بارش باران

بارش باران و کاهش 7 درجه ای دما در برخی استانها

تاریخ انتشار : 16 آبان 1399کد مطلب : 58114زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیرکل بیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن پیش بینی بارش باران در برخی استانها، گفت: دمای هوا در برخی مناطق کشور بین 3 تا 7 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

ایسنا: صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز (16 آبان) سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب کشور فعال است، اظهار کرد:طی فردا (17 آبان) گستره فعالیت این سامانه به مناطقی از غرب، جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران کشیده می شود و سبب بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در این مناطق خواهد شد.

‏وی با بیان اینکه از بعدازظهر فردا (17 آبان) با نفوذ جریان های سرد به سواحل شمالی کشور، بارش در سواحل دریای خزر نیز آغاز می شود، تصریح کرد:طی این روز بارش در مناطقی از کردستان، کرمانشاه و گیلان شدت دارد و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف رخ می دهد.

ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه (18 آبان) نیز بارش در مناطق ذکر شده ادامه دارد، گفت:طی این روز در مناطقی از گلستان و خراسان شمالی نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست همچنین در گیلان و غرب مازندران بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته مدیرکل بیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی فردا و پس فردا (17 و 18 آبان) در سواحل دریای خزر کاهش دما - حدود 3 تا 5 درجه سانتیگراد - رخ می دهد و دریا مواج است همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (18 و 19 آبان) در شمال شرق و شرق کشور نیز با وزش باد شدید و کاهش دما - حدود 5 تا 7 درجه سانتیگراد - مواجه خواهیم بود.

ضیاییان افزود:طی روز دوشنبه (19 آبان) بارش در نوار شمالی کاهش می یابد و تداوم فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور پیش بینی می شود همچنین طی این روز در لرستان و جنوب ایلام بارش شدت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد:طی روز سه شنبه (20 آبان) گستره فعالیت این سامانه دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران را نیز فرا می گیرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت:آسمان تهران فردا (17 آبان) نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (18 آبان) نیز نیمه ابری، گاهی ابری و افزایش باد همراه با بارش پراکنده با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام/م

بارش باران و کاهش 7 درجه ای دما در برخی استانها

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : بارش باران
وبگردی