بارداری زنان چاق
قدیمی تر ها می گفتند که بارداری زنان چاق با مشکلات بیشتری همراه است. اما تحقیقات جدید دراین باره چه می گوید؟

آیا چاق ها دیرتر باردار می شوند؟

همه ما می دانیم چاقی یکی از مشکلاتی است که به سلامتی آسیب می زند و تاثیرات منفی را روی حاملگی افراد می گذارد، اگر وزن افراد بالاتر از حد معمول باشد ممکن است حاملگی به تاخیر بیافتد. وقتی افراد از چاقی رنج می برند خطر ابتلا به خستگی ، فشار خون، کلسترول بالا و بیماری قلبی و عصبی هم افزایش میابد. علت بسیاری از این چاقی ها می تواند نداشتن رژیم درست، ورزش نکردن، پرخوری، اختلالات هورمونی ، وراثت و... باشد.

چاقی زنان

نتیجه ی تحقیقات در مورد بارداری زنان چاق

تحقیقات اخیر نشان داده اگر زوجین هر دو چاق باشند، شانس باروری کاهش پیدا میکند.

افراد چاق

یک گروه تحقیقاتی اخیراً ارتباط بین چاقی و باروری را بررسی کرده و متوجه شدند که 59 درصد از زوج های چاق در مقایسه با زوج هایی با وزن طبیعی دیرتر حامله می شوند. این تحقیق روی دو گروه زوجی که تلاش برای باروری می کردند انجام شد. گروه اول شامل زوجینی که سوخت و ساز آنها بالاتر از 35 بود، اما گروه دوم سوخت و سازی بین 20 تا 30 داشتند.

بارداری زنان چاق

گروه اول به علت چاقی و سوخت و ساز بالاتر، برای بارداری با وقفه ی بیشتری مواجه بودند و محققان معتقدند:چاقی نقش مهمی را در باروری افراد ایفا می کند، ضمنا وقتی چربی اضافه در بدن ذخیره شود هورمون های تناسلی نمی توانند به خوبی عمل کنند، پس کیفیت تخمدان در خانم ها و اسپرم در آقایان پایین می آید و در نتیجه بارداری به تاخیر می افتد.

واقعا زنان چاق دیرتر باردار می شوند؟

3.422
این مطلب مفید بود ؟157
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
برچسب : باردار شدن
وبگردی