خرید ماشین لباسشویی
در زمان خرید ماشین لباسشویی نباید فقط به ظاهر توجه کنید با بررسی برنامه های شستشو و قابلیت های دیگر آن بهترین نوع ماشین لباسشویی را انتخاب کنید.

 چگونه ماشین لباسشویی بخریم؟ هنگام خرید چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

سرمایه گذاری بر روی ماشین لباسشویی خوب مشخصاً کار آسانی نیست به خصوص با توجه به تنوع های بسیار زیاد تولید کنندگانی که امروز در بازار وجود دارند. در میان ابعاد فراتر، مانند دامنه ی قیمت ها، شما باید به عوامل مهم تر و متعدد دیگری برای انتخاب یک ماشین لباسشویی خوب برای منزل، محل کار یا آپارتمان خود، توجه کنید.

در این بخش از نمناک به بررسی ملاک های مهم هنگام خرید ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت تا هنگام این خرید مهم اطلاعات لازم را داشته باشید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

در این نوع ماشین لباسشویی ، در قسمت بالایی دستگاه درب ورود خروج لباس قرار دارد و کلیدهای کنترل معمولا روی پنل بالایی قرار دارند.

نوع HE ماشین های لباسشویی درب از بالا ،بازدهی بالا دارند و فاقد هم زن بوده و برای چرخاندن لباس ها از حرکت دهنده استفاده می کنند. فایده این لباسشویی ها این است که برای ورود و خروج لباس نیاز به خم شدن ندارید و برای افراد مسن بهتر است.

اگر از مدل های بازدهی بالا تهیه کنید نسبت به مدل های دارای هم زن آب و انرژی کمتری مصرف می شود اما این مدل ها به پودرهای رخت شویی مخصوص نیاز دارند.ماشین های لباسشویی درب از جلو نسبت به مدل های درب از بالا لباس بیشتری را با مصرف انرژی کمتری شستشو می کند. کلیدهای کنترل این مدل ها در جلوی دستگاه قرار دارد و این نوع ماشین لباسشویی ها بدون همزن هستند.

لباسشویی خوب

دانستنی های خرید ماشین لباسشویی

تسمه ای یا بدون تسمه

برخی ماشین های لباسشویی که قیمت بالاتری دارند فاقد تسمه هستند. در این ماشین لباسشویی ها موتور درپشت قرار می گیرد وبدون تسمه محفظه را به گردش در می اورد. لرزش و تولید سروصدای کمتراز مزایای ماشین های لباسشویی بدون تسمه است.

مدل های بدون تسمه از لحاظ مصرف انرژی بهینه تر عمل می کنند.قدرت موتور در این نوع ماشین لباسشویی ها بیشتر است. اماموتوراین نوع ماشین ها به ضربه و تغییرات ولتاژ حساسیت بالایی دارد.

در ماشینهای لباسشویی تسمه ای سروصدا و لرزش های دستگاه بسیار زیاد است . در صورت پر کردن زیاد ماشین لباسشویی بدون تسمه ، دستگاه تشخیص داده و شستشو را آغاز نخواهد کرداما دستگاه تسمه ای قادر به انجام چنین تشخیصی نیست.

نکات خرید ماشین لباسشویی

اول؛ گزینه های اندازه و بارگذاری

این موضوع شاید مشخص باشد، اما خریدن یک ماشین لباسشویی که اندازه مناسبی برای اشغال کردن یک فضا، ایده خوبی نیست. فضای مورد نظر را به دقت اندازه بگیرید، همچنین توجه ویژه ای به طول و عرض داشته باشید.

بیشتر ماشین های لباسشویی حداقل 59 سانتیمتر عرض و 85 سانتیمتر طول دارند. حدود یک سانتیمتر یا بیشتر نیز برای احتمال به هر طول و عرض بیفزایید یا اینکه ماشین لباسشویی را در محلی در نظر بگیرید که با بقیه اشیای آشپزخانه کاری نداشته باشد.

عمق ماشین (اینکه چه مقدار از آن چسبیده است) نیز مهم است. اما اهمیتش کمتر از آن دو مقیاسی که گفتیم است. برای مثال، افراد دارای آشپزخانه تنگ و باریک یا فضای گوشه مانند، شاید متوجه شوند که نمی توانند در ماشین لباسشویی را کامل باز کنند اگر کل ماشین در فضای در دسترس قرار بگیرد.

دوم؛ ظرفیت

با توجه به واژه ی اندازه فضای داخل ماشین، ظرفیت مهمترین عامل بعدی است که ملاحظه می شود.در بریتانیا، افراد معمولا تمایل به ظرفیت 5 تا 12 کیلوگرم دارند که البته به میزان لباس های خشکی برمیگردد که مناسب ماشین است و به صورت مناسبی طی تنطیمات استاندارد نخ شسته می شود.

توجه داشته باشید که تنظیمات مرتبط به نخ در همین مقاله یاد شده است.برنامه های مختلف شستشو با توجه به اندازه ای که دارند طراحی می شود.

اکثر ماشین های لباسشویی بریتانیا ظرفیت 7 کیلویی دارند و به صورت میانگین برای نگهداری در منزل طراحی شده اند. این بدان معناست که مثلا شستشوی لباس های نخی در بهترین حالت حداکثر حدود 3/5 کیلوگرم کا می کند.

سوم؛ برنامه ها

برنامه های استاندارد شامل نخ، پشم و دیگر تنظیمات حساس مانند الیاف ترکیبی یا شستن سریع می شود.همواره یک دکمه قبل از شستشو یا شستشوی اضافی و چرخش دورانی جداگانه از ویژگی های مشترک بیشتر ماشین لباسشویی هاست.

همچنین موارد دیگری همچون تنظیمات لباس کودکان و برنامه رنگ های خاص نیز در دیگر ماشین های لباسشویی وجود دارد.

اکثر ماشین های مدرن به کاربر اجازه می دهند تا دمای دلخواه شستشو را خود انتخاب کنند که از حدود 15 درجه سانتیگراد تا 90 درجه سانتیگراد درجه بندی شده است.

چهارم؛ سرعت چرخش

نکته مرتبط در این باره اینکه عقاید درباره سرعت چرخش بسیار متفاوت هستند. بعضی بیشتر سرعت ممکن را دوست دارند چرا که زمان خشک کردن را کاهش می دهد، بعضی دیگر نیز سرعت پایین و خشکشویی تمیز را با جای چین و چروک و سرعت بالا ترجیح می دهند.

سرعت بیشتر چرخش، ماشین را به صدا در میاورد و چه کسی از این لحظه ترسیده است که تکان خوردن های ماشین به قدری بالا می رود که صدایی شبیه تکان خوردن کل طبقه ایجاد می شود!؟

سرعت استاندارد ماشین چیزی بین 800 تا 1200 دور در دقیقه است. هرچند سرعتی نظیر 1800 دور در دقیقه نیز وجود دارد و 1400 دور در دقیقه معمولی تر است. سرعت بیشتر چرخش آب بیشتری را از لباس ها می گیرد.

چرخش لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی خوب و به صرفه

در زمان خرید ماشین لباسشویی به چه چیزی توجه کنیم؟

پنجم؛ بهره وری انرژی

این واژه به کمیتی مربوط است که شاخص بهره وری انرژی نامیده می شود. که این اندازه، در واقع مقدار الکتریسیته ای است که ماشین به صورت سالانه مصرف می کند. که شامل هر گونه مصرف انرژی در زمان خاموش و آماده بودن می شود.

تمامی ماشین ها باید شاخص بهره وری انرژی 68 یا کمتری داشته باشد. ماشین های +++A باید شاخص بهره وری انرژی 46 داشته باشد.

گزینه +++A باید بیشترین بهره وری انرژی باشد و کمترین مقدار آب را مصرف کندو علاوه بر آن ارزانترین نیز باشد، انا به آن معنا نیست که این ها بهترین ماشین های لباسشویی هستند. به قیمت اضافی مواد شوینده، تکرار شستشوها دقت کنید و یک ماشین لباسشویی بهره ورتر تمامی این هزینه ها را کاهش خواهد داد.

اندازه محفظه تاثیر بیشتری را بر هزینه های ماشین خواهد گذاشت و اجازه ی شستشوی بیشتری را در هر چرخش می دهد پس به این موضوع اول از همه توجه کنید.

برچسبی که بر روی ماشین می زنند شامل اطلاعات زیر است:

  • میزان مصرف آب در هر چرخش به ازای لیتر
  • عملکرد چرخش خشکشویی
  • میزان شستن و سرعت چرخش ماشین در هر دسیبل

ششم؛ انضمام

این نوع برای افرادی آشپزخانه زیبا و مناسب دارند خوب است که اکثر ما نیز به آن توجهی نداریم.ماشین های لباسشویی یکپارچه و غیر قابل انتقال برای قرارگرفتن مناسب در کابینت ها طراحی شده اند بعضی از این ماشین ها نیز دریچه بزرگی دارند که به در اصلی کابینت وصل است در حالیکه دیگر ماشین ها بسیار تمیز تر و مرتب تر از دیگر ماشین ها هستند.

اما هیچ ماشینی در قیاس با ماشین لباس شویی های استاندارد در دسترس وجود ندارد، پس با جدیت درخوری به این موضوع بپردازید. با توجه به درب دوم ماشین های یکپارچه، از همتایان استاندارد خود صدای کمتری دارند اما می توانند قیمت بیشتری جهت نصب داشته باشند.

هفتم؛ نصب و برداشت

یک نکته اینکه بیشتر خرده فروشان خدمات نصب را پیشنهاد می دهند، که از چرخاندن ماشین گرفته تا لوله کشی کردن آن در محل نصب را شامل می شود، البته قیمت جابه جایی و نصب آن در مورد هر ماشینی متفاوت است.

نصب کردن آن به صورت مستقلی هزینه دارد و هزینه آن به اقداماتی که باید برای آن صورت داد بستگی دارد. که حدود آن از یک نصب ساده تا جدا کردن ماشین های قدیمی و ناحیه لوله کشی که باید ماشین به آنجا منتقل شود، متفاوت است.

هشتم؛ ضمانت نامه

بیشتر تولید کنندگان ماشین را از تاریخ فروش به مدت یک سال ضمانت می کنند در حالیکه بعضی از آنها از یک تا پنج سال نیز ضمانت می کنند. هر دوی اینها هزینه های تعمیر و جابه جایی را پوشش می دهند. گارانتی ها همانطور که مورد انتظار است و از آنجا که رایگان است، بسیار با ارزش هستند. هرچند ضمانت نامه ها اکثرا محل ایراد هستند.

مخصوصا در مدل های ارزان، که یک ضمانت نامه می تواند هزینه ای به اندازه خود ماشین در بر داشته باشد.

افرادی که با یک کارت اعتباری هزینه را پرداخت می کنند صلاحیت بیشتری ب ای پوشش های گارانتی دارند.

هر کسی که موقعیت خوبی برای خرید چندین لوازن خانگی به صورت یکباره داشته باشد باید از آسودگی خاطر در گارانتی بهره مند باشد.

اما برای افرادی که یک خرید دارند، باید در خاطر داشته باشند حقوق مصرف کننده طبق قانون عمل سال 1979 می باشد.

" اگر ماشین طی شش ماه بعد از خرید معیوب بود و علتش آسیب های تصادفی نبود، طبق بگیرند و نصب کننده باید اثبات کند زمانی که این ماشین فروخته شد هیچ عیبی نداشته است."

علاوه بر آن، حقوق مصرف کننده در اسکاتلند 5 سال و در بقیه نواحی بریتانیا 6 سال است.

تولید کنندگان و نصب کنندگان هزینه هر موردی را به هر صورتی که مورد استفاده قرار گرفته است را حساب می کنند.

نهم؛ طول عمر

انجمن تجارت می گوید که این فکر اشتباه است که لوازم خانگی عمری کمتر تر یک سال دارند. در عوض، توضیح می دهند که تمامی محصولات با یک عمر حداقلی تا خراب شدن طراحی شده اند. محصولات ارزان تر شانس عمر کمتری در حد 600 ساعت دارند در حالیکه محصولات با کیفیت بالاتر و گرانتر شاخص عمر بیش از ده هزار ساعت دارند.

اما اگر ما بر روی استفاده به مدت سالیان طولانی اصرار کنیم، شاخص عمر اقرار می کند که آن به طور متوسط به سه سال در دهه ی گذشته کاهش یافته است.

دهم؛ تعمیرات

شکی نیست که تورم باعث افزایش قیمت می شود اما حقیقتی که وجود دارد این است که بر خلاف باورهای پر طرفدار، هنوز خرید یک ماشین تعمیر شده از جدید آن ارزان تر است. هم چنین آنطور که در نمناک اشاره کرده ایم به معایب بالای جابه جایی ماشین توجه داشته باشید، حدود نیمی از این معایب نتیجه مشکلات جابه جایی و استفاده اشتباه است برای مثال قادر نبودن یک ماشین به آبکشی احتمالا به علت پیچ خوردگی لوله های آن است.

اگر ماشین هنوز تحت گارانتی است، هزینه ی همه اجزای آن به جز مورد صدمات تصادفی، پوشش داده خواهد شد و همچنین شامل هزینه های تماس گرفتن و کارگر نیز خواهد شد.

غیر از گارانتی، اغلب تا به الان مقرون با صرفه است که ابتدا نگاهی به ماشین بیندازید بعد شروع به جابجایی یا نصبش کنید.

نکاتی مهم در رابطه با خرید ماشین لباسشویی

برچسب سطح انرژی را بررسی کنید

بیشتر برچسب لباسشویی های خوب سطح 4 یا پنج است، سطح 5 بیشترین سطحی است که یک ماشین لباسشویی می تواند داشته باشد. این بدان معناست که این سطح از بهره وری حداقل 25٪ مصرف الکتریسیته و آب را کاهش می دهد.

تست سطح لرزش و صدا

ساکت ترین ماشین ها اغلب با فناوری موتور مستقیم تجهیز شده اند، که به معنای کاهش لرزش قسمت های غیر ضروری ماشین است.

مواد محفظه داخلی ماشین

این قسمت از ماشین می تواند از پلاستیک، استیل یا سرامیک که اولی از بقیه ارزان تر است. محفظه پلاستیکی از سرامیک دوام بیشتری دارد. نوع استیلی بهترین نوع می باشد که دوام بیشتری نسبت به سایرین دارد و سرعت چرخش زیادی دارد. استیل خوب بو نمی گیرد و دچار رنگ پریدگی نیز نخواهد شد.

تنظیمات شستشو

بیشتر ماشین ها برنامه از پیش تعیین شده شستشو دارد مانند شستشوی ظریف

تنظیمات لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی با توجه به برنامه های شستشوی آن

خرید ماشین لباسشویی با توجه به نیاز

ریش ریش شدن

این ویژگی به صورت خودکار بهترین شرایط را با توجه به جنس لباس ها انتخاب می کند. این خاصیت وزن خشکشویی را شناسایی می کند و مشخص می کند که چه مقدار آب، ماده شوینده و زمان برای تمیز کردن نیاز است. پس نیازی نیست که تنظیمات را دستکاری کنید.

کنترل دمایی

اگر ماشین لباسشویی سیستم گرماده داخلی داشته باشد این ویژگی به تنظیم اما کمک خواهد کرد.

نمایشگر دیجیتال

ماشین لباسشویی های جدید مجهز به نمایشگر دیجیتال و تنظیمات متعدد هستند و در آنها به دلیل تعدد تنظیمات امکان اشتباه وجود ندارد؛ زیرا دستگاه انتخاب های ممکن را محدود می کند.

سرعت گردش خشک کن

قدرت خشک کردن لباس به سرعت گردش یا دور در دقیقه ی دستگاه و نوع لباس و میزان خیسی آن بستگی دارد.

بخار

دستگاه های پیشرفته و گران قیمت مجهز به این ویژگی، هستند . قرار گرفتن البسه ها در معرض بخار باعث از بین رفتن لکه ها و بوهای احتمالی از لباس خواهد شد.

اتصال وای فای

با استفاده از این امکان خواهید توانست به کمک سایر محصولات مجهز به اینترنت اشیاء لباسشویی خود را کنترل کنید .

تعدادی از قابلیت های جزئی ماشین های لباسشویی

در احترام به درخواست یکی از کاربران از نمناک مناسب دانستیم تا در این بخش نگاهی کلی داشته باشیم به برنامه های شستشوی لباسشویی های تمام اتوماتیک و .. که شامل:

شست شوی دستی

حالت شستشوی دستی برای پارچه های لطیف، لباس شنا مناسب است و این حالت شست شو با دست را شبیه سازی می کند بعد از استفاده از این حالت لباس ها را به روش سنتی و با آویختن زیر آفتاب خشک کنید.

شستشوی سریع (Quick wash)

در مواقعی که عجله دارید با فعال کردن این گزینه روند شستشو و حشک کردن لباس را سریعتر نمایید.

چرخش مضاعف (Extended spin)

با چرخش بیشتر باعث خروج آب از لباس هایی مانند حوله ها و لباس های پشمی که آب زیادی به خود جذب می کنند می شود.

آب کشی اضافه (Extra Rinse)

در زمانی که بیش از حد از شوینده ها استفاده کرده اید گزینه آب کشی مجدد، لباس ها را دوباره آبکشی و تمیز می کند.

حالت لکه بر (Stain removal)

با انتخاب این حالت می توانید لباس ها را قبل از شستشو خیس دهید . این روش سبب از بین رفتن لکه می شود.

تنظیمات سفارشی یا دلخواه (Favorite or custom settings)

اگر بررسی تنظیمات برایتان در هر بار استفاده از ماشین و برای هر لباسی سخت است ، می توانید چند حالت دلخواه برای خود در نظر بگیرید .

تشخیص خودکار سطح آب (Automatic water levels)

تشخیص خودکار آب موجود در محفظه برای صرفه جویی در مصرف آب بسیار مناسب است. برخی ماشین ها دارای حسگرند و بر اساس میزان پر بودن مخزن، سطح آب را تنظیم می کنند.

اصول بهداشتی (Sanitation)

استفاده از این گزینه هنگام شستشو باعث حذف موارد آلرژی زا و باکتری ها می شود.

کار با لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی با توجه به قابلیت های آن

خرید کدام ماشین لباسشویی برای من مناسبتر است؟

بازکننده ی چروک (Wrinkle release or refresh)

با انتخاب این گزینه می توانید چروک های لباس را که در حین شستشو به وجود آمده اند از بین ببرید.

چرخش مضاعف (Extended tumble)

با فعال کردن این گزینه اگر لباس تان قبل از شستشو چروکیده باشد با چند چرخش اضافه چروک های آن باز خواهند شد.

شستشوی با تأخیر (Delay wash)

با انتخاب شستشوی با تأخیر ب شروع شستشو را بین 6 تا 36 ساعت به تعویق بیندازید تا مثلا پس از برگشت از محل کار لباس ها شسته و خشک شده باشند . اگر از این امکان استفاده نکنید و قبل از رفتن به سرکار ماشین را روشن و لباس ها را بشویید و لباس ها مدت زیادی به صورت مرطوب داخل دستگاه بمانند بو می گیرند.

شستشوی اسلامی

برخی از ماشین لباسشویی برای شستشو و آبکشی اسلامی برنامه ی خاصی دارند که برای کسانی که به این موضوع اهمیت می دهند تعبیه شده است.

کدام ماشین لباسشویی برای نیازهای شما مناسب است؟

نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک؟

نیمه اتوماتیک

این ماشین های لباسشویی دو محفظه دارد، یکی برای شستشو و دیگری برای خشک کردن. پس شما نیاز به شیفت بندی لباس ها دارید.

خشک کننده لباس ها

اگر شما فضای کافی برای خشک کردن به وسیله اتو کردن ندارید یا اینکه در فضای مرطوب زندگی می کنید، یک خشک کننده لباس یک خرید عالی است. گرچه یک ماشین لباسشویی آب اضافی را می گیرد، فایده خشک کن این است که هوای در حال چرخش در این محفظه را گرم می کند و رطوبت را به کلی تبخیر می کند و در نهایت لباس ها فورا خشک می شوند. یک خشک کن که سنسور رطوبت دارد از بقیه بهتر است. 

 

صفرتا صد نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی در انواع مختلف

3.950
این مطلب مفید بود ؟3911
منبع : wikihow / economictimes / choose / بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
وبگردی