گوش

نحوه خارج کردن آب از گوش

کد مطلب : 49502زمان مطالعه : 2 دقیقه
ورود آب به گوش بسیار آزاد دهنده است و در صورتی که درمان نشود می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. آب معمول در استخر یا با حمام کردن به گوش وارد می شود.

چند راه حل ساده برای خارج کردن آب از گوش

شکل ظاهری گوش به نحوی است که معمولا مانع از ورود آب به گوش می شود اما گاهی به همان میزان، به دلیل وجود جرم و موم در گوش، می تواند مانع خروج آب شود.

آب به طور معمول پس از شناکردن در گوش ها به دام می افتد اما برخی شرایط دیگر نیز سبب ایجاد این شرایط می شود. این آب به طور خودبه خودی از گوش ها جدا می شود؛ درصورتی که جدا نشود، نوعی از عفونت با نام گوش شناگران ایجاد می شود.

خارج کردن آب از گوش کار درستی است ؟

نکته ی مهم در رایطه با خارج کردن این آب از گوش، ممانعت به عمل آوردن از واردکردن اشیا تیز خارجی به درون گوش است.در ادامه به معرفی راه هایی برای خارج کردن آسان و ایمن این مقدار آب می پردازیم.

تکان دادن سر از سمتی به سمت دیگر، درحالی که فرد لاله ی گوش خود را نگه داشته است، در بسیاری از موارد پاسخگو خواهد بود.

ایجاد یک مکش با چسباندن کف دست خود به سوراخ خارجی گوش و جدا کردن آن، در صورت لزوم تکرار این عمل قرار دادن یک کمپرس گرم روی گوش. فرد این بسته باید به مدت حداقل 30ثانیه روی گوش خود نگه دارد و این عمل را حداقل 5 بار تکرار کرده تا از خروج کامل آب اطمینان حاصل شود. درازکشیدن به سمت مخالف بدن در این شرایط می تواند به بهبود شرایط کمک کند.

گوش

خارج کردن آب از گوش

چکاندن قطراتی از ترکیب نیمی الکل و نیمی سرکه می تواند درصورت موثر واقع نشدن سایر روش ها، عملی باشد. الکل به تبخیر آب موجود در گوش کمک می کند و سرکه مانع رشد میکروب ها دورن گوش می شود. نکته ی قابل توجه، استفاده از یک قطره چکان استریل برای ورود این موارد به درون گوش است.

استفاده از هیدروژن پراسید بسیار رقیق شده و چکاندن قطراتی از آن به درون گوش. پس از این، خم کردن سر به آن طرف برای خروج این مایع . استفاده از یک سشوار به منظور خشک کردن آب موجود در گوش. توجه داشته باشید هنگام استفاده از این روش، سشوار را در فاصله ای تقریبا 30سانتی متر از گوش قرار دهید.

برای افرادی که به عفونت گوش مبتلا هستند، هیچ یک از روش های بالا، خصوصاً مواردی که شامل وارد کردن یک ترکیب خاص به گوش می شوند، قابل استفاده نیستند.

چرا خارج کردن آب از گوش از اهمیت فراوانی برخوردار است؟

به دام افتادن آب درون گوش می تواند زمینه ساز ابتلا به عفونت های مختلف باشد که توسط باکتری ها ایجاد می شوند؛ این باکتری ها درون آب آلوده رشد پیدا می کنند.

شنا کردن در آب هایی که احتمال وجود عامل عفونت زا در آن ها بالاتر است، همانند آب دریاچه ها، ریسک ابتلا به عفونت گوش شناگران را بالا می برد. هم چنین ریسک ابتلا در افرادی که دارای بیماری های مزمنی هستند که گوش را تحت تاثیر قرار می دهد، همانند پسواریازیس و اگزما بالاتر است.

نحوه خارج کردن آب از گوش

3.33
این مطلب مفید بود ؟21
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از سلامتی -/ ر
وبگردی