تمیز نگه داشتن خانه
تمیز نگه داشتن خانه اگر براساس برنامه ریزی و اصول باشد کار سختی نیست.روش های زیر راه هایی برای یک تمیزکاری راحت و سالم است.

چگونه خانه ای همیشه تمیز داشته باشیم

برای تمیز نگه داشتن خانه بهتر است از نظمی خاص پیروی کنید. برای مرتب کردن بخش های مختلف خانه برنامه ریزی کنید و از بالاترین نقطه در خانه کارتان را شروع کنید و به ترتیب به پایین ترین آن برسید. فراموش نکنید باید هر قسمتی را به طور کامل مرتب کنید و تمیزکاری را نیمه کاره رها نکنید. به این ترتیب مطمئن می شوید هیچ فضایی در خانه وجود ندارد که آلودگی ها در آن جا خوش کرده باشند.

تمیز نگه داشتن مداوم خانه کار راحتی نیست؛ اما داشتن یک خانۀ تمیز مساوی داشتن یک خانۀ شاد است. پس ما به شما کمک می کنیم تا خانه ای درخشان داشته باشید. در ادامه یک تقویم 12 به شما می دهیم. تمرکز این مقاله روی کارهای مهمی است که معمولاً نادیده گرفته می شوند، نه وظایف کوچک تر و عادی. اجرای کامل این برنامه زمانی در هر ماه به شما کمک می کند
فروردین
سال نو شده است و به تازگی از گردگیری و خانه تکانی عید راحت شده اید. اما برای سال آینده نیازمندی های خانه را به صورت یک فهرست درآورید و در طول سال شروع به تکمیل آن کنید.

اردیبهشت
در این ماه صبح ها هوا روشن تر و روزها طولانی تر است؛ بنابراین زمان خوبی برای رسیدگی به پنجره ها ست. تابش آفتاب باعث می شود که حتی کوچک ترین لکه ها و کثیفی های پنجره ها به خوبی نمایان شوند.
خرداد
مناطقی را که روی آن ها به سرعت گردوغبار می نشیند، شناسایی کنید. جاهایی مانند لامپ ها، پرده ها، قفسه ها، قاب ها، پرده ها، تابلوها و جاهایی که ممکن است در گردگیری نادیده بگیرید.
تیر
حالا که بچه ها در تعطیلات تابستانی به سر می برند، لباس ها و اسباب بازی های آنان را دسته بندی و ساماندهی کنید.

تمیز نگه داشتن خانه

تمیز نگه داشتن خانه 

مرداد
فضای بیرونی خانه را تمیز کنید. مثلاً پارکینگ را سروسامان دهید و نظافت کنید، جدول و راه فاضلاب را تمیز کنید و در باغچه گل بکارید.
شهریور
حالا تقریباً نیمی از سال را پشت سر گذاشته ایم. برای داشتن یک خانۀ تمیز و ازبین بردن گردوخاک نشسته بر مبل ها، تشک ها و کوسن از بخارشو استفاده کنید.

مهر
پس از گذشت فصل تابستان و گشت وگذارهای تابستانی، کف پوش ها و فرش ها حسابی کثیف و خاکی شده اند، نیازمند یک نظافت درست و حسابی هستند.
آبان
با طولانی تر شدن شب ها، بهتر است که پردۀ همۀ اتاق ها را بشویید تا در پاییز و زمستان تمیز باشند و در خانه احساس راحتی کنید. برای آشنایی با اصول شستن و تمیزکردن پرده ها اینجا را ببینید.
آذر
اگر فقط می خواهید نقاشی کنید یا اگر می خواهید تعمیرات انجام دهید، مراقب تغییر دکوراسیون باشید.
دی
فضای زیر تخت، مبل، کمد و کابینت را هدف قرار دهید. مطمئن شوید زیر، پشت و اطراف هر قسمتی در خانه کاملاً تمیز و مرتب شده است.

تمیز نگه داشتن خانه

 راز تمیز نگه داشتن خانه

بهمن
برای داشتن یک خانۀ تمیز در سال نو، لوازم آشپزخانۀ خود را برای عید نوروز آماده کنید. به یاد داشته باشید که علاوه بر تمیز کردن سطوح آشپزخانه، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز هم باید کاملأ تمیز شوند.

اسفند

همچنان که به استقبال نوروز می روید، بهتر است که سرویس بهداشتی و آشپزخانه را به خوبی نظافت کنید.

ترفندهای تمیز نگه داشتن آشپزخانه در زمان آشپزی

ترفندهایی رابرای تمیز نگه داشتن آشپزخانه درزمان آشپزی آشنا می نماییم که میتواند به شمادر تمیز نگه داشتن آشپزخانه کمک کند.

برای تمیز ماندن پیشخوان آشپزخانه تان ظروف همه ی مواد لازم رادر یک سینی قرار بدهید که دم دستتان باشد.

اطراف درروغن را دستمال کاغذی ضخیم ببندید تا قطره های روغن رابه خودش جذب کند.

به جهت جلوگیری ازچرب شدن بطری روغن زیتون، اطراف در آن را دستمال کاغذی ضخیم و تاخورده ببندید ویک کش دور آن بیندازید، این دستمال کاغذی قطره های روغن رابه خودش جذب می کند.

به جهت پاکیزه ماندن کاغذدستور آشپزی تان از چربی ها و جلوگیری از لک شدن، آن رازیر درشیشه ای قابلمه ای تمیز بگذارید.

تکه های لیوان شکسته را با یک تکه نان سفید بردارید. اگر یک لیوان ازدستتان لغزید و افتاد شکست، خرده های آن رابا یک تکه نان سفید بردارید، به این صوررت که نان راروی خرده ها بگذارید واین گونه حتی خرده های ریز هم به نان می چسبند.

 تمیز نگه داشتن خانه
تمیز نگه داشتن آشپزخانه

در زمان آشپزی ضایعات مواد لازمتان راداخل یک کاسه بزرگ بریزید. همانگونه که درحال آشپزی هستید، ضایعات مواد لازمتان، پوست تخم مرغ ها و سایر زباله ها راداخل یک کاسه بزرگ بریزید. این ترفند از بی نظمی و کثیفی جلوگیری می کند و درصورتی که سطل زباله دم دستتان نیست، اینگونه درزمان هم صرفه جویی می کنید. حتی می توانید یک کیسه زباله بچسبانید لبه کاسه که آشغالها را یک باره بریزید داخل آن و به این شکل تمیز ماندن آشپزخانه تان راحت تر است.

برنامه ریزی 12 ماهه برای تمیز نگه داشتن خانه

3.919
این مطلب مفید بود ؟154
برگرفته از روزچین - بیر کلیک/
وبگردی