خانم های خانه دار
خانم های خانه دار یک سری کارها در آشپزخانه را باید شب، قبل از خواب انجام دهند تا صبح با خانه ای تمیز روبرو شده و صبح خود را با نشاط آغاز کنند.

خانم های خانه دار چه کارهایی را قبل از خواب انجام می دهند

آیا شما هم می خواهید هنگام بیدار شدن از خواب با یک خانه تمیز روبرو شوید ؟ آیا از آن جمله از خانم های خانه داری هستید که دوست دارید همواره خانه ای مرتب داشته باشید ؟ آیا می دانید رمز موفقیت خانم های کدبانو در تمیز بودن منزلشان چیست ؟ در این بخش از نمناک با رموز خانم های خانه دار در تمیز کردن خانه آشنا شوید.

راز و رمزهای خانم های خانه دار در تمیز ماندن خانه

اگر می خواهید صبح با نشاطی داشته باشید و سرحال و سر خوش روز خود را شروع کنید؛ باید این حس خوب را از شب قبل همراه خود داشته باشید .اگر منزل به هم ریخته ای داشته باشید و کلی کار نکرده و کلی ظرف نشسته روی هم تلمبار کرده باشید؛ قطعا صبح هیچ اشتیاقی برای بیدار شدن و انجام کارها ندارید. برای این که این حس بد را از خود دور کنید یک سری کارها در منزل به ویژه در آشپزخانه وجود دارد که باید شب، قبل از خواب انجام دهید تا صبح بهتری هم داشته باشید؛ همراه ما باشید با ادامه مطلب :

1 - جمع کردن آشغال ها :
مهم ترین کار جمع کردن آشغال ها از سبد ظرفشویی است. چون باعث ایجاد میکروب و بوی بد در آشپزخانه می شود. پس از ان سریعا کیسه پلاستیک سطل آشغال را گره زده و سطل را خالی کنید چون اگر آشغال شب در منزل بماند کلی پشه و الودگی را به همراه می آورد؛ پس هرچه زودتر آشپزخانه را از تجمع میکروب ها پاک کنید .

2 . شستن ظرف ها :
شستن ظرف ها وقتی هنوز چربی ها و غذا ها به آن ها نچسبیده خیلی راحت تر است تا صبح که همه مواد روی ظرف ها خشک شده است و کلی زمان باید صرف کنید تا ظرف ها تمیز شود. پس بهتر است پس از خوردن شام اول ظرف ها را بشورید و بعد گاز را تمیز کنید و یک سر و سامانی به اوضاع آشپزخانه و یخچال بدهید .

خانم های خانه دار

با راز و رمزهای خانم های خانه دار در تمیز ماندن خانه آشنا شوید

3 - جارو زدن آشپزخانه :
چون ما مدام در آشپزخانه در حال رفت و آمد هستیم؛ باید حتما آشغال هایی که در کف آشپزخانه می ریزد را جمع کنیم تا آشغال ها از آشپزخانه به اتاق ها و پذیرایی برده نشود. شب وقتی همه کارهای تان تمام شد یک جاروی کوچولو حتما به آشپزخانه بکشید تا مجبور نشوید صبح همه خانه را جارو بزنید .

4 تعویض حوله :
بعضی روزها پیش می آید که خیلی از حوله استفاده می کنیم یا دستمال های آشپزخانه زیاد مورد استفاده قرار گرفته اند که در این صورت شب حتما حوله را عوض کنید و یک حوله جدید جای آن بگذراید و دستمال ها را حتما شسته و بگذارید خشک شوند .

5 - برنامه ریزی برای صبح و صبحانه :
اگر قرار است صبح زود برای همسر و فرزندان از خواب بیدار شوید بهتر است از شب خوراکی هایی که برای صبحانه و بین روز خانواده در نظر گرفته اید را آماده کنید تا صبح معطل آماده کردن نشوید و بتوانید سریع به دیگر کارهای تان برسید .

 خانم های خانه دار

آشنایی با راز و رمزهای خانم های خانه دار در تمیز ماندن خانه

دو ترفند برای داشتن خانه ای مرتب

همیشه خانه را مرتب نگه دارید .

برای خانه دار خوب بودن اولین گزینه که به فکر هر کس می رسد مرتب کردن فضای خانه است. برای این منظور برنامه ای برای مرتب کردن روزانه منزل تدارک ببینید. با این روش علاوه بر اینکه در مرتب کردن کلی فضای خانه زمان کوتاه تری صرف خواهید کرد همیشه منزل مرتب و منظمی خواهید داشت. در تمیز کردن خانه به این نکات توجه داشته باشید که :

برای نظافت و فعالیت های روزانه تان برنامه ریزی کنید .

به صورت روزانه خانه را گرد گیری کنید .

فضاهای پر تردد مانند آشپزخانه و سرویس های بهداشتی به طور کامل نظافت کنید .

ظروف اضافی داخل آبچکان را به کابینت ها بازگردانید .

هر هفته یخچال را پاکسازی کنید .

باقی مانده ی غذاهای هفته را حتما دور بریزید .

هر سه روز یک بار بسته به میزان تردد، فضای داخلی تان را جارو بکشید. بهتر است اگر فرزند کوچک دارید این کار را هر دو روز یک بار انجام دهید .

به مرتب کردن داخل کمد و کابینت ها اهمیت دهید .

وسایل حمام و سرویس بهداشتی را دائم عوض کنید .

نظافت کلی فضای منزل را فراموش نکنید .

همیشه برای مهمان آماده باشید .

زمانی که برای پذیرایی از مهمان آماده می شوید همیشه وظایف خود را به بهترین نحو انجام می دهید. پس اگر می خواهید خانه دار خوبی باشید برای مهمان آماده باشید. برای مهمان آماده بودن به این معناست که :

همیشه خانه مرتب و منظم داشته باشید .

ظروف پذیرایی مرتب و آماده داشته باشید .

مواد خوراکی و مواد غذایی آماده برای پذیرایی از مهمانان و شام شب داشته باشید .

حتی اگر فراتر بیندیشید باید لوازم خواب و استراحت مهمان را فراهم کنید .

همیشه حوله و مسواک و ملحفه اضافی برای مهمانان داشته باشید .

ترفندهای قبل از خواب برای خانم های خانه دار

4.680
این مطلب مفید بود ؟746
وبگردی