بدترین مواد غذایی

بعد از 8 شب این مواد غذایی را نخورید

کد مطلب : 9678زمان مطالعه : 2 دقیقه
برای داشتن تناسب اندام و سلامت جسم و روح خود و مهم تر از همه برای داشتن خوابی راحت و آرام هرگز این مواد غذایی که در ادامه به ما معرفی می کنیم را قبل از خواب نخورید.

توصیه هایی بسیار مهم جهت مصرف بدترین مواد غذایی فبل از خواب:

 

برای داشتن تناسب اندام و سلامت جسم و روح خود و مهم تر از همه برای داشتن خوابی راحت و آرام هرگز این مواد غذایی که در ادامه به ما معرفی می کنیم را قبل از خواب نخورید. 

خوردن مواد غذایی قبل از خواب راه و دلیل اصلی در بی خوابی و اضافه وزن است چرا که در زمان خواب بدن به دلیل شرایط متفاوت با شرایط روز در هضم غذا جوری دیگر عمل می کند و در این هنگام اگر برخی از موادغذایی مصرف شده باشند موجب اختلا خواهند شد.

 
شما با نوشیدن نوشابه مقدار زیادی اسید وارد معده خود می کنید که علاوه بر آسیب رساندن به بخش های داخلی بدن موجب اختلا در خواب و هضم غذا می شود.
 
آب میوها
آب میوه ها هم یکی از خوردنی هایی هستند که مقدار قابل توجهی اسید دارند و در میان آنها بدترین انتخاب برای شب آب پرتقال و سیب سبز است. اما خوردن سیب قرمز قبل از خواب مشکلی ندارد.
 
پنیر:
علی رقم اینکه پنیر یک ماده غذایی چاق کننده است اگر قبل از ساعات خواب مصرف شود در خواب اختلا ایجاد می کند. باید بدانید که بدترین نوع پنیری که می توانید قبل از خواب مصرف کنید پنیر پیتزاست.
 

مغزها و آجیل ها

تاثیر منفی مغزها و آجیل ها بر هضم و رفلاکس معده

 
 
مغزها و آجیل ها:
زمانی که نوبت به هضم و رفلاکس می رسد مغزها و آجیل ها بدترین ها هستند و بیشتر از هر نوع ماده غذایی ایجاد مشکل می کنند.
 
 
شکلات:
شکلات ها عاملان بی خوابی هستند .اگر چه شکلات تلخ، اسنک سالمی است که حاوی منیزیم و آنتی اکسیدان است اما کافئین موجود در آن می تواند باعث بی خوابی شود.
 
تنقلات:
خوردن تنقلات حتی در طول روز برای بدن مشکل ساز است چه برسد در شب که بدن توانایی هضم غذاهای سنگین و فرآوری شده را به سختی می تواند داشته باشد.باید بدانیم که این مواد حاوی میزان بالای قند تصفیه شده و چربی اشباع شده است.
 
غذاهای تند و پرادویه:
یکی از اصلی ترین نکات برای داشتن خواب راحت، خودداری از خوردن غذاهای پر ادویه و تند است چرا که این نوع غذاها با افزایش دمای بدن به طور موقت باعث بی خوابی می شود.

بعد از 8 شب این مواد غذایی را نخورید

4.6221
این مطلب مفید بود ؟20516
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : نمناک /ن
وبگردی