جوانه گندم
در فصول سرد سال برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی از جوانه گندم استفاده کنید.

خواص جوانه گندم در درمان سرماخوردگی

جوانه گندم سرشار از ویتامین هایی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد . استفاده از جوانه گندم از زمان های قدیم در بین مردم مرسوم بوده است . مردم در عید نوروز از جوانه گندم به صورت سمنو در سفره های هفت سینشان استفاده میکردند . زمانی که گندم جوانه می زند، تغییر شکل داده، تغییرات شیمیایی که در دانه ها در حین جوانه زدن رخ می دهد باعث می شود املاح و ویتامین های آن افزایش یابد به طور کلی در فرایند جوانه زدن ویتامین ها، املاح و پروتئین ها به مقدار زیادی افزایش می یابد.
جوانه گندم را می توان به صورت های مختلف مصرف کرد، به عنوان مثال می توان آن را چرخ کرد و در تهیه انواع غذای خام استفاده کرد.

پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی با جوانه گندم

متخصص تغذیه راهکارهای پیشگیری و مقابله با آنفولانزا از طریق مصرف مواد غذایی مناسب تشریح کرد و گفت:استفاده از جوانه گندم، کاهو و مرکبات در وعده هایی غذایی سبب افزایش مقاومت بدن می شود.
در ارتباط با نقش تغذیه در پیشگیری از درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی اظهار داشت:افزایش ایمنی بدن باعث می شود که فرد کمتر دچار بیماری هایی همچون آنفلوآنزا شود، بنابراین در فصول سرد استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان در این زمینه می تواند موثر واقع شود.
جوانه گندم

جوانه گندم سرشار از ویتامین هایی است که برای درمان آنفولانزا کاربرد دارد

وی با اشاره به اینکه مصرف انواع مرکبات و سبزیجات حاوی ویتامین C و E است افزود:کاهو و جوانه گندم، پرتقال، گریپ فروت، نارنگی و لیموشیرین مصرف آنها می تواند سبب افزایش ایمنی بدن و کاهش سرماخوردگی شود.
 
این متخصص تغذیه بیان داشت:گوجه فرنگی و سیب زمینی حاوی ویتامین C بوده و مصرف آنها توسط پزشکان توصیه می شود؛ همچنین شلغم دارای آنتی بیوتیک است و جهت مقابله با عفونت در بدن موثر واقع می شود.
 
اگر ویتامین ها در بدن مانند ویتامین C و E کاهش یابد فرد با ساده ترین تغییر آب و هوا درگیر آنفلوآنزا خواهد شد؛ بنابراین افراد جهت پیشگیری از سرماخوردگی باید در راستای تقویت سیستم ایمنی اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد:لبو نیز حاوی آنتی اکسیدان فراوان بوده و از طرفی فیبر نیز دارد؛ البته برای مبتلایان به دیابت زیاد توصیه نمی شود چرا که حاوی قند است و می تواند بیماری آنها را تشدید کند.

برای پیشگیری از سرماخوردگی جوانه گندم بخورید

4.212
این مطلب مفید بود ؟102
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از سلامت نیوز / م.ف
وبگردی