ترک خوردن لب
پوست لب به دلیل شرایط آب و هوایی در برخی فصل ها دچار ترک خوردن و خشکی می شود که باید با استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی از این مشکل جلوگیری کنید.

روغن های جلوگیری و درمان ترک لب در فصل های مختلف

پوست لب نیز مانند سایر اعضای بدن احتیاج به مراقبت و زیبایی دارد .در صورت عدم توجه به آن ترک برداشته و پوسته پوسته می شود و لبخند شما را با مشکل رو به رو می کند.برای جلوگیری از ترک خوردن لب با ما همراه باشید.

طبیعی است که از روغن کرچک برای لبهای خشک و ترک خورده استفاده شود.هم چنین ممکن است انواع روغن های طبیعی دیگری موجود در خانه پیدا شود که به راحتی بتوانند لبهای خشک و ترک خورده شما را درمان کنند. روغن زیتون، یکی از این روغن هایی است که بسیاری از زنان برای رژیم غذایی سالم و کاهش کلسترول استفاده می کنند.

ترک خوردن لب

فواید روغن زیتون در حفاظت از لب ها:

روغن زیتون یک روش مناسب برای درمان لب های شما خواهد بود. به خاطر شرایط آب و هوایی، لب های شما خشک می شوند ، حتی اگر برای تعطیلات جایی که شرایط آب و هوایی اش متعادل نباشد، بروید، روغن زیتون یک جز عالی برای حفاظت از لب های شما بدون ایجاد هیچ نوع آسیبی خواهد بود.خوب است که قبل از خوابیدن کمی از آن را بزنید صبح روز بعد می بینید که لب هایتان چقدر نرم و زیباشده است.

روغن زیتون

روغن های گیاهی برای اسکراب لب ها با هدف جلوگیری و درمان ترک خوردگی لب

اگر سلول های پوست لبتان بیش از حد مرده است، بهترین راه، استفاده از یک اسکراب طبیعی است.برای این کار به روغن زیتون نیاز دارید. باید شکر و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید، تا خمیر سفتی بسازید. کمی از خمیر را بردارید و آن را روی لب های خود بمالید تا لایه پوست مرده آن را پاک کنید سپس لب های شما با حذف لایه های پوست مرده بسیار نرم خواهند شد. علاوه بر این روش در در ادامه بخش سلامت پوست و موی نمناک به معرفی و بررسی روش های استفاده از روغن های گیاهی مخصوص ترک لب خواهیم پرداخت.

روغن نارگیل

سال ها است که مردم از روغن نارگیل برای تغذیه رسانی به مو و پوستشان استفاده می کنند. هم چنین این ماده می تواند یک مرطوب کننده طبیعی برای لب های شما نیز باشد.اگر لب هایتان ترک دارند و خونی می شوند، این اتفاق می تواند به علت خشکی شدید باشد.به جای لیسیدن لب های خود می توانید روغن نارگیل را بر روی آنها بمالید و تفاوت را احساس کنید. استفاده از این روش بسیار آسان است.فقط یک قطره روغن نارگیل را مستقیماً بر روی لب های خود بمالید.

روغن نارگیل

روغن بابونه و روغن گل شمعدانی

مهم ترین بخش برای دور نگه داشتن لب ها از ترک خوردن و خشک شدن، مرطوب نگه داشتن آنها در طول روز است.علاوه بر روغن نارگیل و روغن کرچک، روغن های دیگری نیز وجود دارند که می توانند برای درمان لب های خشک و ترک خورده استفاده شوند.

چنانچه در این بخش از سلامت پوست و موی در نمناک گفته شده است برخی از روغن های گیاهی را می توان برای التیام ترک لب که زخمی و دردناک می شوند، به کار برد.نصف پیمانه روغن آلوئه ورا را با یک قطره روغن بابونه و دو قطره روغن گل شمعدانی را ترکیب کنید و برای تسکین درد و ناراحتی لب های خشک ترک خورده استفاده کنید.

روغن کرچک

می توانید به راحتی روغن کرچک را در خانه و یا در بازار مثل روغن نارگیل و روغن زیتون تهیه کنید.باید یک قاشق چای خوری روغن کرچک را با چند قطره آب میوه تازه و یک قاشق چای خوری گلیسیرین مخلوط کنید سپس آن را روی لب های خود بمالید. بعد از 10 دقیقه آن را با آب ولرم گرم تمیز کنید.

روغن کرچک برای لب ها

روغن دانه گل رز

روغن دانه گل رز معمولاً به عنوان یک روغن ضروری در نظر گرفته می شود که به تولید الاستین و کلاژن کمک می کند که در فرآیند به تاخیر انداختن رشد علائم زودرس پیری موثر است. دو قطره از این روغن را با یک قاشق روغن نارگیل یا روغن زیتون یا هر روغن حامل دیگر ترکیب کنید و آن را چهار بار در روز روی لب های خود بمالید. از این روش برای درمان لب های خشک استفاده کنید، که مانع از خشک شدن لب ها می شود و باعث تولید پوست جدید می شود. از آسیب ناشی از اشعه های خورشید بر روی لب ها نیز با اعمال این روغن جلوگیری کنید.

روغن کنجد

روغن کنجد، نیز غنی از ویتامین هایی است که نقش حیاتی در حفاظت از پوست دربرابر چندین مشکل ایفا می کنند هم چنین در درمان ترک خوردگی لب های خشک مفید است.

روغن کنجد

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن های مغذی است که می تواند از ترک لب جلوگیری کند.به تغذیه سلول های پوست و احیای رطوبت از دست رفته لب ها کمک می کند.چند قطره روغن جوجوبا را روی لب هایتان بمالید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند.

روغن بادام

روغن بادام غنی از پروتیین، مواد معدنی و چربی های سالمی است که به حفظ رطوبت لب ها کمک می کنند و از خشک شدن و ترک خوردن آن ها جلوگیری می کنند. جلوی آسیب آفتاب را می گیرد و به حفظ نرمی و سلامت آن ها کمک می کند.چند قطره روغن بادام را چهار تا پنج بار در روز، روی لبهایتان بزنید.

روغن بادام

روغن خردل

روغن خردل به شدت غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و 6، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است. این محتویات، روغن خردل را عامل مرطوب کنندگی کامل برای درمان ترک خوردگی و خشکی لب ها می کند. قبل از رفتن به رختخواب یا در طول روز بعد از حمام، کمی روغن خردل روی ناف قرار دهید ؛ خواص روغن خردل از ناف وارد بدن خواهد شد و خیلی زود لب های شما را نرم خواهد کرد.

تهیه لوسیون های خانگی برای ترک لب ها:

حدود 15 قطره روغن کندر و روغن اسطوخدوس را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و در یک بطری قرار دهید.

از این مخلوط برای ترک و خشکی لب هایتان استفاده کنید.

با یک مسواک نرم برس بکشید:

اگر زدن عسل و قند بر روی لبهایتان خوب به نظر نمی رسد، با یک مسواک نرمی که می توانید پیدا کنید، یک تا دو بار در روز روی لب هایتان بکشید. 

جلوگیری و درمان سریع ترک خوردن لب با مسواک و روغن های گیاهی

4.565
این مطلب مفید بود ؟587
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : helloglow / beautyhealthtips / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ز.ت
برچسب : ترک لب
وبگردی