکش سریالی به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که ماه رمضان سال 92 از شبکه یک سیما پخش شد و توانست نظرات مثبتی از سوی مخاطبان دریافت کند و به یکی از ماندگارترین سریال های طنز تلویزیون تبدیل شود.

دودکش روایتگر داستانی از دو خانواده است که رابطه خوبی با هم ندارند اما دائم کنار هم در قالیشویی مشتاق هستند. فصل دوم این سریال با عنوان پادری روی آنتن رفت و اگرچه مورد استقبال قرار گرفت اما نتوانست به مانند فصل اول موفقیت کسب کند.

هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، امیرحسین رستمی، الناز حبیبی، نگار عابدی، جواد عزتی، محمدرضا شیرخانلو، اردشیر کاظمی و... بازیگران این سریال را تشکیل میدهند.

بازیگران دودکش

سریال ساختمان پزشکان

سریال ساختمان پزشکان یکی دیگر از سریال های طنز پربیننده تلویزیون است که سال 90 از شبکه سه سیما پخش شد.

این سریال درباره دکتر نیما افشار است که مشکلات خانوادگی زیادی دارد و مطبش با یک دکتر زیبایی کنار هم است و خانم شیرزاد منشی مطب آنهاست که در واقع شخصیت محبوب قصه ساختمان پزشکان است.

بازیگرانی چون بهنام تشکر، بیژن بنفشه خواه، شقایق دهقان، هومن برق نورد، فرناز رهنما، پروین قائم مقامی، هوشنگ حریرچیان، نعمیه نظام دوست و .... در سریال ساختمان پزشکان به ایفای نقش پرداختند.

 بهنام تشکر و بیژن بنفشه خواه

سریال سه در چهار

سه در چهار سریالی به کارگردانی مجید صالحی است که سال 1387 ادر شبکه یک سیما روی آنتن رفت و به یکی از سریال های طنز پرطرفدار تلویزیون تبدیل شد.

این سریال درباره 2 باجناق و خانواده هایشان است که برای تأمین هزینه زندگی، تصمیم می گیرند یک شرکت خدماتی تأسیس کنند.

محمد کاسبی، شهره لرستانی، علی صادقی، مهران رجبی، نادیا دلدارگلچین، آناهیتا افشار، مریم سلطانی، شهرام قائدی، اشکان اشتیاق ، سولماز آقمقانی و شمسی فضل اللهی در این سریال ایفای نقش کرده اند.

محمد کاسبی و علی صادقی

سریال شب های برره

سریال شب های برره به کارگردانی مهران مدیری سال 84 از شبکه سه سیما پخش شد و یکی از سریال های پربیننده تلویزیون بود.

داستان شب های برره در روستای خیالی برره با زبانی خاص و داستان هایی گوناگون میگذرد و اصطلاحات به کار برده شده در این سریال تا مدت ها در میان مردم رایج بود.

مهران مدیری، سیامک انصاری، شقایق دهقان، محمد شیری، فلامک جنیدی، حسن شکوهی، بهنوش بختیاری، سعید پیردوست، فاطمه هاشمی، رضا شفیعی جم، هادی کاظمی، ساعد هدایتی، اصغر حیدری، محمدرضا هدایتی، مختار سائقی، احمد ایراندوست، وحید میهن دوست، بهشاد مختاری و ... بازیگران سریال شب های برره را تشکیل میدهند.

بازیگران شب های برره

سریال متهم گریخت

یکی دیگر از سریال های طنز ماندگار تلویزیون متهم گریخت به کارگردانی رضا عطاران است که سال 84 از شبکه سه سیما پخش شد و به یکی از پربیننده ترین سریال های تلویزیون تبدیل شد.

متهم گریخت داستان هاشم آقا با بازی سیروس گرجستانی است که برای پیدا کردن کار با خانواده اش به تهران می آید و اتفاقاتی در تهران برایشان رخ میدهد که آنها را مجبور به بازگشت میکند.

بازیگرانی چون سیروس گرجستانی ، مریم امیرجلالی ، سعید آقاخانی ، شهربانو موسوی ، لیدا فتح اللهی ، علی صادقی ، ملیکا زارعی ، محمود بهرامی ، رضا عطاران و ... در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

سریال متهم گریخت

سریال خانه به دوش

یکی از ماندگارترین و پربیننده ترین سریال های طنز تلویزیون، سریال خانه به دوش به کارگردانی رضا عطاران است که ماه رمضان سال 1383 از شبکه سه سیما پخش شد و با وجود بارها و بارها پخش از شبکه های مختلف باز هم مخاطبان زیادی دارد.

خانه به دوش داستان فردی به نام آقا ماشاالله است که برای نجات زندگی اش از مشکلات مالی تصمیم به سفر به مالزی میگیرد تا اوضاع زندگی را سر و سامان دهد اما فردی که پول هایش را به او داده کلاه بردار از آب درمی آید و این ماجرا سفر آقا ماشاءالله را هم کنسل میکند.

حمید لولایی،مریم امیرجلالی،علی صادقی،رضا عطاران،آناهیتا همتی،نگین اوشانزه، غلامحسین لطفی ،بهنوش بختیاری، فلور نظری،خشایار راد و محمود بهرامی بازیگران سریال خانه به دوش را تشکیل میدهند.

بازیگران خانه به دوش

سریال پاورچین

پاورچین سریالی به کارگردانی مهران مدیری است که در سالهای 81 و 82 از شبکه پنج سیما پخش شد و به یکی از پربیننده ترین سریال های مهران مدیری در تلویزیون تبدیل شد.

این سریال روایتگر ماجراهایی از فرهاد برره است که به تهران آمده و ازدواج کرده و در یک شرکت ساختمانی کار میکند و در ادامه قصه شخصیت های دیگری چون داوود پسرعموی فرهاد و شادی خواهرش به سریال اضافه میشوند و این آغاز ماجراهای تازه ای در سریال است.

مهران مدیری، جواد رضویان، سحر زکریا، شقایق دهقان، سحر ولدبیگی، سیامک انصاری، سعید پیردوست، ابراهیم آبادی، هایده حائری و... در سریال پاورچین ایفای نقش کردند.

شقایق دهقان و جواد رضویان

سریال زیر آسمان شهر

زیر آسمان شهر یکی از سریال های نوستالژیک دهه 80 است که به کارگردانی مهران غفوریان سال 80 از شبکه سه سیما پخش شد و به یکی از ماندگارترین و پربیننده ترین سریال های تلویزیون تبدیل شد.

زیر آسمان شهر از آن دست سریال های دلنشینی بود که با بازی باورپذیر و ساده بازیگرانش حسابی به دل مخاطب نشست و در سه فصل ساخته شد اما فصل اول آن مورد استقبال بیشتری قرار گرفت.

حمید لولایی، ملکه رنجبر، مهران غفوریان، مرحوم رضا ژیان، مرحوم کیومرث ملک مطیعی، نصرالله رادش، کامران ملک مطیعی، یوسف تیموری، معصومه کریمی، آرام جعفری، اشکان اشتیاق و… در سریال زیر آسمان شهر بازی کردند.

سریال زیر آسمان شهر

10 مورد از ماندگارترین سریال های طنز تلویزیون

3.6218
این مطلب مفید بود ؟15959
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/م.ف
وبگردی