صحبت كردن با خود
برخی از افراد معتقد هستند که انسان های دیوانه و بیمار با خودشان صحبت می کنند اما هرگز اینگونه نیست، بلکه صحبت کردن با خود از فوایدی هم برخوردار است.

قدرت پنهان صحبت کردن با خود ، اگر با خودتان حرف می زنید نابغه هستید!

حرف زدن با خود نشانه بیماری یا دیوانه بودن نیست, اگر شما هم با خودتان حرف میزنید بهتر است بدانید که نابغه ها با خودشان حرف میزنند. آیا تا به حال با خودتان صحبت کرده اید ؟ به آهستگی نه ، بلکه با صدای واقعا بلند، صحبت کرده اید؟ بسیاری از ما این کار را انجام می دهیم که اگر کسی ما را ببیند احساس خجالت می کنیم . بر اساس یک مطالعه که اخیرا توسط دانشمندان اعصاب در دانشگاه بنگور انجام شده ، با این حال صحبت کردن با صدای بلند می تواند زندگی شما را با تقویت کنترل شناختی خودتان بهبود بخشد ، در ادامه این بخش از نمناک به بررسی فواید این عادت خواهیم پرداخت.

فوایدی پنهان در پس صحبت کردن با خود با صدای بلند

بهترین ابزار برای " کنترل شناختی "

زبان می تواند به ما برای سازماندهی افکارمان کمک کند ... فعالیت های ما را برنامه ریزی می کند .و حافظه ی ما را تقویت می کند اکنون ، به نظر می رسد که توانایی ما برای انجام وظایفمان رانیز افزایش می دهد . " توانایی ما برای تولید دستورالعمل های صریح خود ، در واقع یکی از بهترین ابزار هایی است که ما برای کنترل شناختی داریم ".

در آزمایشی که اخیرا برای اندازه گیری طراحی شده است ، ثابت کرد که :نحوه بلند صحبت کردن ما با خودمان، به شدت بر توانایی ما در انجام وظایف پیچیده تاثیر می گذارد . صحبت با خود با صدای بلند باعث افزایش تمرکز شرکت کنندگان و کنترل شناختی آن ها می شود . رفتار کلیشه ای از دانشمند دیوانه که با خود صحبت می کند و در دنیای درونی خود گم شده است ، ممکن است در حقیقت یک نابغه را نشان دهد که از تمام ابزار هایی که در اختیار دارد ،استفاده می کند تا قدرت مغز خود را افزایش دهد.

صحبت کردن با خود

حرف زدن با خود چه فوایدی دارد

مزایای شنیدن صدای خودتان :

در یک آزمایش، برخی دستورالعمل های نوشته شده داده اند و از آن ها خواسته اند که به صورت صریح یا بلند به خواندن بپردازند ، آن ها سپس تمرکز شرکت کنندگان را در انجام یک سری کار ها ارزیابی کردند که چگونه با موفقیت کارهایشان را تکمیل کردند . آن ها دریافتند که با هر دو ارزیابی ، شرکت کنندگان که دستور العمل های را خارج از ذهن خواندند ،موفق تر از کسانی که در سکوت انجام دادند، بودند . عده ای، معتقدند که بیشترین فواید ناشی از شنیدن صدای خود است،ظاهرا، دستورات صوتی ، بهتر از نوشته، رفتار ما را کنترل می کنند زمانی که تلاش می کنید یک چالش را تمام کنید ، صحبت کردن با خودتان می تواند به شما در دستیابی به کنترل شناختی که برای موفقیت نیاز دارید ، کمک کند.

این تمایل سریع ،در پیشرفت ما ظاهر می شود :

ژان پیاژه روان شناس سوئیسی مشاهده کرد که توسعه زبان با توسعه خود کنترلی هم زمان است . زمانی که کودک نو پا شروع به بیان خود به صورت شفاهی می کند . همزمان کنترل فعالیت های خود را نیز آغاز می کنند به عنوان مثال ، زمانی که یک کودک نو پا در نزدیکی یک اجاق گرم قرار می گیرد ، آن ها به طور معمول می گویند داغ است ! داغ و آن ها را دور می کنند.

حرف زدن با خود

صحبت کردن با خودتان

به قدرت صحبت کردن به خود ضربه بزنید :

در حالی که بسیاری از ما ناخودآگاه با خودمان صحبت می کنیم ، به ندرت پیش می آید که کسی به خود دستور صوتی بدهد ، تنها عرصه ای که در آن، این مسئله به طور مرتب اتفاق می افتد ، ورزش است .جایی که ورزشکاران زبده اغلب به خود دستور می دهند هنگامی که با چالش مواجه می شویم ، چه فیزیکی و چه مغزی ، همه ما می توانیم با خودمان صحبت کنیم تا عملکردمان را افزایش دهیم .

اگر صحبت کردن با خود باعث ناراحتی شما می شود ، با گوش دادن به گفت و گوی درونی خود که قبلا در داخل سر خود نگه داشتید، شروع کنید . کارشناسان چیزی را به نام تکنیک گیره کاغذی توصیه می کنند ؛ یک جیب را با گیره های کاغذ پر کنید و در طول روز ، زمانی که متوجه شدید که با خودتان صحبت می کنید ، یک گیره کاغذ را از یک جیبتان به جیب دیگر منتقل کنید این کار کمک می کند تا از صحبت با خود آگاه شوید .

گام بعدی، این است که در مورد چگونگی صحبت با خودتان در میان یک وضعیت چالش برانگیز فکر کنید . آیا شما خودتان را تحریک می کنید ؟ آیا شما با گفتن چیز های منفی خودتان را محدود می کنید ؟ در مورد آنچه گفته اید که به شما در انجام بهتر کار کمک کرده است و آنچه باعث ناراحتی شما شده است، فکر کنید دفعه بعد که با مشکل مواجه شدید ، سعی کنید از طریق آن با خودتان صحبت کنید ، از زبانی استفاده کنید که مفیدتر باشد.

حرف زدن با خود این فواید را دارد

فواید مهم حرف زدن با خود چیست؟

علاوه بر آنچه گفتیم صحبت کردن با خود فوایدی دیگر نیز دارد که شامل :

حافظه شما را تحریک می کند

به تمرکز حواس تان کمک می کند

به شما کمک می کند افکارتان را روشن و واضح کنید

به مغزتان کمک می کند با بازدهی بیشتری کار کند

در یادگیری به کودکان کمک می کند

به سازماندهی افکارتان کمک می کند

به دستیابی اهداف تان کمک می کند

به کاهش استرس کمک می کند

موجب پرورش اعتماد به نفس

 

صحبت کردن و حرف زدن با خود نشانه نابغه بودن است!

4.7390
این مطلب مفید بود ؟37020
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی