خانه داری
ایده های جدید و جالب برای انجام انواع خلاقیت در خانه و ترفند هایی زیبا و کاربردی برای انجام امور منزل و خانه داری را در نمناک ببینید.

هنر خلاقیت در خانه داری

خلاقیت در خانه و انجام کارهای خلاقانه و متفاوت در منزل کمک می کند طراحی های جدید و تزیینات مختلفی داشته باشیم. برای انجام خلاقیت در خانه داری نیازی به صرف هزینه های زیاد و سنگین نیست و با کمی ابتکار و با وسایلی که در منزل دارید میتوانید بهترین ایده ها را در منزل اجرا نموده و از هنر و ابتکارات جدید خود لذت ببرید. فوت و فن های زندگی و گنجینه های اسرار خانه داری پایانی ندارد و هر روز بهتر از دیروز به کمک من و شما می آیند. حتما شما، برای هر چه بهتر اداره کردن خانه خود، گنجینه ای از اطلاعات و ترفندهای خاص خانه داری دارید. اگر دوست داشتید، این شگرد ها را نیز به گنجینه خود اضافه کنید.

این ترفندها بسیارساده، مفید و کاربردی هستند. کافی یکبار امتحان کنید مطمئنا، راضی خواهد شد. چرا که فوت و فن های زندگی و گنجینه های اسرار خانه داری پایانی ندارد و هر روز بهتر از دیروز به کمک من و شما می آیند.

تنها با خلاقیت است که می توان اینگونه؛ ساده، سهل، راحت، کم هزینه و بی هزینه به امور منزل و آشیانه خود رسیدگی و اداره کرد.

 خانه داری

خلاقیت در خانه داری ترفندهای ساده ای دارد

ترفندهایی برای خلاقیت در خانه داری:

برگ های خارجی سبزیجات

خارجی ترین برگ های سبزیجات را جدا نکنید . مگر آن که برگ ها واقعاً فاسد و غیرقابل استفاده باشند ، زیرا این برگ ها سرشار از مواد مغذی هستند.

نظافت شیشه ها

برای تمیزکردن شیشه ها کمی نشاسته ذرت و در صورت امکان آمونیاک به آب اضافه کنید. پنجره ها را با محلول آب و صابون بشویید و سپس با یک روزنامه خشک پاک کنید . همجنین می توانید شیشه ها را با محلولی از آب گرم و سرکه تمیز کنید.

زرده خاکستری رنگ

اگر می بینید زرده تخم مرغ پس از پختن رنگی متمایل به خاکستری یا سیاه پیدا می کند ، نگران سلامت آن نباشید، این رنگ مربوط به سولفور آهن بوده و مصرفش زیانی ندارد.

 خانه داری

استفاده از پوست تخم مرغ برای آبیاری گلدان ها

پوست تخم مرغ را دور نریزید

 پس از مصرف تخم مرغ ، پوست آن را داخل ظرف دهان باریکی که حاوی آب سرد است بیندازید و در ظرف را ببندید، پس از گذشت یک شبانه روز از آن برای آبیاری گلدان های آپارتمانی استفاده کنید.

مصرف شیر پاستوریزه

اگر شیر پاستوریزه بیش از 48 ساعت در یخچال باقی بماند و علائم فساد در آن ظاهر نشود ، می توانید از آن برای تهیه غذا یا مصرف روزانه استفاده کنید ، به شرطی که قبل از مصرف شیر را برای مدت حداقل 10 دقیقه بجوشانید.

گوشت سوخته

اگر هنگام آشپزی گوشت غذا سوخت ، ابتدا حوله تمیزی را در آب گرم خیس کنیدو آب آن را بگیرید ، سپس گوشت را در آن بپیچید و بگذارید مدت پنج دقیقه در آن حالت بماند . سپس پوسته سوخته شده را با چاقو بتراشید.

از بین بردن بوی رنگ

برای از بین بردن بوی رنگ هنگام نقاشی داخل ساختمان ، مقداری پیاز را داخل یک ظرف آب سرد خرد کنید و ظرف را وسط اتاق بگذارید ، با این کار بوی رنگ برطرف می شود.

 

ترفندهای ساده ولی کاربردی در خانه داری

425
این مطلب مفید بود ؟205
برگرفته از happy irani / م.ف
وبگردی