تمرین کاهش وزن
هر چقدر ورزش می کنید و عرق می ریزید لاغر نمی شوید ، انگار چربی سوزی بدن تان متوقف شده است ؛ این به این دلیل است که شما زمان مخصوص روز برای انجام تمرین کاهش وزن و لاغری را رعایت نمی کنید.

بهترین زمان برای تمرین و کاهش وزن چه زمانی می باشد ؟

افرادی که ورزش می کنند می خواهند زمانی را برای خود در نظر بگیرند که ورزشی که می کنند بطور موثر در آنها تاثیر بگذارد. دانستن بهترین زمان برای تمرین کاهش وزن می تواند به شما در گرفتن سریع نتیجه در زمان کمتری کمک کند. این مطلب بخش تناسب اندام و لاغری نمناک تنها برای ورزشکاران نمی باشد و تمام افرادی که می خواهند کاهش وزن از طریق ورزش و تمرین داشته باشند مناسب و مطلوب است.
زمان فقط یکی از فاکتورهایی است که می تواند در تمرین بهتر شما موثر باشد و همانگونه که در ادامه این مطلب مطالعه خواهید کرد ، ما به شما زمانی را معرفی خواهیم کرد که بهترین زمان در طول روز برای کاهش چربی و ساخت عضلات می باشد همچنین عوامل دیگری مانند کیفیت و مدت زمان تمرین نیز نقش بسیار مهمی در تمرین دارند و نباید آنها را نادیده گرفت.
 تمرین کاهش وزن

بهترین وقت روز برای انجام تمرین کاهش وزن و لاغری

تمرین کاهش وزن ؛ بهترین زمان برای چربی سوزی :

بهترین زمان برای چربی سوزی و تمرین کردن ابتدای صبح می باشد که دلایل اصلی آن عبارتند از :
-سطوح پایین قند خون باعث می شود که بدن منابع دیگری را برای گرفتن انرژی انتخاب می کند . بنابراین چربی سوزی زیادی خواهید داشت.
- هورمون هایی کهباعث چربی سوزی می شوند (مانند کورتیزول) در صبح به بیشترین میزان هستند. 

تمرین کاهش وزن ؛ مزایای ورزش در صبح :

افرادی که دراین مطالعه شرکت کرده بودند ، همان گونه که بیان کردیم چربی سوزی بیشتر داشتند و به عبارتی می توان گفت که انها نسبت به افرادی که در دیگر زمان ها تمرین می کنند، بیشتر چربی سوزی خواهند داشت .
برای برخی افراد بطور کلی تمرین و ورزش کردن در صبح آسان تر است چراکه وقتی بعد از ظهر خسته می شوند و تمایل زیادی برای تمرین کردن ندارند.
این می تواند به گونه ایی یک کار استرس زا برای بدن باشد و این به سطح هورمون های شما بستگی دارد.
همچنین لازم به ذکر است که بدانید اگر تمرین صبح گاهی شما شدت زیادی داشته باشد ممکن است باعث سوختن عضلاتتان شود ! بله درست خواندید ، زمانیکه با معده خالی تمرین شدید و سنگینی داشته باشید ، بدن شما برای گرفتن انرژی کافی ناچار به سوزاندن ماهیچه ها می باشد و بنابراین باید یک صبحانه مقوی و پر ویتامین داشته باشید ، مخصوصا اگر می خواهید صبح گاه ورزش نمایید. 
اگر قبل از ورزش کردن صبحانه میل ننمایید ، ممکن است با میزان انرژی کم بدنتان نتوانید بطور کامل تمرین نمایید.
تمرین کاهش وزن  

برای لاغری و چربی سوزی سریع تمرین کاهش وزن را صبح انجام دهیم یا بعدازظهر؟

برنامه تمرین کاهش وزن و معایب تمرین در صبح

تمرین کردن در صبح برای برخی افراد ممکن است کار استرس زایی باشد و همان گونه که در بالا بیان کردیم نسبت به سطح هورمون ها تعیین می شود که استرس زا است یا خیر.
یکی دیگر از معایب تمرین در صبح ، همانگونه که در بالا ذکر کردیم می تواند سوزاندن عضلات باشد و این زمانی اتفاق می افتد که شما قبل از تمرین صبحانه نخورده باشید و یا تمرینی با شدت بالایی داشته باشید. بنابراین قبل از تمرین صبح گاهی لازم است صبحانه ایی مقوی و پر ویتامینه ایی داشته باشید تا به ماهیچه های شما آسیبی نرسد. 

تمرین کاهش وزن :بهترین زمان برای تمرین بعداز ظهر است

ورزش کردن در بعدازظهر می تواند عملکرد شما را نسبت به ورزش در صبح بهتر سازد. مطالعات زیادی عملکرد انسان را صبح و بعد از ظهر بررسی کردند و محققان به این نتیجه رسیدند تمرین کردن در بعد از ظهر می تواند بهتر باشد چرا که در این زمان قدرت و نیروی بیشتری دارید چرا که شرکت کنندگان بیان کردند در این زمان انرژی و قدرت بیشتری برای تمرین کردن دارند.
تمرین کاهش وزن

بهترین زمان برای تمرین

خب، بهترین زمان برای تمرین و کاهش وزن در شما چه زمانی می باشد؟
مطالعات و نظریه های مختلف و مفید می توانند برای آموزش دادن به خودمان استفاده شوند و اغلب تصمیم گیری اینکه چه زمانی برای تمرین خوب است ، به تصمیم خودمان بستگی دارد چرا که ما از هر کس دیگری نسبت به خودمان آگاه تر هستیم.

نکات مهم برای داشتن بهترین برنامه تمرین کاهش وزن و رازهای لاغری :

سعی کنید تمرین های هوازی را صبح ها انجام دهید(برای مثال می توانید به مدت 10 دقیقه پیاده روی نمایید) و با کمی تمرین هوازی در این بازه زمانی حتما نحوه تاثیر گذاشتن آنرا مشاهده خواهید نمود. در ضمن اگر فکر می کنید که این مدت زمان کمی زیاد است ، می توانید این زمان را به 3-5 دقیقه تغییر دهید و تمرین مفید داشته باشید.
اگر با معده خالی تمرین کنید ، حتما احساس ضعف و خستگی خواهید کرد و بنابراین ابتدا سعی کنید صبحانه ایی مقوی میل نمایید و سپس شروع به تمرین و ورزش کردن نمایید و همانگونه که در بالا به شما گفتیم می توانید قند خون خود را از طریق غذا کنترل نمایید.
همچنین برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید هم صبح و هم بعد از ظهر تمرین کنید برای مثال می توانید صبح ها 10 دقیقه تمرین هوازی داشته باشید و بعداز ظهرها تمرین های سنگین عضلانی را در نظر بگیرید و این کار باعث سوزاندن چربی بیشتر در شما خواهد شد.
مراقب باشید تمرین بعداز ظهر شما باید 4 ساعت قبل از ساعت خواب شما باشد و اگر این فاصله زمانی رعایت نشود می تواند در میزان خواب شما کاملا موثر باشد. 
در کل ورزش کردن برای سلامتی انسان و کاهش وزن بسیار مناسب و ضروری است و برای تمام افراد پیشنهاد می شود و برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید صبح و بعدازظهر را برای ورزش کردن در نظر بگیرید. 
برای مشاهده نتایج باید چند هفته صبر کنید و به وزن ایده آل خود خواهید رسید و البته در این میان رژیم غذایی نیز بسیار مهم است که می توانید از متخصصان تغذیه دریافت نمایید.
در نهایت ، در نظر داشته باشید که طبق گفته های وزارت بهداشت ایالات متحده، زمان توصیه شده برای فعالیت بدنی متوسط برای بزرگسالان 150 دقیقه در هفته یا 75 دقیقه در هفته برای ورزش شدید می باشد.

برای لاغری و چربی سوزی چه موقع روز تمرین کاهش وزن کنیم؟

4.453
این مطلب مفید بود ؟476
منبع : بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ح.ب/ف.ن
وبگردی