زولبیا و بامیه
زولبیا و بامیه چون با روغن و شکر فراوان تهیه می شود و به هیچ عنوان برای شروع افطار توصیه نمی شود.زولبیا و بامیه نه تنها عطش را زیاد می کند بلکه مشکلات گوارشی و غلظت خون را هم افزایش می دهد.

روزه خود را با زولبیا و بامیه باز نکنید

یک متخصص تغذیه گفت:استفاده از زولبیا و بامیه شروعی خوبی برای افطاری کردن در ماه رمضان به شمار نمی رود.
ایشان با تاکید بر اینکه افراد روزه دار نباید با زولبیا و بامیه افطاری کنند اظهار کرد:در ساعت های آخر روز، قند خون افراد روزه دار افت می کند و برای جلوگیری از این امر، نباید برای بالا بردن قند خون از قندهای ساده استفاده کنند.
وی افزود:افراد روزه دار بهتر است با قندهای طبیعی مانند خرما و عسل، همراه با آب ولرم افطاری کنند.چرا که استفاده ی این مواد غذایی موجب بالا رفتن طبیعی قند خون شده و از پرخوری افراد در حین افطار جلوگیری می کند.
وی با اشاره به اینکه افرادی که دچار اضافه وزن هستند، نباید برای افطاری کردن از قندهایی مانند بامیه و زولبیا استفاده کنند، عنوان کرد:چرا که در غیر اینصورت دچار پرخوری شده و پیشگیری از چاقی انجام نمی شود.

زولبیا و بامیه

عوارض زولبیا و بامیه

ایشان همچنان با بیان اینکه مردم باید زولبیا و بامیه ی ماه رمضان را از مکان های معتبر تهیه کنند، اظهار کرد:با توجه به علاقه ی زیاد مردم به زولبیا و بامیه، باید برای تهیه ی آن نیز توجه کرد.در برخی مکان ها برای پختن زولبیا و بامیه از روغن های اشباع استفاده می شود که این موجب تولید مواد سمی سرطان زا می شود.
وی افزود:زولبیا و بامیه به دلیل پخته شدن در روغن های سرخ کردنی اشباع و سوخته، موجب تولید آکرولئین می شود که این مواد نیز نوعی سم تولید می کند و موجب سوء هاضمه ی برخی افراد می شود.
متخصص تغذیه با اشاره به اینکه افرادی که نباید از این شیرینی استفاده کنند، خاطرنشان کرد:افرادی که دارای بیماری دیابت، قلب و عروق و کلسترول بالا هستند، باید از خوردن زولبیا و بامیه پرهیز کنند.
وی در ادامه با بیان این مطلب یادآور شد:در تهیه ی بامیه و زولبیا باید در مرحله ی اول سلامت تهیه و اصول بهداشتی آن رعایت شود چرا که در برخی مراکز غیر معتبر از نشاسته ی ناسالم برای تهیه ی آن استفاده می کنند.متاسفانه نشانه ی اولیه ای برای سالم یا ناسالم بودن زولبیا و بامیه وجود ندارد.

زولبیا و بامیه شروع خوبی برای افطاری کردن نیست

3.820
این مطلب مفید بود ؟155
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از سلامتی -/ ر
وبگردی