تقویت کلیه
برای تقویت کلیه ها و بهبود عملکرد آن ها یک نسخه گیاهی برایتان آورده ایم که تاثیر شگفت انگیزی در سلامت کلیه ها دارد.

تقویت کلیه ها و کبد با گیاهان دارویی شگفت انگیز

بدن انسان چارچوبی شگفت انگیز از فرایندهای به هم پیوسته است. در اغلب موارد، هزاران ، هزار از این فرایندها هر روز بدون مساله اتفاق می افتد و حتی بخشی از اینها که در بدن اتفاق می افتد، آگاه نیستند. دفع مسمومیت درست منجر به سلامتی کلی بدن می شود. در این بخش از سلامت نمناک گیاهان شگفت انگیزی را به شما معرفی می کنیم که در تقویت کلیه ها و کبد موثر است.

گیاه خار مریم :

یافته ها نشان می دهد رومیان قرن اول از گیاه خارمریم برای سلامت کبد استفاده می کردند زیرا ماده فعال موجود در گیاه خارمریم به کلیه ها و کبد کمک می کند که به آن سیلی مارین گفته می شود.

تاثیرات مصرف خارمریم بر کلیه ها :

زمانی که در معرض آسیب مواد شیمیایی قرار می گیرید سیلی مارین به بافت کلیه کمک می کند تا سریع تر بهبود یابد.

گیاه خار مریم غنی از آنتی اکسیدان است و می تواند به شما در تولید بیشتر آنتی اکسیدان ها کمک کند.

خارمریم همچنین به کاهش تورم در کلیه ها کمک می کند و حتی ممکن است به محافظت از شما در برابر سرطان کلیه کمک کند.

خواص خار مریم

تاثیرات مصرف خار مریم بر کبد :

خار مریم یکی از بهترین گیاهان دفع مسمومیت کبد است، زیرا تاثیر زیادی بر عملکرد کبد دارد. از تاثیرات مصرف خار مریم بر کبد عبارتند از :

  • کاهش تورم
  • ثبات غشاهای کبد
  • افزایش تولید گلوتاتیون
  • افزایش سوپراکسید دیسموتاز
  • کاهش سلول های سرطانی کبد

هم چنین به محافظت از کبد در برابر آسیب ناشی از مواد سمی کمک می کند. خارمریم طول زندگی افراد مبتلا به سیروز کبدی را افزایش می دهد!

خار مریم برای کلیه

ریشه مارشملو :

مارشملو برگرفته از واژه یونانی به معنای "التیام" است و هنگامی که برای درمان گلو درد بلعیده می شود، آب لیزی ایجاد می کند. مارشمالو گیاهی ضد التهاب، ضد باکتری و ضد قارچ است.

تاثیرات مصرف ریشه مارشملو بر کلیه ها :

یکی از نگرانی های افراد ، احتمال ابتلا به سنگ های کلیه است. با استفاده از گیاهان دارویی که اثر ادارآور دارند می توانید از این بیماری جلوگیری کنید. ادرارآورها می توانند مقدار ادرار را افزایش دهند و مواد زائد را از کلیه ها دفع کنند. ریشه مارشمالو می تواند به عنوان یک ادرار آور عمل کند تا به شما در پاک سازی کامل کلیه ها کمک کند.

تاثیرات مصرف ریشه مارشملو بر کبد :

ریشه مارشملو پلی ساکارید است که به دلیل ظرفیت بالای آنتی اکسیدان به ترمیم زخم کمک می کند. مجاری صفراوی کبد ممکن است در طول زمان آسیب ببیند. ریشه مارشملو به تسکین این آسیب کمک می کند. در حقیقت، این گیاه تولید سلول های اپی تلیال را تحریک می کند. اینها سلول هایی هستند که در داخل بدن و مجاری وجود دارند. داشتن یک لوله صفرا قوی می تواند به دفع مسمومیت کبد کمک کند.

جعفری :

جعفری غنی از فلانوئید ، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است و دارای خاصیت دفع مواد زائد از کبد و کلیه ها است که می توانیم از آن بهره ببریم.

فواید مارشملو

تاثیرات مصرف جعفری بر کلیه ها:

یکی دیگر از گیاهان فوق العاده جعفری است که از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند چون یک ادرار آور است. جعفری نه تنها اندازه و تعداد سنگ ها را به طور قابل توجهی کاهش می دهد بلکه پاکسازی کننده قوی است.

تاثیرات مصرف جعفری بر کبد :

جعفری گیاهی "تلخ" است. گیاهان تلخ می توانند به تحریک ترشح صفرا و دفع مسمومیت کبد کمک کنند. هم چنین جعفری با تولید گلوتاتیون از کبد در برابر آسیب محافظت می کند. در بخش سلامت نمناک در مطلب خواص جعفری گفتیم که جعفری نیز می تواند به کاهش سطح گلوکز خون کمک کند، که اگر بیش از حد بالا باشد، می تواند باعث تحریک کبد شود و با کاهش آنزیم های التهابی کبد به محافظت از کبد کمک می کند.

جعفری به دلیل داشتن خاصیت ادرار اوری و محافظتی به طور خاص به دفع مواد زائد کبد و کلیه کمک می کند.

 کبد

جینسنگ:

این ریشه خارق العاده سبب بهبود عملکرد کلیه ها ، تنظیم جریان خون، کنترل سطح قندخون، تمرکز اعصاب، افزایش حافظه و بهبود سیستم گوارش می شود. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نباید از این گیاه استفاده کنند.

قاصدک :

این گیاه دارای مواد معدنی فراوان است و برای کاهش احتباس آب اضافی بدن ، عملکرد صحیح سیستم گوارش و کلیه ها مفید است. افرادی که هنگام بیدار شدن دچار پف می شوند این گیاه سریع پف آنان را کاهش می دهد. این گیاه برای کاهش قند خون بسیار مفید است.

ژنوستم:

این گیاه هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. چون اجزای شیمیایی آن شبیه به جینسینگ کره ای است و برای سیستم ایمنی بدن مفید است و از سطوح انرژی پشتیبانی می کند. هم چنین فرآیند دفع مسمومیت کبد و کلیه را پشتیبانی می کند.

تقویت سیستم ایمنی

تاثیرات مصرف ژنوستم بر کلیه ها :

وقتی اندام های ما از قرار گرفتن در معرض مواد سمی آسیب می بینند، فرآیندی به نام فیبروز رخ می دهد. این زمانی است که سلول های ما به جای بافت سالم، بافت زخم ایجاد می کنند. بافت اسکار مثل بافت سالم عمل نمی کند و مانع از توانایی کلیه ما در دفع مسمومیت می شود. سطح بالای فیبروز می تواند منجر به از دست دادن عملکرد کلیه شود. ژنوستم می تواند بر ژن کلیه ها برای کمک به تولید بافت سالم و کاهش فیبروز تاثیر بگذارند.

تاثیرات مصرف ژنوستم بر کبد :

ژنوستم تاثیر کاهش فیبروز را در کبد به اندازه کلیه ، دارد. با ضخیم شدن بافت اسکار و سفت شدن آن باعث می شود کبد به درستی عمل نکند. مطالعه ای نشان داد که بافت های کبد می توانند نازک شوند و فیبروز شدید کبد به میزان 33 درصد در کم تر از 8 هفته کاهش یابد. بافت سالم به دفع مواد زائد کبد کمک خواهد کرد.

همچنین بر رشد ژن های سلول های سرطانی کبد تاثیر می گذارد و مانع از تکثیر آنها می شود، که به محافظت از شما در برابر سرطان کبد کمک می کند.

ژنوستم به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی قوی روده ها ، اولین قدم در دفع مسمومیت کبد هستند. کبد مواد سمی را در این بخش از بدن خارج می کند.

چغندر :

چغندر به دلیل داشتن فواید زیاد هزاران سال است که مصرف می شود.

تاثیرات مصرف چغندر بر کلیه ها :

چغندر می تواند تولید اکسید نیتریک را افزایش دهد. اکسید نیتریک با تحت فشار قرار دادن رگ های خونی جریان خون را افزایش می دهد. جریان خون اضافی می تواند به عملکرد کلیه ها کمک کند تا زمانی که جریان خون محدود شود.

رنگ قرمز چغندر بتانین نامیده می شود که به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می کند. هم چنین می تواند از آسیب کلیه ها محافظت کند.

چغندر می تواند به محافظت از کلیه ها در برابر آسیب ناشی از آنتی بیوتیک ها کمک کند، که گاهی اوقات موجب نارسایی کلیه می شود. چغندر به افزایش کاتالاز که آنتی اکسیدانی برای دفع مسمومیت غذایی ضروری است کمک می کند.

تاثیرات مصرف چغندر بر کبد :

کبد عضوی است که از شما در مقابل مواد خارجی محافظت می کند که اغلب منسوب به زنوبیوتیک ها هستند. زنوبیوتیک ها احتمالا در معرض مصرف روزانه مثل آفت کش ها، آلودگی و افزودنی های خوراکی قرار دارند.

آن ها سرطان زا هستند بنابراین کبد سریعا با آن ها مقابله می کند. با این حال، می توانند به کبد آسیب بزنند همان طور که آن ها را خنثی می کند. چغندر به افزایش آنتی اکسیدان طبیعی برای محافظت از کبد در برابر آسیب کمک می کند. آسیب به DNA بدن نیز می تواند کاهش یابد.

فرآیند رهایی از این مواد خارجی فاز دوم متابولیسم نامیده می شود. رنگ دانه های قرمز بتانین به کاهش رادیکال های آزاد کمک می کند که محصول فرعی این مسیر پاکسازی هستند.

چغندر گیاهی دیگر است که ژن های ما را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند به کاهش ژن های مربوط به سرطان کبد کمک کند.

چغندر برای کبد

گلپر:

گلپر سبب کاهش نفخ ، کاهش ناراحتی های هورمونی ، افزایش ادرار می شود. مصرف گلپر سبب افزایش ادرار در زنانی که در دوره عادت ماهیانه به این عارضه دچارند ، می شود. این گیاه سبب عملکرد صحیح کلیه در مردان ، ترشح هورمون بیشتر در آقایان ، بهبود سلامت جنسی آنان می شود.

زالزالک:

زالزالک یک گیاه مهم و مفید در بهبود عملکرد کلیه ها است که سبب کاهش احتباس آب اضافی می شود. برای داشتن خواب راحت می توانید زالزالک را در چایتان بریزید و میل کنید. افرادی که قند خون پایینی دارند بهتر است کمتر از زالزالک استفاده نمایند.

زنجبیل:

زنجبیل بیش ترین ادویه مورد استفاده در دنیا است. اغلب از این گیاه معطر برای حالت تهوع استفاده می کنیم که به پاکسازی کبد و کلیه نیز کمک می کند.

زتجبیل برای کلیه

تاثیر مصرف زنجبیل بر کلیه ها :

زنجبیل می تواند تاثیر زیادی بر پاکسازی داشته باشد!

علاوه برا این :

  • افزایش آنتی اکسیدان طبیعی بدن درکلیه
  • تورم پایین
  • کمک به پاکسازی سموم کلیه ها
  • کاهش فیبروز
  • کمک به ایجاد بافت کلیه سالم تر

تاثیر مصرف زنجبیل بر کبد :

محققان مطمئن نیستند زنجبیل چطور این کار را انجام می دهد، اما می تواند ژن ها را تحت تاثیر قرار دهد که چربی را در کبد تولید می کند. زنجبیل به جلوگیری از ذخیره سازی چربی کمک می کند که به محافظت از بدن در برابر بیماری های چربی کبد کمک می کند. تجمع چربی در کبد، مانع از انجام 500 عملکرد می شود. این بیماری منجر به فیبروز شده و با کاهش جریان خون به کبد تا حد زیادی دفع مواد زائد را کاهش می دهد.

زنجبیل تورم را کاهش می دهد و یک بار دیگر به ما کمک می کند تا آنتی اکسیدان را تولید کنیم.

تقویت کلیه ها و کبد با گیاهان دارویی شگفت انگیز

4.1205
این مطلب مفید بود ؟17035
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : microbeformulas / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
وبگردی