تصفیه خون با لیموترش
تصفیه خون می تواند از بروز بیماری های خطرناکی مانند سکته جلوگیری کند و در داشتن پوستی زیبا و شفاف تاثیر مهمی داشته باشد.

تاثیر این خوردنی ترش بر تصفیه خون

تمیزی خون از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها و ناخوشی ها می شود. خستگی، نفخ و پوست خشک و کدر می توانند جزو علائمی باشند که نشان می دهند خون شما تمیز نیست و حاوی برخی توکسین ها است.

خوشبختانه روش های طبیعی و بی خطری وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها خون را تصفیه کرد و با تصفیه خون از بیماری های مهمی مانند سکته جلوگیری کرد. هم چنین تصفیه ی خون به داشتن پوستی زیبا و سالم کمک کرده و سلول ها را از پیری زودرس حفظ می کند.

تصفیه خون

تصفیه خون با یک خوردنی ترش

تصفیه خون و کبد با لیموترش

لیمو ترش از میوه های مفید برای تصفیه خون است که علاوه بر خاصیت تصفیه کنندگی خون ، در درمان بیماری هایی مانند نقرس و آسم نیز نقش موثری دارد و یک ضد عفونی کننده قوی است. لیموترش باعث استحکام سیستم دفاعی بدن می شود و فعالیت گلبول های سفید را که نقش مدافع در بدن دارند را زیاد می کند ، لیموترش همچنین خواص زیر را دارست:

مقوی قلب، سیستم عصبی، سمپاتیک، ضدرماتیسم، آرام کننده و ضد اسکوربوت، ضدآسم و بندآورنده خون

لیموترش باعث پاکسازی میکروب ها از بدن و ضدعفونی کردن مخاط می شود .لیموترش سرشار از ویتامین ث است که بدن را مقاوم می کند و موجب تقویت نسوج می شود .اگر به آب آشامیدنی مشکوک هستید می توانید با افزودن چند قطره لیمو به آب ، آب را استریلیزه کنید زیرا لیمو ترش به علت اسیدی بودن خاصیت ضد عفونی کننده قوی دارد.

لیموترش به علت دارا بودن اسید سیتریک خاصیت قلیایی کننده و ضداسیدیته معده دارد . این اسید هنگام ورود به بدن پس از تغییراتی شروع به تولید کربنات و بی کربنات های کلسیم و پتاسیم می شود وخون را قلیایی می کند.

لیمو ترش برای تصفیه خون

تصفیه خون و پاکسازی کبد با لیموترش

برای اطمینان از سلامت گوشت می توانید مقداری آب لیمو ترش را به گوشت بزنید همچنین اگر می خواهید بدانید که شیر بریده است یا خیر می توانید مقداری لیمو ترش در شیر بریزید.شما با مالش تکه ای لیم ترش بر روی گزیدگی حشرات می توانید خارش و سوزش گزیدگی را التیام بخشید .

لیموترش به علت داشتن ویتامین ث باعث تقویت لثه می شود به طوری که اگرتکه ای لیمو ترش را روی لثه خود بمالید لثه های خود را مستحکم خواهید کرد. لیمو ترش خواص فراوانی برای پوست دارد شما می توانید برای شفافیت و تقویت پوست دست هایتان مقداری آب لیموترش به کف دست ها بریزید و با یکدیگر مالش دهید.

فواید شگفت انگیز لیموترش برای بدن

لیموترش سرشار از ویتامین های (آ) و (ب) و ویتامین (ث) و دارای آهن، کلسیم، سدیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم است. در لیموترش اسیدهای زیادی مانند اسید سکوربیک و اسید سیتریک است که از بین برنده اسیداوریک است.

  •  برای درمان آفتها و التهابات مخاط دهانی مخلوط لیمو و عسل بسیار کمک کننده می باشد.
  •  برای درمان آنژین ها قرقره آب لیمو ترش موثر است.
  •  مالیدن لوسیون لیمو ترش در صبح و شب برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مفید است ، این افراد ابتدا لوسیون را بر روی پوست خود بمالند وپس از 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویند و بعد از کرم مرطوب کننده استفاده کنند.
  •  مصرف لیمو ترش باعث درمان و بهبود بیمار هایی مان:فشار خون بالا، هموفیلی، خونریزی های معدهو روده، وجود خون در ادرار، بیماری های ریوی، بیماری های مربوط به روده، مالاریا، بی اشتهایی، رماتیسم و نقرس، دفع رسوبات ادراری و صفراوی، واریس، چاقی، یرقان و استفراغ می شود.
  •  با لیمو ترش مسکن قوی درست کنید به صورتی که یک برش از این میوه را در فنجانی حاوی قهوه غلیظ بیاندازید و سپس بنوشید.
  •  کمپرس مخلوط آب لیمو و آب گرم موجب درمان نفخ شکم و مشکلات هاضمه ، ترش کردن معده و رفع حالت تهوع می شود.
  •  مخلوط آب لیموی تازه با نصف لیوان آب و کمی عسل برای کاهش تب بسیار موثرمفید است .

لیموترش و آب گرم

تاثیر مخلوط لیموترش و آب گرم بر کاهش تب و گلو درد

  •  غرغره مخلوط لیمو ترش و آب گرم بهترین دارو ورم گلو و گلودرد است.
  •  چکاندن چند قطره آب لیمو تازه مخلوط شده با آب ، گرفتگی بینی را درمان می کند .
  •  مخلوط لیموترش با پوست و هسته له شده و یک لیوان آب سرد و یک قاشق عسل می تواند باعث رفع ورم معده و روده شود ، این معجون را یک ساعت قبل از خواب بنوشید.
  •  آغشته کردن یک تکه پنبه به آب لیمو و گذاشتن آن بر روی بینی هنگامی که دچار خونریزی بینی هستید می تواند درمان سریعی برای این خونریزی باشد.
  •  زنان بارداری که از ویار بارداری رنج می برند می توانند با مصرف پوست لیمو از تهوع بارداری جلوگیری کنند .
  •  مصرف لیمو ترش به علت دارا بودن ویتامین ث برای افراد دارای کم خونی بسیار توصیه شده زیرا ویتامین ث موجود در لیمو ترش باعث جذب بهتر آهن ازمنابع گیاهی از جمله غلات، حبوبات و سبزیجات می شود پس بهتر است این افراد در هر وعده غذایی، مقداری آب لیموی ترش تازه به غذای خود اضافه کنند.

 

تصفیه خون و پاکسازی کبد با خوردن لیموترش

4.7177
این مطلب مفید بود ؟16512
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از بخش بهداشت و سلامت/ز.ت
برچسب : لیمو ترش کبد
وبگردی