تمیز کردن کابینت ام دی اف
خانم ها با استفاده از چندین ترفند بسیار مناسب و رعایت برخی از نکات مهم می توانند برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف و هایگلاس براق اقدام کنند.

روش تمیز کردن کابینت های ام دی اف و هایگلاس براق

تمیز کردن کابینت ها یکی از مراحل نظافت آشپزخانه است. کابینت ها در معرض آلودگی، ذرات چربی و گردوغبار فراوانی قرار دارند، بنابراین لازم است هر چند وقت یکبار کابینت ها را تمیز نمود. هنگام تمیز کردن کابینت ها نکاتی را باید رعایت نمود که یکی از این نکات توجه به متریال و جنس کابینت است. در این بخش نمناک نحوه تمیز نمودن کابینت های ام دی اف براق را آورده ایم.

گرد و غبار روی کابینت براق را تمیز کنید:

برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف ابتدا با یک دستمال نخی و تمیز گرد و غبار روی کابینت را تمیز کنید و آن را گردگیری نمایید.

پاک کردن کابینت mdf

از ترکیب مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید:

برای تمیز کردن دوده از روی کابینت ام دی اف براق، از ترکیب مایع ظرفشویی و آب استفاده کنید. با یک اسفنج آغشته به ترکیب مایع ظرفشویی و آب که آن را کامل آبگیری نموده اید، سطح کابینت را تمیز کنید و سپس با یک دستمال نخی مرطوب کابینت را تمیز و در آخر با یک دستمال نخی خشک کنید. شما باید سریع کابینت را خشک نمایید تا رد رطوبت باقی نماند.

با دستمال مرطوب کابینت را تمیز کنید:

اگر روی کابینت شما چرب نیست لازم نیست که از ترکیب مایع ظرفشویی و آب یا دیگر مواد شوینده استفاده نمایید بلکه می توانید گرد و خاک را از روی کابینت ام دی اف با یک دستمال نخی کمی مرطوب تمیز کنید، سپس با یک دستمال نخی و نرم خشک رد رطوبت روی کابینت را پاک کنید.

کابینت ام دی اف 

برای درخشان نمودن سطح کابینت از سرکه استفاده کنید:

برای درخشان نمودن سطح کابینت ام دی اف البته فقط رنگ سفید از ترکیب ساده آب و سرکه استفاده کنید زیرا سرکه به درخشش کابینت سفید کمک می کند. برای این کار آب و سرکه را با هم ترکیب نمایید سپس یک دستمال نخی را به این ترکیب آغشته نموده و سطح کابینت را با این دستمال تمیز و سپس آن را با یک دستمال تمیز، خشک کنید.

با جوش شیرین لکه کابینت ام دی اف را پاک کنید:

برای پاک کردن لکه چربی کابینت از جوش شیرین کمک بگیرید. برای این کار مقداری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر جوش شیرین حاصل شود. روی لکه کابینت این خمیر را قرار دهید و پس از خشک شدن خمیر آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. سپس رد رطوبت را با یک دستمال تمیز و نخی، خشک کنید.

 جوش شیرین و آب

نکات مهم درباره تمیز کردن کابینت های ام دی اف:

در تمیز کردن کابینت های ام دی اف از مواد شوینده ای مانند وایتکس، مواد شوینده الکل دار و.. استفاده نکنید.

برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف هرگز از مقدار زیادی آب استفاده نکنید و دستمال خیس کفایت می کند.

دستمال هایی را که برای تمیز کردن کابینت های ام دی اف به خصوص کابینت های ام دی اف براق استفاده می کنید تا حد امکان با پودرهای لباس شویی شستشو نکنید و با نرم کننده ها و یا مایع ظرف شویی که باعث زبری دستمال نمی شوند، بشویید.

توجه کنید رطوبت باقی مانده بر روی سطوح می تواند باعث پوسته پوسته و باد کردن کابینت ام دی اف شود و همچنین رد آب بر روی کابینت های براق باقی می ماند، پس لازم است حتما و سریع توسط یک دستمال خشک کابینت ها را خشک نمایید.

تمیز کردن کابینت

امروزه دستمال هایی به نام دستمال نانو به بازار عرضه شده اند که با توجه به عدم پرزدهی و نرمی زیاد، برای تمیز کردن کابینت ها بسیار مناسب به نظر می رسند.

برای تمیز کردن کابینت هایتان می توانید از اسپری های تمیز کننده چند منظوره استفاده کرده و لکه های چربی سطح آنها را پاک کنید.

هرگز بر روی دستگیره یا درب کابینت ام دی اف براق دستمال های آشپزخانه را آویزان نکنید تا خشک شود، زیرا تماس طولانی با کابینت، آسیب جدی به آن وارد می کند.

مراقب باشید که مواد شوینده و آب به داخل درزها کابینت ها راه نیابد زیرا سبب خرابی آنها می شود.

در باز و بسته کردن درب های کابینت های ام دی اف دقت کنید و آنها را بیش از درجه مورد نیاز باز نکنید.

شگرد تمیز کردن کابینت ام دی اف و براق

3.41030
این مطلب مفید بود ؟700330
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی