تميز كردن دندان در ارتودنسي
وقتی دندان هایتان را ارتودنسی می کنید علاوه بر تمیزی دندان ها شما باید خود سیم ارتودنسی را نیز بشویید و تمیز نگاه دارید همچنین نباید از غذاهای رنگ دار استفاده کنید.

راه و روش های صحیح تمیز کردن دندان هنگامی که ارتودنسی دارید

داشتن مجموعه ای کامل از دندان همیشه آسان نیست، اما مطمئنا ارزش آن را دارد . سالها، پرانتزهای ارتودنسی گزینه اصلی برای مرتب کردن دندانها بودند، اما اکنون استفاده از سیم ارتودنسی با از بین بردن یک حالت ساده و مجزا، می تواند به شما در رسیدن به مجموعه ای از دندان های مطلوب کمک کند ، روشی با سختی تقریبا زیاد که طی آن باید بیشتر مراقب بهداشت دندان ها باشید ؛

در ادامه این بخش از سلامت نمناک پنج روش برتر برای تمیز نگه داشتن دهان و دندان خود، وقتی سیم ارتودنسی دارید را خواهیم گفت. اهمیت حفظ دهان تمیز در هنگام استفاده از سیم ارتودنسی ، به این ترتیب است ؛ این 5 نکته به یاد داشته باشید، اگر تصمیم گرفتید که دندان هایتان را با این روش مرتب کنید.

روش تمیزی ارتودنسی

بعد از وعده های غذایی دندان های خود را بشویید:

دهان شما می تواند یک مکان طبیعی برای باکتری ها باشد، حداقل دو بار در روز و بعد از هر وعده غذا در صورتی که سیم ارتودنسی دارید،دهان خود را بشویید.هنگامی که دندان های خود را پس از غذا خوردن بشویید و سپس سیم ارتودنسی خود را در دهان خود جایگزین کنید، غذای بین دندان هایتان را به دام می اندازید، که باعث افزایش حفره ها، ایجاد باکتری ها و لکه دار شدن می شود.

تحقیقات نشان می دهد که با مسواک زدن دندان هایتان بعد از خوردن غذا، احتمال ابتلا به باکتری های مضر به دندان هایتان را از بین می برید.

نخ دندان:

نخ دندان، برای از بین بردن غذا از بین دندان هایتان ضروری است ؛ برای پیشگیری از ، از دست دادن دندان و حفظ لثه ها می باشد، نخ دندان حتی مهمتر از مسواک زدن دندان ها است.

علی رغم اهمیت استفاده از نخ دندان، اما تنها 50 درصد از آمریکایی ها از نخ استفاده می کنند.هیچ دلیلی وجود ندارد که مقدار زیادی از پولتان را برای دندان هایتان از بین ببرید، اگر از آنها مراقبت نکنید و اقدامات پیشگیرانه ای برای حفظ سلامت آنها انجام ندهید.

 مراقبت از دندان ارتودنسی

اجتناب از مواد غذایی که رنگ می کنند:

بسیاری از چیزها می توانند دندان های شما را لکه دار کنند، به ویژه هنگامی که شما سیم ارتودنسی دارید. پزشکان ارتودنسی توصیه می کنند که فقط از آب آشامیدنی استفاده کنید.

وقتی که سیم ارتودنسی دارید ، و نباید از، گازدار و اسیدی استفاده کنید.کیت های سفید کننده دندان، معمولا با کیت های سیم ارتودنسی ارسال می شوند و می توانند به راحتی به صورت آنلاین خریداری شوند ؛

شما باید با دقت با دندان هایتان رفتار کنید و مراقب باشید که از رنگ استفاده نکنید.هنگام تمیز کردن سیم ارتودنسی ، مهم است که به دنبال دستورالعمل های ارائه شده توسط دندانپزشک یا ارتودنس باشید.

اجتناب های ارتودنسی

اجتناب از آب نبات یا شیرینی:

خوردن بیش از حد آب نبات و یا شیرینی در حالی که از سیم ارتودنسی استفاده می کنید ، می تواند خطر ابتلا به بیماری التهاب لثه و یا حفره ها را افزایش دهد، به خصوص اگر شما اغلب، دندان های خود را مسواک نمی زنید. هر خوراکی اگر چسبناک، سخت یا غلیظ است ، آن را نخورید ؛ این نوع شیرینی جات می تواند به مدت طولانی به دندان های شما آسیب برساند و باعث مسائل بزرگتری شود.

سیم ارتودنسی خود را تمیز کنید:

این شگفت انگیز نیست، اما به آن عمل کنید و از افرادی نباشید که فراموش می کنند سیم ارتودنسی خود را تمیز کنند . هر بار که آنها را برای غذا خوردن یا نوشیدن درمیاورید، همیشه با آب گرم بشویید. صبح و شب با صابون ضد باکتری صحیح بشویید، نه خمیر دندان. شرکت هایی، کریستال های پاک کننده تخصصی برای تمیز کردن سیم ارتودنسی ارائه کرده اند، اما مسواک زدن منظم سیم ارتودنسی نیز مناسب است.

نحوه مراقبت از دندان ارتودنسی

نحوه تمیز کردن و مراقبت دندان ارتودنسی شده+ باید ها و نباید ها

3.643
این مطلب مفید بود ؟3112
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
برچسب : ارتودنسی
وبگردی