خواص تره فرنگی
تره فرنگی دارای خواص و فواید فراوانی است که برخی از افراد آن را به دلیل خواص دارویی اش هم مصرف می کنند، البته مصرف تره فرنگی در وعده شام هم بسیار مفید است.

فواید و اثرات مثبت خوردن تره فرنگی در وعده شام

تره فرنگی سرشار از ویتامین است و به همین دلیل مصری ها، یونانی ها و رومی های باستان از تره فرنگی به خاطر خواص دارویی اش استفاده می کردند.در میان مزایای فراوان آن، خوردن تره فرنگی در شب، سنتز مواد غذایی و هضم و همچنین خواب شبانه آرام و تازه را تسهیل خواهد کرد.

اگر شما یکی از آن افرادی هستید که تصمیم به خوردن شام سبک برای اجتناب از اضافه وزن دارند، قطعاً این مورد بهترین گزینه شما است. به یاد داشته باشید که شام باید متعادل باشد و شامل تنوعی از مواد غذایی بدون نادیده گرفتن مواد مغذی لازم برای پایان روز باشد. با ما در این بخش از نمناک همراه شوید تا دلیل توصیه به مصرف تره فرنگی در وعده شام را بیشتر بدانید.

1. موثر در کاهش وزن

در بالا گفتیم که اگر می خواهید از غذاهای سبک اما مغذی لذت ببرید، وقت آن است که تره فرنگی را به شام خود اضافه کنید، چراکه از درصد زیادی آب تشکیل شده اند، کالری خیلی کمی دارند، اما حاوی مقدار زیادی فیبر هستند.

جالب است این نکته را بدانید که در هر 100 گرم تره فرنگی، 38 گرم آب، 1 گرم پروتئین و 2 گرم فیبر رژیمی وجود دارد و مواد مغذی کافی از جمله ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین C و ویتامین K را به شما می دهد.

همچنین مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، منیزیم و منگنز را از تره فرنگی نیز دریافت می کنید. ترکیب این سبزی با غذایی که حاوی پروتئین و دیگر سبزیجات سبک است، به شما کمک می کند وزن خود را به روش سالمی کاهش دهید.

مصرف تره فرنگی

فواید تره فرنگی برای سلامت و تناسب اندام 

2. کمک به هضم و جذب بهتر مواد

تره فرنگی یکی از معدود غذاهایی است که حاوی پری بیوتیک می باشد، نوعی باکتری خوب که به جذب بهتر مواد غذایی کمک می کند. همچنین از فلور روده مراقبت می کند و ترشح صفرا را تحریک می کند، تا هضم ما را بهبود بخشد. پس فراموش نکنید، تره فرنگی باعث می شود که شما بدون نفخ و حساسیت راحت بخوابید.

3. مبارزه با عفونت ها

حتما متوجه شده اید که مزه تره فرنگی بین سیر و پیاز است. در واقع این مزه یک تصادف نیست و خواص ضد میکروبی این سبزی پرخاصیت درست مثل سیر و پیاز می باشد. این گیاه به اندازه سیر قوی نیست اما هر دو به طور مشابه از چیزی به نام آلینایا تشکیل شده اند. اگر به خوردن تره فرنگی در شام عادت کنیم قادر به مبارزه با باکتری هایی که بر دستگاه گوارش ما تاثیر می گذار خواهیم بود.

روش مصرف تره فرنگی

مبارزه با عفونت ها با تره فرنگی

4. جلوگیری از احتباس مایعات در بدن

شام خوردن مهم است ولی بسیاری از ما به آن اهمیت نمی دهیم و فقط یک چیزی می خوریم. خوردن غذاهایی با کالری بالا و یا خوردن سس ها باعث می شود که ما احساس سنگینی کنیم.

مصرف تره فرنگی به دلیل تعادل سدیم و پتاسیم برای مبارزه با حفظ مایعات اضافه در بدن خوب هستند. تره فرنگی ها غنی از فیبر هستند، که به راحتی سموم را از بدن ما پاک می کنند بنابراین اگر در طول شب مصرف شوند، به طور موثری کار پاک سازی سموم از بدن را انجام خواهند داد.

5. تقویت سیستم ایمنی بدن

تره فرنگی منبع غنی و کاملی از ویتامین A است و با داشتن همین ویتامین از سیستم ایمنی بدن مان مراقبت می کند. ویتامین C، ویتامین K و منیزیم موجود در تره فرنگی همگی به تقویت سلول های سفید خونی ما کمک می کنند.

نباید فراموش کنیم که تره فرنگی در شام، هموسیستئین موجود در خون را کاهش می دهد. هموسیستئین، عنصری است که ما را در برابر بیماری های قلبی و مغز و اعصاب آسیب پذیر می سازد.

ویتامین تره فرنگی

تقویت سیستم ایمنی بدن با تره فرنگی

روش های سالم برای مصرف تره فرنگی

شما با هر یک از این غذاها می توانید تره فرنگی را مصرف کنید:

_سینه بوقلمون با لیمو

_ماهی سالمون با سس

_برنج قهوه ای و بروکلی

_ترکیب با میگو و سیر

_خوردن با فلفل

_سوپ پاکسازی کننده کرفس، پیاز و اسکواش

_با خامه سبک و کم چرب

سالادها گزینه های خوبی هستند که در اینجا چند مثال آورده شده است:

_سالاد میوه و پنیر سویا با سرکه بالزامیک

_تره فرنگی با ماهی تن، گوجه فرنگی، پنیر سویا و نوارهای هویج

با خوردن تره فرنگی در شام ، بدنتان را ویتامین باران کنید

4.491
این مطلب مفید بود ؟8011
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : steptohealth / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
وبگردی