جدیدترین کفش ورزشی
محققان فرانسوی کفش ورزشی مجهزی را طراحی و تولید کرده اند که انرژی و شوک ناشی از گام برداشتن را به طور چشمگیری کاهش داده و انقلابی در طراحی کفش های ورزشی به وجود آورده است.
محققان فرانسوی کفش ورزشی منحصر به فردی را طراحی و ارائه کرده اند که ممکن است انقلابی در عرصه رکوردهای ورزشی به وجود بیاورد. البته این امر منوط بر موافقت فدراسیونهای ورزشی برای استفاده از کفش ورزشی مربوطه می باشد. می توان گفت این کفش یک دوپینگ فیزیکی است. کفش Enko  شوک و اتلاف انرژی ناشی از گام برداشتن را به طرز ماهرانه ای کاهش می دهد.بدین ترتیب راندمان حرکتی دونده افزایش قابل توجهی پیدا می کند.
 
کفش ورزشی ENKO
 
در گذشته نمونه های متنوعی از کفش های ورزشی با قابلیت جذب شوک ناشی از گام برداشتن روی زمین ارایه شده که البته هر کدام نواقص خاص خود را دارند اما آنچه که تحت عنوان کفش Enko ارایه شده دارای تفاوت هایی است که آن را در صدر فهرست فناوری هایی از این دست قرار می دهد.
در نمونه های فعلی عملکرد ساختار کفش به این ترتیب است که انرژی در حین قدم گذاشتن بر روی زمین جذب و در حین گام برداشتن آزاد می شود. اما در Enko یک گام دیگر به جلو برداشته شده به طوریکه از دو جاذب شوک مجهز به فنرهای مخصوص در هر لنگه استفاده شده است تا عملکرد کفش در جذب شوک محیطی به بالاترین حد خود برسد.
این کفش جدید به گونه ای طراحی شده که در حین گام گذاشتن به سمت زمین، شوک ناشی از تماس با سطح فشرده شده و در ادامه بخش پشتی کفش انرژی مضاعفی به فرد استفاده کننده در ادامه گام برداشتن می دهد.
 
کفش ورزشی ENKO
 
محققان به این نکته اشاره می کنند که با استفاده از این کفش جدید احتمال وارد آمدن لطمات جدی به سلامت ورزشکار و به ویژه دوندگان تا حد زیادی کاهش می یابد. همچنین فردی که از این فناوری جدید استفاده می کند خستگی به مراتب کمتری را احساس می کند.
نکته جالب توجه دیگر درخصوص این کفش جدید به امکان تنظیم آن برای استفاده در وضعیت پیاده روی یا دویدن مربوط می شود. این نوآوری توسط اهرم کوچکی که در کنار کفش تعبیه شده صورت می گیرد.
این کفش با قیمتی در حدود 390دلار به بازار ارائه خواهد شد.

جدیدترین کفش ورزشی Enko با تکنولوژی بی نظیر + تصاویر

4.320
این مطلب مفید بود ؟173
برگرفته از 598-/ف
برچسب : کفش ورزشی
وبگردی