تلگرام و واتس آپ
از محبوبیت تلگرام و واتس آپ می توان به تعداد یوزرهای بی شمار در داخل این پیام رسان ها اشاره نمود.

پرسرعت ترین پیام رسان ها و ویژگی های آن ها

واتس آپ بدون شک غول پیام رسان های پر سرعت می باشد، اما اگر تنها یک رقیب واقعی برای آن وجود داشته باشد آن رقیب چیزی نیست بجز تلگرام. Telegram Messenger که به تدریج تعداد کاربرهایش افزایش می یابد اکنون دارای 100 میلیون مشترک فعال ماهانه شده است. بدون اتلاف وقت بیشتر، در اینجا می خواهیم بررسی کنیم که کدام یک از این مسنجرها بهتر است. هر دو مسنجر با دانلود رایگان می باشند و در بازار اندروید حرفی برای گفتن دارند

تعداد کاربران:تعداد کاربران یک پیام رسان در نگاه اول مهم به نظر نمی رسد، اما چنین چیزی در تجربه کاربری، نقشی اساسی را ایفا می کند. WhatsApp اکنون دارای بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان می باشد. در حالی که تلگرام تنها 100 میلیون کاربر فعال دارد. یکی از دلایل مهمی که کاربران چندان به تلگرام جذب نمی شوند همین است که نمی توانند دوستان خود را در آن بیابند. بنابرین در این زمینه، واتس آپ جلوتر است.
 
قابلیت Read Receipts:
هم در تلگرام و هم در واتس آپ کاربر می تواند متوجه شود که مخاطبش پیام ارسالی را مشاهده کرده است یا نه. با این حال در واتس آپ، امکان دیدن زمان دقیقی که مخاطب پیام را مشاهده کرده است نیز وجود دارد، در حالی که تلگرام فاقد این ویژگی است.
 
پشتیبان گیری از پیام ها:
در واتس آپ می توانید از پیام های خود پشتیبان تهیه کنید. به تازگی با همگام سازی واتس آپ و گوگل درایو، این ویژگی حتی بهتر از قبل کارش را انجام می دهد. تلگرام دارای این ویژگی نیست.
 
 
 
قابلیت Status:
 
در واتس آپ شما می توانید پیامی را در پروفایل خود قرار دهید که تمامی مخاطبینتان می توانند آن را مشاهده کنند. این ویژگی زمانی به کار می آید که می خواهید پیامی را تمامی مخاطبینتان مشاهده کنند. متاسفانه تلگرام این ویژگی را ندارد و صرفا در بخش bio کاربر می تواند جمله ای کوتاه را بنویسد.
 
گفت و گوی امن (Secret Chat):
 
Secret Chat تلگرام به شما امکان گفت و گو با رمزگذاری end-to-end را همراه با بسیاری از ویژگی های دیگر می دهد. به عنوان مثال می توان برای پیام ها زمانی را مشخص کرد که پس از گذشت آن، چت ها به شکل خودکار نابود شوند. واتس آپ این قابلیت را ندارد.
 
اشتراک گذاری فایل ها:
 
در تلگرام می توانید انواع فایل ها با فرمت های مختلف را به اشتراک بگذارید، محدودیت حجم فایل 1.5 گیگابایت است. در واتس آپ این محدودیت 160 مگابایت است.
 
چند پلتفرمی بودن:
 
تلگرام برای سیستم عامل های مختلف منتشر شده است. بنابرین به سادگی می توانید در کامپیوتر یا اسمارتفون خود به گفت و گو بپردازید. تمامی این پیام ها در سیستم های مختلف شما به شکل فوری همگام سازی خواهند شد.
 
سوپر گروه ها و کانال ها:
 
تلگرام از قابلیت سوپر گروه ها نیز پشتیبانی می کند که در آن میتوانید تا 10 هزار کاربر را اضافه کنید. کانال ها نیز برای اشتراک گذاری اخبار، نرم افزار ها و ... وجود دارند و در دسترس عموم هستند.
 
ربات ها:با ربات های تلگرامی، تعداد نامحدودی از ویژگی ها را در دسترس کاربر قرار می گیرد. به عنوان مثال با باتی مانند pollbot می توانید نظرسنجی کنید. یا Storebot به شما امکان یافتن ربات های دیگر را می دهد.
 
استیکرها:برخلاف واتس آپ، در تلگرام می توانید استیکر ها را ارسال کنید. با بات Sticker حتی می توانید استیکر های شخصی خود را بسازید و آن ها را به اشتراک بگذارید. وب سایت هایی نظیر Reddit و ... محل یافتن اینگونه استیکر ها هستند.
 
 
مخفی کردن آخرین زمان آنلاین بودن:
 
این ویژگی در تلگرام و واتس آپ تقریبا یکی است. با این حال در تلگرام می توانید برای مخاطبینی خاص حالت آنلاین خود را مخفی کنید. هم چنین امکان قفل کردن چت ها در تلگرام با استفاده از Passcode وجود دارد. بنابرین هیچ کس نمی تواند به پیام های خصوصی شما دسترسی پیدا کند.
 
ویرایش پیام ها: تا به حال شده از ارسال پیامی پشیمان شده باشید یا قصد اصلاح آن را داشته باشید؟ با قابلیت Edit تلگرام می توانید چت های خود را ویرایش کنید و یا آن ها را حذف نمایید.
با توجه به این مقایسه می توان گفت که قابلیت های جانبی تلگرام، نسبت به واتس آپ برتری دارند. با این وجود Whatsapp هم کم کم با اضافه کردن ویژگی های جدید خودش را به تلگرام دارد می رساند. به شکل کلی، قابلیت پشتیبان گیری واتس آپ و تعداد کاربران زیاد آن ویژگی مثبت آن هستند در حالی که نداشتن بسیاری از ویژگی های جانبی و محدودیت بالای اشتراک گذاری فایل ها، از ویژگی های منفی آن به شمار می آیند. تلگرام دارای قابلیت های جانبی بیشتری است، در حالی که کاربران کمتری دارد.

پرسرعت ترین پیام رسان ها کدامند و چه ویژگی هایی دارند؟

4.626
این مطلب مفید بود ؟242
مطالب پیشنهادی
    نظر سنجی برای این مطلب غیر فعال شده است
    وبگردی