به روزرسانی اندروید گوشی
آپدیت سیستم عامل ها یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید انجام دهید که در این گزارش به دلایل به روزرسانی اندروید خواهیم پرداخت که توصیه می شود کامل مطالعه کنید.

نکاتی در مورد به روز رسانی اندروید

یکی از چیزهایی که ممکن است دارندگان گوشی های اندروید با آن روبرو شوند، آپدیت و به روزرسانی اندروید می باشد که شاید در طول سال یک یا چند مورد در هر گوشی ظاهر شود که طبق گفته ها باید این به روزرسانی را دانلود و نصب کنیم تا نسخه اندروید گوشی ارتقاع پیدا کند. اما اصلا چرا باید این کار را انجام دهیم؟ لزومی برای این کار وجود دارد؟!

آپدیت گوشی

به روزرسانی گوشی ممکن است 100 مگ تا 1.5 گیگابایت را شامل شود که علیرغم مصرف اینترنت ممکن است چیزی نزدیکه به 20 دقیقه طول بکشد که در این فرایند شاید ویژگی های ظاهری تفاوت پیدا کرده باشند و اگر شما یک کاربر مبتدی باشید، شاید با نسخه جدید به مشکل بخورید! لازم به ذکر است که بطور کلی آپدیت اندروید گوشی بسیار لازم و ضروری می باشد که حتما باید نصب شوند و در ادامه این گزارش از نمناک به دلایل آن خواهیم پرداخت.

افزایش امنیت گوشی

بطورکلی زمانیکه یک نسخه جدید اندروید عرضه می شود، نشان دهنده یک موضوع کاملا جدی و موثر است چرا که در نسخه جدید همیشه مشکلات و باگ های های نسخه قبلی برطرف می شود و حالا اگر یک مشکل ساده باشد با 100 تا 300 مگابایت ممکن است برطرف شود و اما اگر تغییرات اساسی و کلی باشد شاید چند گیگابایتی را باید مصرف کنید تا بتوانید این تغییرات را که از طرف سازنده گوشی شما است را دانلود و نصب کنید.

بنابراین یکی از دلایلی که باید با دیدن عرضه آپدیت جدید آنرا دانلود و نصب کرد، شاید مشکل امنیتی وجود داشته باشد که شما می توانید با این نسخه جدید اقدام به رفع آن کنید و در نهایت مشکل اصلی گوشی شما برطرف خواهد شد و اگر یک درصد احتمال سوء استفاده از محتواهای گوشی شما وجود داشت، دیگر با آپدیت گوشی بصورت کامل برطرف خواهد شد.

به روزرسانی اندروید برای ارتقاع کامل

همان گونه که در ابتدا گفته شد، اگر آپدیت چیزی بیشتر از 1 گیگابایت بود نشان دهنده عرضه آپدیت جدید برای سیستم عامل شما می باشد که سایر تغییرات آن دقیقا در قسمت زیرین بخش آپدیت درج شده است که می توانید با مطالعه ای سریع و فوری آنها را درک کنید و سپس اقدام به دانلود کنید. اما آیا نصب این چنین آپدیت ها الزامی است؟ بله! اگر در متن زیر آپدیت دلایلی مرتبط با امنیت و باگ هایی دیدید، باید حتما هرچه سریعتر اقدام به دانلود و نصب کنید که برای شما مهم است.

هنگ کردن گوشی با نصب آپدیت

در نسخه های قدیمی اندروید در سال های قبل از 2017 از آنجاییکه اکثر گوشی های اندرویدی رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی داشتند، وقتی یک نسخه جدید اندروید برای گوشی های آندروید منتشر می شذ، شاید گوشی های جدید که رم و حافظه بیشتری داشتند می توانستند اندروید را با کیفیت بالایی اجرا کنند و اما گوشی های قدیمی تر که سخت افزار ضعیفی داشتند، با کندی و هنگ متداول روبرو می شدند و این اصلا جالب نبود چرا که گوشی دائما هنگ می کرد و شخص باید گوشی را ریستارت میکرد تا کمی رم خالی شود و بتواند از گوشی استفاده کند.

اما امروزه به لطف سیستم عامل قدرتمند و سخت افزارهای به روز شده در گوشی های اندرویدی، شاهد چنین چیزی نیستیم و طبیعتا با نصب اندروید جدید گوشی شما هنگ نخواهد کرد و از این بابت مطمئن باشید و حتی شاید به میزان قابل توجهی سرعت گوشی شما افزایش پیدا می کند و بنابراین از بابت نصب اندروید جدید اصلا نگرانی نداشته باشید.

اشکالات اندروید و آپدیت آن

در نسخه های قدیمی اندروید (قبل از نسخه 6)، عرضه آپدیت جدید تنها صرف تست و آزمایش بود که تا مشکلات اندروید های عرضه شده قبلی بیشتر درک شود تا در نسخه های آینده چنین مشکلاتی وجود نداشته باشد. اما امروزه هر یک از نسخه های اندروید، یک نسخه جدا و متمایز نسبت به سری های قبلی است و به همین دلیل در چند سال اخیر وقتی اندروید جدید عرضه می شد برخی از نتقدان تکنولوژی این ادعا را می کردند که به هیچ وجه اندروید جدید را را دانلود نکنید.

تفاوت های آپدیت و آپگرید

آپدیت و آپگرید هر دو دو موضوع جدا از هم هستند که شاید گاها هر دو آنها یکی دیده شوند و اما چنین چیزی وجود ندارد و اگر به دنبال درک تفاوت این دو هستید، قسمت ذیل را مطالعه کنید؛

آپگرید چیست؟

آپگرید همان آپدیتی است که برای دانلود نصب آن چیزی بیش از 1 گیگابایت به آن نیاز دارید که تغییرات زیاد و کلی را در گوشی شما اعمال می کند و در اصل نسخه ای جدید از اندروید را بر روی گوشی یا تبلت شما نصب می کند که نیاز به حافظه بالا برای دانلود دارد.

آپدیت چیست؟

اما در مقابل آپگرید، آپدیت وجود دارد که در آن مشکلات اصلی نسخه قبلی برطرف می شود که شاید 100 مگابایت تا 300 مگابایت باشد چرا که تغییرات جزئی می باشد.

به روزرسانی اندروید گوشی را چه زمانی انجام دهیم؟

3.8798
این مطلب مفید بود ؟600198
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : اندروید
وبگردی