تراموا

عملیات احداث تراموا در تهران از امروز آغاز می‌شود

تاریخ انتشار : 19 شهریور 1402کد مطلب : 14563تعداد نظرات : 3 نظر
مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران با بیان اینکه عملیات احداث تراموا در تهران از امروز آغاز می‌شود، گفت: این پروژه ظرف مدت دو سال با سرمایه‌ای حدود 20 میلیون یورو انجام خواهد شد.

فارس:دریادار امیر رستگاری مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک (صاایران) وزارت دفاع در حاشیه آئین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت دفاع در ارتباط با فراهم نمودن زمینه مشارکت در تأمین مالی، طراحی، ساخت و بهره برداری خطوط تراموای تهران که صبح امروز در ستاد وزارت برگزار شد، گفت:بر اساس این تفاهم نامه خط یک تراموای تهران حد فاصل میدان آزادی تا سه راه تهرانپارس با همکاری سازمان صنایع الکترونیک ایران و شهرداری تهران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:طول این خط حدود 34 کیلومتر است که با 28 رام قطار که در این خط تردد خواهند داشت ظرفیتی حدود 55 تا 56 میلیون مسافر در سال را می‌تواند جابجا کند.

وی افزود:از مزیت‌های این خط می‌توان به این اشاره کرد که این خط برقی است و در جهت کاهش آلایندگی‌های سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی‌های تهران بسیار مؤثر خواهد بود. همچنین در ظرفیت حمل و نقل خودرویی تهران نیز با توجه به عرض کم ترامواها و افزایش پهنای خیابان برای عبور و مرور در خیابان آزادی، انقلاب و دماوند سهل تر خواهد شد.

دریادار رستگاری با اشاره به ویژگی‌های تراموا گفت:عمر قطارهای تراموا حدود 30 سال است در حالی که عمر اتوبوس‌های بی آر تی حدود 10 سال است از این لحاظ نیز راندمان افزایش یافته و این پروژه ظرف مدت دو سال با سرمایه‌ای حدود 20 میلیون یورو انجام خواهد شد و کار عملیاتی و اجرایی آن از امروز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد:شرکت صنایع الکترونیک ایران علاوه بر توافقی که امروز مابین وزیر محترم دفاع و شهردار تهران امضا شد بحث تسهیل در ترافیک و حمل و نقل تهران را با نصب دوربین‌های هوشمند دنبال خواهد کرد که در این پروژه حدود 4 هزار دوربین هوشمند ترافیکی در سطح تهران نصب خواهد شد که در فاز اول آن حدود 2 هزار دوربین نصب می‌شود. حسن این دوربین‌ها این است که از هوش مصنوعی برخوردارند و با توجه به حجم ترافیک در خیابان چراغ‌های سبز و قرمز را مدیریت کنند تا شاهد روان تر شدن ترافیک در سطح تهران باشیم. این پروژه نیز در ظرف دو سال اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/م

عملیات احداث تراموا در تهران از امروز آغاز می‌شود

53
این مطلب مفید بود ؟30
3 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی