کلاهبرداری

کلاهبرداری 10 میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو

تاریخ انتشار : 7 مرداد 1401کد مطلب : 25590زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 2 کلاهبردار حرفه‌ای و اعتراف به 8 فقره کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو به مبلغ10 میلیارد ریال خبر داد.

ایلنا:سرهنگ «قاسم دستخال» در توضیح این خبر، بیان داشت:پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی و دستگیری متهمان پرونده ارجاع شد.

وی عنوان کرد:شاکی پرونده پس از مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی عنوان کرد، برای خرید اقساطی یک دستگاه خودروی نیسان دوگانه سوز با متهمان در فضای مجازی آشنا شدم و پس از ترغیب این افراد و دعوت من به دفتر کاری شان، به دفتر فروش آنان که 2 نفر در آن مشغول به کار بودند، مراجعه کردم. خودروی نیسان را با پیش پرداخت یک میلیارد و 200 میلیون ریال به صوری اقساطی خریداری کردم و قرار شد با پاس شدن چک مبلغ پیش پرداخت، خودروی معامله شده را به من تحویل دهند. ولی خودرو در موعد تعیین شده، تحویل نشد و اکنون متوجه شدم که دفتر فروش بسته شده و کارمندان وی متواری شده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این دفتر مرتکب جرائم مشابه دیگری هم شده اند، گفت:با تجمیع پرونده‌های مشابه مشخصات و هویت متهمان شناسایی شد.

سرهنگ دستخال گفت:در نهایت با تلاش‌های شبانه‌روزی، کارآگاهان پایگاه سوم مخفیگاه یکی از متهمان در محدوده خیابان سی متری جی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از کارآگاهان برای دستگیری وی به آن محل اعزام و موفق شدند، متهم را در مخفگیاهش دستگیر کنند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران افزود:با دستگیری اولین متهم، در شاخه دیگری از بررسی‌های پلیسی متهم دوم پرونده نیز در مخفیگاهش دستگیر و به این پایگاه انتقال یافت.

وی ابراز داشت:در تحقیقات پلیسی متهمان به 8 فقره کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو و دریافت مبلغ 10 میلیارد ریال از مال باختگان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اعلام این خبر، بیان داشت:با اعتراف صریح متهمان به جرم ارتکابی، هر2 متهم روانه دادسرا شده اند.

انتهای پیام/م

کلاهبرداری 10 میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : کلاهبرداری
وبگردی