حفظ مشتری
آسان ترین شیوه ی افزایش مشتری، حفظ مشتری است پس اگر می خواهید مشتری های مادام العمر داشته باشید این مطلب را مطالعه کنید.

راهکارهایی متفاوت برای حفظ مشتری

برای اینکه مطرح باشید و مشتری های همیشگی خود را خوشحال نگه دارید، بهینه سازی و بروز رسانی استراتژی های حفظ مشتری از اهمیت به سزایی برخوردار است. همه چیز از بازاریابی مشتری ها همراه با کمپینی بر اساس نظرات مشتری ها برای بهبود استراتژی کانال همه کاره ، می تواند به شما کمک کند تا حفظ مشتری خود را بالاتر ببرید و امنیت و اعتماد را افزایش دهید. از آن جایی که، صحبت های زیادی درباره استراتژی حفظ مشتری گفته شده است، ما مستقیم نزد آژانس های برتر و شرکت های فنی رفتیم و از آنها خواستیم تجربیات خود را با ما در میان بگذارند. در این بخش از نکات موفقیت شغلی در نمناک ما بر اساس تجربه افراد حرفه ای در صنعت، 10 استراتژی برتر حفظ مشتری را آورده ایم که از منظری دیگر به این مسئله نگاه می کند.

10 راه و روش موثر برای جلب و حفظ مشتری

1) در تجربیات مشتری ها نقطه اوج به وجود بیاورید:

یک ابتکار منحصر به فرد و کم خرج می تواند تاثیر زیادی روی شگفت زده کردن مشتری و ساخت صداقت داشته باشد. آخرین باری که هنگام ورود به جایی سوپرایز شده اید را به یاد آورید ؛ نقطه عطف رابطه با مشتری را پیدا کنید و راه هایی را جستجو کنید تا از طریقی که انتظارش را ندارند از آنها قدردانی کنید و تصور کنید یکی از مشتری ها برای سومین بار یک جفت کفش سفارش می دهد. هفته بعد یک جفت جوراب دریافت می کند که همراه با دست نوشته ای است که از کسب و کار او تشکر شده است این نوع از تشکرهای غیر قابل پیش بینی تاثیر خیلی زیادی بر بهبود تجربیات مشتری ها دارد.

روش های جلب مشتری

راه هایی برای حفظ و جلب مشتری

2) به طور مداوم استراتژی ایمیل را امتحان کنید:

علاوه بر اطلاعاتی که از قبل از مشتری ها دارید مانند چیزی که خریده اند،برای جلب مشتری و سفارش محصول در کمپین بازاریابی ایمیلی شما، حتما به طور مداوم انگیزه و مشوق ها و سایر عوامل برای تاثیر گذاری بیشتر را تست کنید برای نمونه، ببینید چه موضوعی درهای بیشتری را نشان می دهد و چه ایمیلی مشغولیت مشتری ها را افزایش می دهد.

3) برای مشتری ها برنامه VIP بسازید:

گاهی اوقات بهترین محرک رفتاری ، مقامی است که می توانید کسب کنید. برنامه VIP ، با دادن مقام بالاتر به مشتری و پیشنهادات اضافی به منظور تشویق کردن آنها برای خرید بیشتر ، صداقت را وارد مرحله بعدی می کند . هر چه بیشتر خرید کنند، چیزهای بیشتری به دست می آورند.

4) همان جایی باشید که مشتری هایتان هستند:

رفتار مشتری ها بدون شک متحول شده است ، این مشتری است که به صاحب برند دستور می دهد که دوست دارد در چه زمانی و چه مکانی باشد بنابراین فروشنده ناگزیر باید یک تجربه یک پارچه در تمام موارد ایجاد کند ، مخصوصا زمانی که چیز اشتباهی اتفاق افتاده است و مشتری به کمک نیاز دارد.

 نحوه ارتباط برقرار کردن با مشتری

روش هایی کاربردی برای جلب مشتری 

5) با مشتری ها یک دل باشید:

سعی کنید به مشتری اهمیت بدهید. برای ما به عنوان یک آژانس ، این به معنای لبخند زدن در جلسات یا فرستادن یک هدیه کوچک ( هر چند که باید این کار را انجام دهید) نیست، بلکه در واقع سعی در یادگیری مداوم فناوری های جدید و گزینه هایی است که به آنها سود می رساند. نسبت به نیاز های آن ها مسئول باشید و برای تحقق بخشیدن ایده ها خلاق و پویا باشید.

6) تبلیغات زمان دار پیشنهاد دهید:

برندهای تجارت الکترونیکی اغلب بنرهایی می زنند که تبلیغات زمان دار دارند، بازدیدکنندگان باید در زمان تعیین شده خرید کنند . علاوه بر آن،می توانید یک هدیه تبلیغاتی به کارت مشتری اضافه کنید . این کار دو فایده دارد:تبلیغات حساس ، تغییر را سریع تر می کند و کارت هدیه ، مشتری ها را برای خرید بعدی به وب سایت بازمی گرداند.

7) با مشتری ها شفاف و روراست و صادق باشید:

به عنوان یک آژانس ما هیچ چیز را از مشتری پنهان نمی کنیم و همیشه با آنها شفاف هستیم. بر خلاف سایر آژانس ها، ما سعی میکنیم مشتری ها حساب کاربری بسازند تا بتوانند در جریان کارها باشند. همچنین برای ما خیلی مهم است که گفتگوی سالمی داشته باشیم و ایده ها را روی میز بیاوریم. برای شرکت های تجارت الکترونیکی این به معنی صادق بودن در مورد همه پرداخت ها است.

 جذب کردن مشتری

چگونه مشتری را جذب کنیم؟

8) وعده های بیش از حد ندهید:

به طور منظم توقعات مشتری ها از خودتان را هماهنگ کنید. به یاد داشته باشید که آنها چیزی که شما می گویید را می دانند. وعده بیش از حد یا زیر حرف زدن ، راه آسانی برای از دست دادن اعتبارتان است. افزایش اعتماد مشتری تاثیر زیادی بر روی علاقه مشتری نسبت به برند شما دارد. پس همه چیز از توضیحات محصولات گرفته تا پیشنهادات تبلیغاتی باید تا جایی که می شود صادقانه باشد.

9) انجمنی برای مشتری ها درست کنید:

مردم معمولا با برند ارتباط برقرار نمی کنند، بلکه با افراد دیگری که از برند خرید کرده اند اتصال پیدا می کنند.به مشتری ها بگویید که آنها محصول را نمی خرند بلکه راهی برای ارتباط با افراد متفکر و کسانی که دوست دارند بیشتر دوست داشته شوند، می خرند.

10) روابط اجتماعی را رواج دهید:

مشتری ها معمولا دارای پتانسیل بالایی هستند، خریدارانی که فقط از روی نیاز خرید می کنند یا کسانی که با برند شما رابطه برقرار میکنند تا برای خریدهای بعدی دوباره بازگردند. مسابقات اجتماعی که عکس های مشتری ها را نمایش می دهد و جایزه های عالی پیشنهاد می دهد ، راه خوبی برای تبلیغ کردن این ارتباطات در زمان های حساس است ولی همه محرک ها یکسان نیستند. بعضی از آنها واقعا وسیله ای برای حفظ مشتری هستند و برخی دیگر فقط سفیر برند را وسوسه می کنند تا فقط به طور شفاهی تجارت کند.

در نهایت، چیزی که تجارت را در آینده حفظ می کند، به شما اجازه می دهد تا به مشتری های وفادارتان که برند شما را معرفی می کنند، جوایز قابل توجهی بدهید این کار درگیری مشتری را بیشتر می کند و همچنین باعث می شود که ترافیک کاری شما نیز بالاتر برود .

حفظ مشتری با این راهکارها تضمین می شود!

3.84
این مطلب مفید بود ؟31
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن
وبگردی