خواص صابون زغال
آیا می دانید صابون زغال چه فواید و خواص هایی دارد؟ صابون زغال دارای مزایای فراوانی می باشد و البته استفاده از آن برای داشتن پوست زیبا بسیار حائز اهمیت است.

فواید و خواص صابون زغال برای زیبایی ، جوانی و درمان مشکلات پوستی

همانطور که می دانید داشتن پوستی زیبا و بدون جوش و لک چیزی است که همه آرزویش را دارند به همین خاطر افراد در این رابطه تحقیقات نسبتا گسترده ای دارند در این متن صابون زغال را برای شما معرفی می کنیم .

زغال فعال شده چیست؟

زغال فعال شده نیز کربن فعال شده گفته می شود و با سوزاندن مواد طبیعی مثل چوب، زغال سنگ معمولی، زغال سنگ نارس یا پوست نارگیل به دست می آید. منبع ماده در دمای بسیار بالایی سوزانده می شود تا یک توده سبک وزن از زغال کربنی تشکیل دهد. این بدان معنی است که تمام اکسیژن از طریق مواد منبع از طریق اکسیداسیون کنترل شده و یا فرآوری با بخار برداشته شود.

با تشکر از این فرآیند، زغال ایجاد یک سطح متخلخل را گسترش می دهد که سموم را گرفتار می کند. از این نقطه می توانیم به زغال به عنوان "زغال فعال" اشاره کنیم. توانایی طبیعی آن برای جذب، به این روش افزایش یافته است. به همین دلیل است که این پودر سیاه خوب کارایی بالاتری دارد و حداکثر قابلیت استفاده آن برای بدن است.

از زغال هزاران سال است که استفاده دارویی می شود اعتقاد بر این است که مصریان باستان از آن برای تمیز نگه داشتن زخم ها استفاده کرده اند؛ اسناد هندو از 450 سال قبل از میلاد برای تصفیه آب مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. در قرن 18، زغال توسط شیمی دان ها و داروسازها مورد مطالعه قرار گرفت که به توانایی آن برای محافظت از بدن انسان در برابر مواد سمی علاقه مند بودند. کربن فعال امروزه در فیلترهای آب و به عنوان پادزهر زهر مورد استفاده قرار می گیرد.

زغال چوب فعال دارای قدرت جذب بالایی است به این معنی است که عناصر دیگر را به خود جذب می کند زغال از طریق گرما و قرار گرفتن در معرض بخار و مواد شیمیایی خاص فعال می شود این فرآیند باعث می شود که کربن تشکیل شود تا "منافذ" بزرگ شود هنگامی که در معرض آلاینده ها قرار می گیرد، آن ها در منافذ گیر می افتند. زغال نیز خاصیت ضد باکتری دارد که می تواند به التیام زخم ها کمک کند. کربن فعال شده برای هر چیزی از تصفیه آب صنعتی تا مکمل های دارویی استفاده می شود.

خواص و فواید صابون زغال فعال

در ادامه بخش سلامت نمناک برخی از مزایای استفاده از صابون زغال آورده شده است:

1. صابون زغال می تواند پوست بسیار چرب را درمان کند.

بسیاری ممکن است در حال حاضر از روش های مختلفی برای درمان پوست چرب استفاده کنند. پوست چرب در طول تابستان بدتر می شود. خوشبختانه، از مزایای زغال چوب از بین بردن روغن اضافی و نیز کثیفی از روی پوست است. این می تواند منجر پاکسازی پوست از چربی و آلودگی شود. علاوه بر آن، آن می تواند چربی غیرضروری را از روی صورت ریشه کن کند.

فواید صابون زغال

درمان پوست چرب با صابون زغال

2. صابون زغال به پوست بی عیب و نقص کمک می کند.

صابون زغال این توانایی طبیعی را دارد که کنترل کامل روغن صورت را به دست بگیرد و به از بین بردن ناخالصی ها کمک می کند که در داخل منافذ گرد هم می آیند. این کار در از بین بردن سلول های مرده بسیار موثر است در نتیجه یک پوست بی نقص و تمیز ارائه می دهد.

3. صابون زغال می تواند آکنه های سرسختی را درمان کند.

زغال فعال در درمان آکنه بسیار مفید است. نه تنها زغال در خلاص شدن از سموم مفید است همچنین ناخالصی ها در پوست را به خود جذب می کند و در نتیجه چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است به طور موثر آکنه را درمان می کند. علاوه بر این، علائم و لک های آکنه را از بین می برد.

4. صابون زغال اندازه منافذ را به حداقل می رساند.

اگر تمایل دارید مقدار قابل توجهی از زمان را در بیرون از منزل سپری کنید گرد و غبار، آلودگی و دود بسیار زیاد هستند، پس ممکن است متوجه کثیفی روی منافذ شوید این باعث می شود که منافذ ظاهر بزرگتری پیدا کنند و دو برابر بیشتر جلب توجه کنند. پس از یک دوره زمانی طولانی، منفذهای بسیار بیشتری بر روی صورت ظاهر می شوند.

صابون زغال راه حلی ایده آل برای این مشکل است. این کار نه تنها دوده و کثیفی را از بین می برد، همچنین منافذ مسدود شده را درمان و به طور قابل توجهی اندازه آن ها را کاهش می دهد.

5. صابون زغال پوست را محکم تر و سفت تر می کند.

ظاهرشل پوست نشانه اولیه پیری است. ضروری است که مراحل ضروری را در زودترین زمان ممکن انجام دهید صابون زغال اطمینان می دهد که پوست به سرعت محکم تر و سفت می شود.

6. برای هر نوع پوستی عالی است.

سازگاری پوست نگرانی بزرگ برای هر فردی است که از محصولات پوست استفاده می کند. خوشبختانه، صابون برای همه انواع پوست عالی است به علاوه، برای کسانی که دارای حساسیت پوستی هستند، ایده آل است این کار در درمان قرمزی صورت و آلرژی های پوستی، کار بزرگی انجام می دهد.

خواص صابون زغال

فواید و خواص صابون زغال برای پوست 

7. صابون زغال از علائم پیری زودرس جلوگیری می کند.

صابون زغال راه حلی ایده آل برای جلوگیری از پیری زودرس است می تواند خطوط و چروک ها را پاک کند و در نتیجه یک چهره جوان و پر جنب و جوش را ایجاد کند.

8. صابون زغال می تواند لکه های روی پوست پاکسازی کند.

استفاده از صابون زغال فعال شده بطور منظم می تواند نتایج مثبتی ایجاد کند که باعث تمیز کردن پوست و عاری از لک می شود همان طور که ذکر شد می تواند به طور قابل توجهی سموم و ناخالصی های پوست را ریشه کن کند و به پوسته پوسته شدن پوست کمک می کند.

9. صابون زغال برای پسوریازیس موثر است.

از آنجا که صابون زغال فعال شده، صابون فوق العاده ای است و می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و همچنین کثیفی و آلودگی را پاک کند،این محصول می تواند اگزما و پسوریازیس را درمان کند زغال برای درمان پوست ترک خورده و خشک عالی است. در برخی موارد، این مساله از عود این بیماری جلوگیری می کند.

10. می تواند شوره سر را درمان کند.

صابون کربن فعال شده این ویژگی زیستی منحصر به فرد را دارد که هم به عنوان شامپو و صابون عمل کند. آن وقتی در ارتباط با شامپو بکار می رود، در درمان بیماری های پوستی مانند پوست سر و شوره سر کمک می کند.

چگونه زغال فعال شده را درست کنیم؟

مواد لازم:

  • 225 گرم روغن زیتون
  • 125 گرم روغن نارگیل
  • 100 گرم روغن (کلزا)
  • 25 گرم روغن کرچک
  • 25 گرم شی باتر
  • 100 گرم آب مقطر
  • 90 گرم نارون کوهی
  • 70 گرم آب قلیا
  • 1 قاشق سوپ خوری پودر زغال فعال
  • 1قاشق چای خوری چای سبز
  • نصف قاشق چای خوری سیتریک اسید
  • 5 قطره ویتامین ایی
  • 20 قطره روغن اسانس رزماری(اختیاری برای یک بوی)

صابون زغال

صابون زغال

مراحل :

دستکش برای محافظت از خودتان استفاده کنید.

آب قلیا را در آب مقطر بریزید تا واکنشی ایجاد شود که باعث افزایش دما و دود می شود مراقب باشید که دود را استنشاق نکنید. از یک قاشق برای مخلوط کردن قلیایی در آب استفاده کنید، و وقتی مخلوط ابری می شود 20 دقیقه آن را کنار بگذارید. وقتی خنک شد شفاف به نظر می رسد

نارون کوهی را به مخلوط اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه تکان دهید. در کاسه ای بزرگ همه روغن ها از جمله روغن زیتون، نارگیل، کلزا، روغن کرچک و شی باتر را ترکیب کنید باید به مایع غلیظ و کمی نرم نیاز پیدا کنید. مخلوط قلیایی را در مخلوط روغن بریزید. آن را به دقت انجام دهید و سپس مواد اولیه را با استفاده از یک قاشق فلزی محکم ترکیب کنید.

از مخلوط کن استفاده کنید تا تمام مواد را برای چند دقیقه با هم مخلوط کنید. زمانی که بافت آن مانند مایونز شد مخلوط به درستی ترکیب شده. پودر زغال، عصاره چای سبز، اسید سیتریک، ویتامین ایی و روغن اسانس را به آن اضافه کنید. وبا مخلوط کن دستی ترکیب کنید و تا زمانی که ثبات یک مایونز معمولی را به دست بیاورد ادامه دهید.

مخلوط را در قالب های صابون بریزید و آن ها را با پوشش پلاستیکی بپوشانید. با حوله آشپزخانه تمیز بپوشانید و 24 ساعت صبر کنید. پوشش پلاستیکی را بردارید، اما صابون را در قالب رها کنید بعد از یک هفته می توانید صابون را از قالب بیرون بیاورید و آن را در قفسه ای تا یک ماه خشک شود. زودتر قبول نکنید چون خیلی زود حل می شود و زیاد طول نمی کشد.

صابون فعال شده با زغال:

شستشوی صورت با زغال فعال تمام مزایای صابون را به ارمغان می آورد، اما ساختن آن آسان تر است و نیاز به مواد اولیه کمتری دارد.

مواد لازم:

یک فنجان روغن نارگیل ارگانیک

2 قاشق سوپ خوری زغال فعال

1 قاشق سوپ خوری جوش شیرین

مراحل :

مواد را در کاسه ای با اندازه متوسط ترکیب کنید. ابتدا پودر زغال و سپس روغن نارگیل و جوش شیرین را به آن اضافه کنید. تا زمانی که زغال فعال شده در تمام این مخلوط پخش می شود و مانند یک مایع سیاه به نظر می رسد، استفاده کنید.

مخلوط را در ظرف پلاستیکی تمیز بریزید و آن را محکم ببندید حدود سه ماه آن را از تابش نور مستقیم خورشید خارج کنید. پس از آن برای استفاده آماده است.

عوارض و مضرات همراه با استفاده از صابون زغال

صابون زغال آخرین گرایش در جهان زیبایی بوده به خاطر توانایی پودر زغال برای پاک کردن ناخالصی ها از روی پوست با این حال، در حالی که فواید بسیاری برای پوست دارد، برخی خطرات نیز وجود دارد که بسیاری از آن ها همیشه مورد بحث قرار نگرفته اند در زیر برخی از عوارض جانبی و خطرات استفاده از صابون و شستن صورت روی پوست آورده شده است:

احتمال عفونت چشم با اسفاده صابون زغال :

اگر هنگام استفاده از زغال با چشم ها تماس پیدا کند می تواند باعث عفونت چشمی شود. به همین دلیل است که به شدت توصیه می شود هنگام استفاده از صابون زغال و یا شستشوی صورت مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که تماس با مناطق حساس مانند چشم ها وجود ندارد.

از نظر علمی تاییدیه ندارد:

در حالی که ممکن است در همه جا اخبار مربوط به نحوه پاکسازی با صابون زغال وجود داشته باشد اما از نظر پزشکی ثابت نشده است. در حالی که منافع ممکن است درست باشد پس از نتایج کاربران، ممکن است هنوز هم خطراتی برای پوست وجود داشته باشد، چون 100 % مورد پشتیبانی علوم قرار نمی گیرد.

عوارض صابون زغال

صابون زغال چه عوارضی دارد؟

صابون زغال می تواند پوست را تحریک کند:

بیشتر صابون زغال چوب و محصولات شستشوی صورت اغلب به کاربران هشدار می دهند که از اعمال فشار بر پوست حساس اجتناب کنند چون ممکن است پوست را تحریک کند. این عمدتا به خاطر رنگ زغال چوب است، که گاهی اوقات با ترکیب با مواد دیگر بدتر می شود.

چگونه از عوارض و خطرات جانبی اجتناب کنید:

زغال چوب فعال بدون شک برای پوست مفید است و در عین حال می تواند روی پوست خطرناک باشد. برای اجتناب از این کار، بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که نسبت به نوع پوست شما مناسب است . افرادی که پوست خشک دارند ممکن است عوارض جانبی خود را از استفاده از صابون یا شستن صورت داشته باشند. انواع مختلفی از زغال چوب وجود دارد و برای پوست شما مناسب خواهد بود. این باعث کاهش خطر هر گونه بیماری پوست می شود.

هم چنین عادت کنید که مواد مورد استفاده در هر محصولی که خریداری می کنید بررسی کنید. این به این معنی است که اطمینان حاصل کنید که پوست شما نسبت به هیچ کدام از محصولات مورد استفاده آلرژی ندارد.

 

خواص و فواید فوق العاده صابون زغال فعال برای پوست + عوارض

4.6123
این مطلب مفید بود ؟11310
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : stylecraze / wildaboutbeauty / mycharcoalsoap / livestrong / actinera / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
وبگردی