خواص لبو
لبو یا چغندر از خواص و فواید بسیاری برخوردار است که این خواص در افزایش سلامتی و همچنین درمان و پیشگیری از برخی بیماری ها قابل توجه هستند.

ارزش غذایی و خواص لبو

چغندر همچنین لبو هم نامیده می شود، قرمز رنگ های خوشمزه که ها حاوی سدیم و چربی کمی هستند که به ما نشان می دهند که چرا آنها خوب هستند. آنها منبع خوبی از اسید فولیک هستند و در نتیجه از سلامت روانی و احساسی پشتیبانی می کنند. لبو مملو از مواد مغذی دیگری مانند آهن، منگنز، مس، پتاسیم و منیزیم است که همه آنها منافع فردی خود را دارند.

حتی لبو خام مزایای فوق‌العاده ای دارد؛ یکی از آنها توانایی پیشگیری از سرطان است؛ نه فقط چغندر، بلکه برگ ها هم چیزی برای ارائه دارند. چغندر سبز مملو از فیبر و پروتئین است. آنها همچنین حاوی ویتامین K (خواص انعقاد خون) و کلسیم (برای استخوان و دندان قوی) هستند.

عصاره لبو هم می تواند سالم باشد. تنها 200 میلی لیتر از آب لبو می تواند تمام چیزی باشد که در یک روز به آن نیاز دارید. آیا آب لبو باید گرفته شود یا خیر؟ حتی با وجود اینکه آب لبو که سرشار از بتالین است، لبوی پخته شده حاوی فیبر بیشتری است.

فایده گرفتن آب سبزیجات چیست؟ خوب، اینجا نکته اصلی آب لبو این است که حاوی تمام مواد مغذی است که ممکن است در فرایند آشپزی از دست دهید. هضم آب میوه نیز آسان تر است، با ما همراه شوید که در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک خواص و مزایای اصلی خوردن لبو را آورده ایم.

فواید مصرف لبو

فواید و خواص مصرف لبو

خواص و فواید خوردن لبو

لبو دارای خواص و فواید بسیاری می باشد که در ادامه این گزارش، مهمترین خواص لبو را بررسی خواهیم کرد؛

تقویت گردش خون:

به لطف اکسید نیتریک موجود در لبو، رگ های خونی شما عریض تر می شود و باعث جریان خون بیشتر می شود. خون بیشتر به معنای بدن سالم تر است!

لبو برای افزایش بنیه و قدرت بدنی:

نیتریک اکسید به استراحت رگ های خونی شما کمک می کند و مطمئن می شود که اکسیژن بیشتری می تواند به ماهیچه ها و اندام های شما برسد. هرچه بافت بیشتر اکسیژن بگیرد، موثرتر است!

کاهش فشار خون با لبو:

مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب لبو می تواند فشار خون را کاهش دهد، در کمتر از شش ساعت!

لیو برای کاهش فشار خون

لبو برای کاهش فشار خون

لبو برای مبارزه با بیماری:

فیتو نوتریشن های موجود در لبو به مبارزه با بیماری و عفونت و همچنین مقابله با تولید مواد سمی کمک خواهد کرد.

لبو برای کمک در سم زدایی:

نه تنها لبو حاوی آنتی اکسیدان های ضد سم است، بلکه فیبر طبیعی آن به سم زدایی بدن بسیار کمک می کند.

لبو برای بهبود هضم:

فیبر سالم موجود در لبو برای دستگاه هاضمه شما شگفتی ساز است و باکتری های مفید را تغذیه کرده و پسماندهای مضر را تمیز می کند.

کمک در عملکرد کبد با لبو:

لبو حاوی دو بتاین و پکتین است، این دو ترکیبات به دفع مسمومیت کبد کمک می کنند. هرچه کبد شما حاوی سم کمتری باشد، بهتر عمل می کند!

لبو برای کبد

لبو برای کمک در عملکرد کبد

لبو برای افزایش میل و توان جنسی:

گردش رو به افزایش یکی از بهترین راه برای افزایش میل و توان جنسی است و شما متوجه خواهید شد که برون در چغندر، می تواند به زنان پس از یائسگی کمک کند تا تمایل بیشتری داشته باشند.

لبو برای مبارزه با التهاب:

لبو غنی از بتالین است، آنتی اکسیدانی که به مبارزه با التهاب کمک می کند.

لبو برای افزایش تولید گلبول های قرمز خون:

آهن موجود در لبو توانایی بدن شما را برای تولید گلبول های قرمز خون افزایش خواهد داد، در نتیجه اطمینان حاصل می شود که مواد مغذی و اکسیژن بیشتری در بدن شما حمل می شوند.

بدون چربی:

هیچ نوع چربی در لبو وجود ندارد، بنابراین شما می توانید تا جایی که می خواهید لبو بخورید، بدون این که نگران افزایش وزن باشید.

خواص لبو برای قلب

تمام خواص و فواید مصرف لبو

لبو برای پیشگیری از بیماری های قلبی:

اسید فولیک موجود در لبو می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی و نیز کمک به درمان بیماری های قلبی کنونی کمک کند.

تقویت بارداری سالم با لبو:

فولیک اسید یکی از مواد مغذی است که مادران باردار برای داشتن یک بارداری سالم به آن نیاز دارند.

لبو برای مبارزه با سرطان:

لبو غنی از ویتامین C است، یکی از آنتی اکسیدان هایی که ثابت شده تاثیر خوبی روی سلول های سرطانی دارند.

افزایش سلامت پوست با لبو:

نه تنها لبو شامل ویتامین C است که برای تولید کلاژن پوست بیشتر مورد نیاز است، بلکه آنها می توانند به سم زدایی پوست شما و کاهش التهاب سلول های پوست کمک کنند.

خواص لبو برای پوست

لبو برای افزایش سلامت پوست

سلامت چشم با لبو:

لبو غنی از ویتامین A است که برای چشمان سالم ضروری است.

کاهش خطر سرطان کلیه با لبو:

طبق مطالعه انجام شده خوردن روزانه لبو می تواند به شدت خطر ابتلا به سرطان کلیه را کاهش دهد.

لبو برای کمک در تولید صفرا:

به کبد شما کمک می کند که صفرای بیشتری تولید کند که برای هضم مورد نیاز است، و همچنین کمک می کند که کیسه صفرا شما را سالم نگه دارد.

لبو برای تغذیه رسانی به استخوان ها:

لبو غنی از کلسیم است که برای حفظ استخوان ها، دندان ها و ناخن های سالم و قوی لازم است.

لبو برای اسخوان

فواید لبو برای استخوان ها

لبو برای افزایش عملکرد مغز:

با افزایش گردش خون، مغز شما مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت می کند.

لبو برای تقویت سطح انرژی:

لبو همچنین باعث کاهش مصرف آدنوزین تری فسفات می شود، که منبع انرژی اصلی بدن است. این کار انرژی را حفظ کرده و به فرد کمک می کند که مدت بیشتری فعال بماند.

لبو برای کنترل قند خون:

این کار بیشتر با چغندر قند انجام می شود. طبق مطالعه ایسلندی، فیبر موجود در چغندر قند می تواند بالا بودن میزان قند خون را کاهش دهد.

لبو برای کاهش کلسترول بد:

لبو نیز یکی از معدود غذاهایی است که کالری کمی دارد و حاوی هیچ کلسترولی نیست.

فواید لبو یا چقندر

کاهش کلسترول بد با استفاده از لبو

لبو برای کمک به درمان بی خوابی:

طبق گزارش ارائه شده توسط دانشگاه مرکز پزشکی مریلند، چغندر سبز نیز غنی از آهن است و می تواند به کم خونی کمک کند. اسید فولیک موجود در لبو نیز با کم خونی مبارزه می کند.

لبو برای افزایش سلامت جنسی:

باید باور کنید که از زمان رومیان لبو به عنوان یک داروی مقوی غریزه جنسی استفاده شده است. لبو حاوی مقادیر خوبی از بور است، یک ماده معدنی که مستقیماً با تولید هورمون های جنسی مرتبط است.

لبو برای جلوگیری از آب مروارید:

لبو منابع بزرگی از کاروتنوئید است که می توانند خطر تشکیل آب مروارید را کاهش دهد.

لبو برای کاهش وزن:

یکی از ویژگی هایی که باعث کاهش وزن ایده آل می شود، شیرینی طبیعی آن است. به همین دلیل است که می توانید شیرین کننده مصنوعی خود را با آن جایگزین کنید. زیرا رژیم غذایی حاوی شکر زیاد می تواند منجر به افزایش وزن شود.

لبو برای کاهش وزن

کاهش وزن با مصرف لبو

ویژگی های ضد پیری لبو:

سبزیجات سبز حاوی ویتامین A و کاروتنوئید هستند که می توانند از داخل به شما کمک کنند. آنها همچنین دارای لوتئین، (یک آنتی اکسیدان قوی دیگر) هستند. این عنصر با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و می تواند به چروک ها کمک کند.

لبو برای جلوگیری از پوکی استخوان:

ما قبلاً دیده ایم که نیترات ها موجود در لبو به اکسید نیتریک در بدن تبدیل می شود. یک مطالعه ژاپنی بیان می کند که نیتریک اکسید می تواند به جلوگیری از بیماری های خاص مربوط به سبک زندگی کمک کند و پوکی استخوان یکی از آنها است.

چقدر می توان در روز لبو خورد؟

اگر چه مقدار مشخصی وجود ندارد، اما مقدار لبو به طور کلی براساس محتوای نیترات تعیین شده است. مقدار نیترات ایده آل 6.4 تا 12.8 میلی گرم نیترات برای هر 1 کیلوگرم لبو است. اما در غیر این صورت، هیچ روش خاصی برای مقدار مصرف لبو که می تواند مضر باشد وجود ندارد. برای ساده گفتنش، یک وعده (1 فنجان، که برابر با 136 گرم) لبو در هر روز مفید است. اگر می خواهید مقدار پودر عصاره لبو را بدانید، بسته بندی می تواند به شما کمک کند. در غیر این صورت، شما به مقدار بیشتری نیاز ندارید؛ حداقل به اندازه یک وعده لبو. در مورد آب لبو، تقریباً 200 تا 250 میلی لیتر در روز مناسب است.

انتخاب لبوی خوب

نحوه نگهداری، انتخاب و خرید لبو

نکاتی برای خرید و انتخاب لبو

بعد از خواص در بخش سلامت نمناک واجب دانستیم تا نکاتی در مورد خرید و نگهداری از این خوردنی پر خاصیت برایتان بگوییم، پس باید بدانید که؛ تنها لبوهایی که کوچک و محکم هستند را انتخاب کنید و رنگ نارنجی پررنگی داشته باشند. آنها همچنین باید پوست سالم و برگ های درخشان داشته باشند (بدون هیچ نشانه ای از خراب شدگی). به دنبال ریشه های محکم و سالم باشید، این به این معنی است که لبو تازه چیده شده است. از لبوهایی که لک دارند دوری کنید.

اگر یک چغندر بزرگ و پر ریشه باشد آن را کنار بگذارید. این موها نشانه ای از پیری هستند.

لبو باید 1 و نیم تا 2 اینچ قطر داشته باشد. لبوی بزرگتر به این معنی است که مرکز چوبی و سفتی دارد و زیاد رشد کرده. لبوهای کوچک‌تر بهترین هستند و آنها لطیف و شیرین هستند.

روش صحیح نگهداری از لبو

به محض اینکه به خانه رسیدید، از فاصله 2 اینچی از ریشه جدایشان کنید. در غیر این صورت، برگ ها رطوبت را از ریشه می گیرند. همچنین، دم را جدا نکنید.

برگ ها را در یک کیسه پلاستیکی به طور جداگانه نگهداری کنید و ظرف دو روز از آنها استفاده کنید.

شما می توانید لبو را درست مانند هر سبزیجات دیگر در یک کیسه پلاستیکی محکم ببندید. انجام این کار می تواند آنها را به مدت حداقل 7 تا 10 روز در یخچال نگه دارد.

لبوی پخته یا کنسروی نیز می تواند تا یک هفته در یخچال نگهداری شود.

از خواص و فواید لبو تا روش های نگهداری از لبو یا چغندر قرمز

4.7604
این مطلب مفید بود ؟56935
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
وبگردی