لباس کاروان المپیک
مهناز آرمین طراح لباس جام جهانی برزیل و استرالیا و طراح لباس کاروان المپیک ایران در ریو 2016 برزیل است.

خانم طراح لباس کاروان المپیک ایران کیست

مراسم رونمایی از لباس کاروان المپیک ایران در ریو 2016 برزیل برگزار شد و کمیته ملی المپیک از لباس های رسمی ورزشکاران ایران در این بازی های رونمایی کرد. رونمایی از لباس کاروان المپیک واکنشهایی را به همراه داشته، خصوصا لباس رژه کاروان که رنگ پیراهن با کت و شلوار همخوانی ندارد.

طراح لباس بانوان المپیک 2016 ریو برزیل گفت:بانوان ورزشکار ایرانی اولین بار با طراحی خاص و لباس ایرانی در المپیک 2016 ریو برزیل به رقابت می پردازند.

مهناز آرمین خود را در یکی از سایت های ویژه مد اینگونه مغرفی کرده است:3سال در استانبول ترکیه طراحی لباس و مدلینگ آموزش دیده ام و سوابق شغلیم نیز طراح لباس جام جهانی برزیل و استرالیا و طراح لباسهای بازیهای المپیک 2016 برزیل می شود نام برد.
 
لباس کاروان المپیک
 

مهناز آرمین طراح لباس کاروان المپیک

مهناز آرمین در مورد لباس های بانوان در المپیک می گوید:طراحی لباس بانوان ورزشکار در المپیک ها باید برگرفته از هویت فرهنگی و ایرانی باشد.
 
لباس کاروان المپیک
 

لباس کاروان المپیک ایران در برزیل

وی در ادامه با اشاره به طراحی نقوش لباس بانوان ورزشکار در المپیک 2016 ریو برزیل گفت:این لباس با نام خورشید صلح المپیک 2016 طراحی شده است که در آن گل های شاه عباسی نمادی از خورشید هستند که با ترکیب رنگ های آبی آسمانی، سرمه ای و نارنجی پیام صلح و دوستی را به ملل مختلف منتقل می کند.
 
لباس کاروان المپیک
 

لباس کاروان المپیک ایران در برزیل

وی افزود:این لباس با هدف پاسداشت بانوان ورزشکار ایرانی و حضورشان در مسابقات المپیک 2016 ریو طراحی شده که شامل، مانتو، شلوار و مقنعه است.
 
آرمین ادامه داد:لباس دیگری با عنوان بانوی آبی شامل سارافون، شلوار و شومیز همراه با نقوش ظریف اسلیمی طراحی شده که ویژه پوشش بانوان ورزشکار کشورمان در زمان های مختلف حضور در المپیک 2016 ریو است.
 
وی گفت:این لباس الهام گرفته از نقوش فرش محمدحسین نقشه چی شامل نقش هایی از باغ های پرگل قالی ایرانی است.
 
 لباس کاروان المپیک
 
لباس کاروان المپیک
 

مانتوهای طراحی شده توسط خانم مهناز آرمین

 
آرمین پیش از این به عنوان طراح لباس اهدائی در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل، لباسی را بر اساس نقوش فرش طراحی کرده بود.
 
لازم به ذکر است روز گذشته نماینده شرکت اسپانسر کاروان ایران در المپیک ریو از اقدام کمیته ملی المپیک در هنگام رونمایی از لباس های کاروان ایران انتقاد کرده و گفته:متاسفانه همزمانی رونمایی کت و شلوار و مانتوها با لباس های رسمی لی نینگ که اسپانسر کاروان ایران به شمار می رود باعث شد تا هجمه های زیادی به لی نینگ آورده شود. در واقع انتظار نداشتیم کمیته ملی المپیک این اقدام را انجام دهد و از این کار آنها خود ما نیز جا خوردیم. فقط باید تأکید کنم که مانتو و کت شلوارها ارتباطی به شرکت لی نینگ ندارد.
وی گفت:کت و شلوارها و مانتوی بانوان امروز همزمان با لباس های لی نینگ رونمایی شد و ارتباطی به ما نداشت و از سوی یک شرکت داخلی طراحی و دوخته شده است. هرچند که ما در این خصوص یک شرکت ایتالیایی را پیشنهاد داده بودیم.
به گزارش مشرق، با قرار دادن صحبتهای خانم مهناز آرمین و نماینده شرکت اسپانسر کاروان ایران در المپیک ریو در کنار هم مشخص می شود که عملا کت و شلوار و مانتوهای به نمایش گذاشته شده طراحی شرکت داخلی و لباس های ورزشکاران که نمونه ای از آنها در عکس زیر مشخص است نولید شرکت لی نینگ چین می باشد.
 
 لباس کاروان المپیک

لباس کاروان المپیک ایران در ریو 2016

خانم طراح لباس کاروان المپیک را بشناسید + تصاویر

135
این مطلب مفید بود ؟332
برگرفته از مشرق / م.ف
برچسب : المپیک ریو
وبگردی