شهر مسکو
“شهر مسکو” از دیدنی ترین شهر های جهان با مکان های دیدنی و فوق العاده جذاب و تماشایی است که مطمئنا با دیدن تصاویرش مشتاق می شوید برای یک بار هم که شده به آنجا سفر کنید.

جاذبه های دیدنی شهر مسکو

روسیه پهناورترین کشور جهان می باشد که در آسیای شمالی قرار دارد و با اقیانوس آرام شمالی و منجمد شمالی و همچنین دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک هم مرز آبی است.

مسکو یا ماسکو (به روسی Москваپایتخت کشور پهناور روسیه و بزرگترین شهر در قاره ی اروپا است ، این شهر از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا محسوب می شود .نام پایتخت روسیه از رود موسکوا (به معنای شهرِ کنارِ رود)  گرفته شده است که رودی در غرب کشور روسیه است .

در اروپا این مسکو است که عنوان پرجمعیت ترین شهر در این قاره به دوش می کشد و از طرفی به عنوان ششمین شهر پرجمعیت دنیا لقب گرفته است و با 11 میلیون و 503 هزار نفر جمعیت در سرشماری سال 2010 پرجمعیت ترین شهر قاره اروپا شناخته شده است.

مسکو روسیه

جاذبه های گردشگری شهر مسکو زیبا در روسیه

یکی از دیدنی های مسکو ، قلعه ای باستانی به نام کاخ کرملین است که محل سکونت رئیس جمهور روسیه و قوه ی اجراییه ی این کشور است و شهرت خاصی در روسیه و برای گردشگران دارد. 

خطوط عبور و مرور مرزی و غیر مرزی در این کشور و شهر، شامل 4 فرودگاه است که به همراه 9 مترو و ایستگاه راه آهن توریست ها را بین کشورهای مختلف جابجا می کند.مترو مسکو بعد از مترو توکیو با 185 ایستگاه بیشترین مسافران را در دنیا جا به جا می کند و رتبه دوم را داراست.

شهر مسکو رتبه خوبی از نظر مؤسسات علمی، ورزشی و آموزشی در جهان دارد و از نظر امکانات ورزشی در جایگاه قابل اهمیتی در دنیا قرار دارد. در شهر مسکو بزرگترین واگن های حمل و نقل توسط یک مجتمع حمل و نقل بین المللی به نام «متروی مسکو» تولید می شود.

Red Square – میدان سرخ شهر مسکو

میدان سرخ در روسیه

جاهای دیدنی شهر مسکو و میدان سرخش

میدان سرخ ، میدان اصلی مسکو است که خیابان های اصلی و بزرگراه های روسیه به این میدان متصل می شوند. میدان سرخ قلب کشور روسیه است و وقایع تاریخی بسیاری را در سینه خود محفوظ کرده است.

Moscow Kremlin – کاخ های کرملین شهر مسکو

کاخ کرملین زیبا

کاخ های کرملین از جاذبه های دیدنی شهر مسکو

یکی از جاذبه های معروف در مسکو کاخ کرملین است که پربازدیدترین نقطه در این شهر است. این کاخ در قسمت شرقی میدان سرخ قرار دارد و میزبان تزارهای روسیه بوده است. کرملین دارای پنج کاخ و چهار کلیسای جامع است که دور تا دور آنها توسط دیوار و برج های کرملین محاصره شده است. 

دیوارهای کرملین و برج های آن توسط طراحان ایتالیایی ساخته شده است و بزرگترین کاخ این مجموعه کاخ بزرگ کرملین است که دارای 700 اتاق است و در قرن 19 میلادی ساخته شده است و  محل اسکان روسای جمهور روسیه است.  

Tretyakov Gallery – گالری ترتیاکوف شهر مسکو

موزه ترتیاکوف مسکو

گالری و موزه ترتیاکوف بینظیر شهر مسکو

اگر به دنبال یک موزه ی تاریخی و هنری در مسکو هستید ،به گالری یا موزه ترتیاکوف بروید پاول میخایلوویچ ترتیاکوف ،بازرگان روسی ، در سال 1851 توانست با جمع آوری این گالری در طول سال ها این اثر تاریخی و هنری را به نام خود ثبت کند.

Zero Kilometer Moscow – کیلومتر صفر مسکو شهر مسکو

0کیلومتر مسکو

باورهای عجیب مردم به کیلومتر صفر شهر مسکو

کیلومتر صفر مکانی در اغلب کشورها در پایتخت هاست که از طریق آن فاصله ی دیگر کشور ها را با کشور مورد نظر می سنجند اما دست قضا بر این شده که در روسیه و مسکو این مکان به جاذبه ای گردشگری تبدیل شود. مردمی که از این مکان دیدن می کنند عقیده های جالبی دارند.

توریست ها به این مکان می آیند و روی حلقه ی برنزی منتسب به آن می ایستند و آرزو می کنند و سکه ای از سمت شانه ی خود پرتاب می کنند. اگر سکه بر روی این دایره برنزی بیفتد خوشحال می شوند که آرزویشان برآورده می شود. اگر می خواهید به مکان این جاذبه بروید باید به روبروی کلیسای ایبریان بروید و در فاصله ی کمی که از میدان سرخ وجود دارد، از این مکان دیدن کنید.

Cathedral of St.Basil – کلیسای جامع سنت باسیل شهر مسکو

کلیسای جامع سنت باسیل در مسکو

کلیسای سنت باسیل نماد اصلی شهر مسکو

یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری شهر مسکو و نماد کشور روسیه کلیسای سنت باسیل است که 450 سال  قدمت دارد و به دستور ایوان مخوف درقرن 16 و به منظور بزرگداشت پیروزی روسیه در برابر لهستان در میدان سرخ مسکو ساخته شده است.

سنت باسیل شاهکار هنر ارتودوکس بحساب می آید و گنبدهای رنگارنگ این کلیسا بسیار اعجاب انگیز است .

 Moscow Metro – متروی مسکو شهر مسکو

مترو مسکو روسیه

مترویی زیبا و چشم نواز در شهر مسکو

متروی مسکو از دیدنی ترین ایستگاه های مترو جهان است که مانند یک تابلوی  نقاشی های زیبا است . معماری متروهای مسکو بر روی تاریخ و فرهنگ این کشور تمرکز دارد و در طراحی ایستگاه های آن از نقش های برجسته ، حاشیه های زینتی ، سنگ های مرمر ، مجمسه های برنز ، شیشه های رنگی و موزاییک های زیادی استفاده شده است.

متروی مسکو که یکی از قدیمی ترین خطوط متروی شهری در جهان به حساب می آید دارای ساختار ریلی عجیب و هوشمندانه است و ساخت آن به سال 1930 باز می گردد.

Bolshoi Theatre - تئاتر بولشوی شهر مسکو

تئاتر بولشوی روسیه

مکان های دیدنی شهر مسکو :تئاتر بولشوی

یکی از تئاترهای تاریخی و قدیمی مسکو بولشوی می باشد که در آن اپرا و باله برگزار می گردد.

Moscow Planetarium - آسمان نمای مسکو شهر مسکو

آسمان نمای مسکو

قدیمی ترین آسمان نمای دنیا در شهر مسکو

بزرگترین افلاک نمای دنیا در مسکو قرار دارد که طی دو سال در سال های 1927 تا 1929 ساخته شده است و قدیمی ترین آسمان نمای دنیا نام گرفته است.

این مکان گردشگری ، از ساعت 10 صبح تا 9 شب پذیرای توریست هاست و در اغلب اوقات در روزهای سه شنبه این مکان برای پذیرش توریست ها، محدودیت دارد.

Changing Of The Guards Ceremony – مراسم تعویض نگهبان شهر مسکو

مراسم تعویض نگهبان در مسکو

مراسم جالب تعویض نگهبان در شهر مسکو

هر سال در مسکو مراسمی به نام تعویض نگهبان برگزار می شود که زمان و محل برگزاری این مراسم ، 20 بار درسال بین ماههای آوریل تا اکتبر در کرملین و میدان سرخ است.

Manege Square - میدان مانژ شهر مسکو

میدان مانژ مسکو

شهر مسکو ؛ میدان مانژ و دیدنی های بینظیرش

میدان مانژ یکی از جاذبه های پایین شهر روسیه و مسکو است که از طریق خیابانی به نام Tverskaya  به میدان سرخ می رسد. موزه تاریخی مسکو و باغ اسکندر ( الکساندر گاردن ) در جنوب ، مسکو مانژ در غرب و دانشگاه مسکو در شمال میدان مانژ قرار دارد .

Arbat street – خیابان آربات شهر مسکو

خیابان آربات مسکو

خیابان آربات از محبوب ترین های شهر مسکو

خیابان آربات ، نماد مسکو و یکی از جاذبه های برتر این شهراست که محبوبیت و معروفیتش با میدان سرخ، تئاتر بولشوی و کلیسای سنت باسیل برابری می کند. از سال 1986 این خیابان به طور کامل پیاده رو شده و از آن زمان تا کنون به یک بازار هنری پرشده از نقاشان، شاعران، گردشگران و نوازندگان خیابانی تبدیل شد.

قدم زدن و بازدید از این خیابان علاوه بر لذت تماشای آثار هنری و دست ساز فرصت آشنایی با افراد و فرهنگ های مختلف را برایتان فراهم خواهد آورد.

 

مسکو گردی؛ بهترین جاذبه های شهر دیدنی مسکو روسیه

4.416
این مطلب مفید بود ؟142
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /آ
وبگردی