جوان کننده پوست
تغذیه و مواد غذایی مصرفی شما در زیبایی چهره و جوانی پوست شما بسیار تاثیر گذار می باشد، همچنین برخی از مواد غذایی برای سلامت پوست بسیار مفید است.

تغذیه و مواد غذایی که بهترین جوان کننده پوست هستند

تغذیه سالم عامل جوان کننده پوست و طول عمر و سلامتی می باشد. پس اگر علاقه دارید زیاد عمر کنید و چهره ای جذاب و پوست ی زیبا داشته باشید رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید.

بیشتر محصولات سلامتی قابلیت مقابله با استرس ، آسیب های پوستی و...رادارند هر بخشی از بدن نیازمند مراقبت خاص خودش است همانطور که سلامت قلب و کلیه اهمیت دارد پوست هم به عنوان بزرگترین عضو بدن نیازمند توجه ویژه است. ورزش ، خواب کافی ،تغذیه ی سالم جز مواردی هستند که علاوه برتناسب اندام ،تنظیم فشار خون ، دفع سموم و کاهش بیماری باعث داشتن پوستی شاداب می شود.
همه ما از خواب زیبا شنیده ایم و پیش از این در بخش سلامت پوست و موی نمناک توضیح داده ایم ؛ زیبایی و خواب با هم گره خورده اند چراکه خواب به بدن اجازه می دهد که از استرس در طول روز بهبود پیدا کنید. زمانی برای تجدید و حفظ انرژی است. بدن، هورمون های رشد را در طول خواب تولید می کند تا استفاده از آمینو اسیدها را تسهیل کند چون آن ها استخوان، ماهیچه و بافت های پوست را ترمیم می کنند. در طول خواب، فعالیت های متابولیک پوست در واقع افزایش پیدا می کند چون آسیبی را که در طول روز ایجاد می شود را ثابت می کند.
 جوان کننده پوست

مواد غذایی برای جوان شدن پوست 

مواد غذایی بلوک های سازنده هستند که بدن برای رشد، توسعه و ترمیم استفاده می کند. غذاهای سالم، گیاهان و مواد غذایی را برای انجام این کار فراهم می کنند. اگر خوب غذا نخورید، نمی توانید به درستی عمل بکنید حالا می خواهیم در مورد تغذیه جوان کننده پوست و خوراکی های زیبایی و شادابی چهره صحبت کنیم ؛ در این بخش از نمناک چند غذای عالی وجود دارد که باعث می شود پوست را به بهترین شکل جوان نگه دارید.

هر آنچه که در تغذیه زیبایی صورت و جوان کننده پوست می گنجد

بادام مملو از ویتامین ایی و یک آنتی اکسیدان است که در برابر آسیب نور خورشید دفاع می کند. همچنین به ما کمک می کند تا وزن را سالم حفظ کنیم. کسانی که در هفته چند بار بادام می خورند احتمال کمتری دارد چاق شوند

دانه چیا برای رفع لکه های پوست:

دانه های چیا غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 هستند که لکه ها را پاک می کنند و چین و چروک را باز می کنند و به مرطوب و نرم نگه داشتن پوست کمک می کنند.

گوجه فرنگی برای درخشان شدن پوست:

لیکوپن ، ترکیبی که رنگ غنی به گوجه فرنگی می دهد، آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد را از معرض تابش فرابنفش حذف می کند. میوه ها و سبزیجات غنی از کاراتنوئید درخشندگی مناسبی به پوست می دهد.
 فواید گوجه برای پوست

درخشان شدن پوست با گوجه فرنگی 

هندوانه برای جوانی پوست:

هندوانه منبع آب وهمچنین منبع خوب دیگر لیکوپن نیز است.

مرکبات برای مبارزه با التهاب:

مرکبات منبع دیگری از ویتامین ث هستند. ویتامین ث نیز با التهاب مبارزه می کند.

سیب زمینی شیرین برای پوست:

اینها پر از کارتنوئید و ویتامین ث هستند که تولید کلاژن را تقویت می کنند. کلاژن قدرت، سفتی و انعطاف پذیری پوست را کنترل می کند.
 تغذیه مناسب پوست

فواید سیب زمینی برای پوست 

فلفل مناسب برای پوست:

فلفل دلمه ای قرمز ویتامین ث بیشتری از یک پرتقال همراه با آنتی اکسیدان ها دارد فلفل دلمه ای حاوی کپسایسن است، یک ترکیب که گردش خون را بهبود می بخشد و آزاد کردن سموم از پوست را افزایش می دهد.

اسفناج مفید برای پوست:

اسفناج غنی از اسید فولیک، ویتامین ب است که به ترمیم دی ان ای کمک می کند و ممکن است خطر سرطان پوست را کاهش دهد. سبزهای مانند اسفناج، کلم پیچ، شلغم، برگ ها، بروکلی و مارچوبه همه غنی از ویتامین آ، آهن و ویتامین ک هستند. آهن با حمل اکسیژن حیاتی به گردش خون کمک می کند در حالی که ویتامین ک ممکن است به جلوگیری از واریس کمک کند.

روغن زیتون برای جوان شدن پوست:

اسیدهای چرب امگا 6 در این روغن گیاهی پوست را انعطاف‌پذیر نگه می دارند. با این وجود با میانه روی از آن ها استفاده کنید چون آن ها پر کالری هستند.
 روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون یک جوان کننده پوست 

روغن نارگیل برای نرم کردن پوست:

روغن دیگری که برای پوست هم داخلی و خارجی عالی است. محافظت خورشید را فراهم می کند، با باکتری ها مبارزه و به نرم کردن پوست کمک می کند.

بذر و دانه آفتاب گردان مفید برای پوست:

این دانه ها از سلنیوم غنی هستند که الاستین می تواند پوست را صاف و محکم نگه دارد. سلنیوم نیز به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. همچنین دانه های بذر آفتاب گردان حاوی ویتامین ایی هستند که به خوبی با سلنیوم کار می کند تا اثرات هر دو را افزایش دهد.

احتمال کاهش خطر سرطان پوست با توت فرنگی:

اینها ویتامین ث دیگری هستند که ممکن است خطرات سرطان پوست را نیز کاهش دهد.
 توت فرنگی برای پوست

فواید توت فرنگی برای پوست 

بذر کنجد مفید برای جوانی پوست:

کنجدحاوی روی است که می توانند چربی را که منجر به مسدود شدن منافذ می شود، کاهش دهند.

هویج مفید برای پوست:

این ها مملو از ویتامین آ کاراتنوئید هستند. ویتامین آ از تولید بیش از حد سلول های پوست جلوگیری می کند و می تواند منجر به مسدود شدن منافذ پوست و سرطان شود.

فواید شکلات تلخ برای پوست:

فلاونول در شکلات به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند، حفاظت در برابر آفتاب را ایجاد می کنند و خشنی پوست را برای ظاهر سالم تر کاهش می دهد.
 شکلات تلخ برای پوست

شکلات تلخ چه خواصی برای پوست دارد؟

مواد غذایی سبوس دار:

غلات سبوس دار غنی از ویتامین های ب هستند که به سلول ها در پردازش چربی ها برای ترمیم و احیا کردن پوست کمک می کنند. کربو هیدرات ها پیچیده آمیخته با فیبر در کل دانه های هضم شده و به آرامی جذب می شوند و آکنه ایجاد نمی کند. از خوردن شکر تصفیه و فرآوری شده اجتناب کنید.

سیب یک جوان کننده پوست:

سیب حاوی کورستین ، آنتی اکسیدان موجود در پوست آن از آسیب در برابر نورخورشید محافظت می کند.

پروتئین مفید برای پوست:

پروتئین برای الاستیسیته پوست حیاتی است. به مقدار معقولی از اسیدهای آمینه متوازن در هر روز نیاز دارید.

تمشک :

تمشک جز میوه های غنی است بنابراین آن را در برنامه خود بگنجانید.

پرتقال یک جوان کننده پوست :

پرتقال پر از آب و ویتامین ث است (که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند)بدن به ویتامین ث نیاز دارد تا کلاژن تولید کند، پروتیینی که پوست را سفت نگه می دارد و با ظاهر سالخورده مبارزه می کند. یک پرتقال متوسط بیش از 100 % از مصرف توصیه شده ویتامین ث دارد.

انار برای بهبود رنگ پوست:

انار منبع عالی دیگری از ویتامین ث و نیز دیگر آنتی اکسیدان ها هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و رنگ پوست را بهبود می بخشند.
 انار برای پوست

بهبود رنگ پوست با استفاده از انار 

فواید گوجه فرنگی ها برای پوست:

علاوه بر این که منبع عالی ویتامین ث به شمار می آید، گوجه منبع غنی ، لیکوپن است.لیکوپن یک آنتی اکسیدان مهم است که پوست را از آسیب خورشید محافظت می کند (از بین بردن رادیکال های آزاد ناشی از اشعه های ماورای بنفش)و سلامت گردش خون را افزایش می دهد. همچنین به مبارزه با سرطان کمک می کند

آوکادو :

احتمالا شنیده اید آوکادو در چربی های سالم (تک اشباعی)که به رشد و حفظ سلول های سالم کمک می کنند و همچنین خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهند، فراوان هستند.

آوکادو همچنین حاوی موارد زیر هستند:

آنتی اکسیدان های حاوی ویتامین آ و ایی هستند که در برابر اشعه یو وی محافظت و رطوبت پوست را حفظ می کنند،

کلم مفید برای پوست:

کلم پیچ نیز پتاسیم بالایی دارد که پوست را آبدار و محکم نگه می دارد و هم چنین ویتامین ک را دارد که به لخته شدن خون کمک می کند و ممکن است به رگ های عنکبوتی، اسکارها و دایره های زیر چشم ها کمک کند
 فواید و خواص کلم

فواید کلم برای پوست 

سالمون برای محافظت در برابر سرطان پوست :

اگر می توانید ماهی بخورید، سالمون می تواند منبع بسیار پایین جیوه ،چربی های امگا 3 باشد که می تواند رطوبت پوست را حفظ کرده، التهاب را کاهش دهد و حتی ممکن است در برابر سرطان پوست محافظت کند.

چای سبز مفید برای پوست:

آب رسانی برای پوست سالم ضروری است. و چای سبز از بهترین راه ها برای مرطوب بودن است.چای سبز حاوی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ب3 و یک ماده شیمیایی است که به سلول های پوست کمک می کند سالم بمانند.

پیاز برای پوست :

پیازها فقط برای افزودن طعم به غذا نیستند - آن ها در کوستین غنی هستند،و آنتی اکسیدانی است که در برابر چین وچروک محافظت می کند. مطالعات نشان می دهد که ممکن است پوست را از اشعه های مضر ماورا بنفش حفظ کند، بنابراین این سبزیجات را به سوپ، غذای اصلی و پیتزا اضافه کنید.

 

تمام مواد غذایی و تغذیه طبیعی برای زیبایی صورت و جوان کننده پوست

4.6301
این مطلب مفید بود ؟27724
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : sunwarrior / foodrevolution / prevention / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
وبگردی