خواص ریشه کاسنی
امروزه ریشه کاسنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و عصاره ریشه کاسنی منبع خوبی از مواد مغذی می باشد، همچنین ریشه کاسنی خواص درمانی بسیاری هم برای سلامت بدن دارد.

فواید و خواص ریشه کاسنی در درمان بیماری ها و سلامت بدن

هر روز درمان های گیاهی در حال محبوب شدن در سرتاسر جهان هستند. ریشه کاسنی در آشپزی، مکمل ها و داروها استفاده می شود. این ریشه مقداری عوارض جانبی دارد، اما به طور کلی خوراکی عالی، با فواید بسیار است. عصاره ریشه کاسنی منبع خوبی از مواد مغذی است و خواص درمانی قابل توجهی دارد که بخش سلامت نمناک به آن پرداخته است.

عصاره ای که می توان آن را در چند مرحله ساده به دست آورد. ابتدا، باید ریشه کاسنی را قطعات کوچک خرد کرده و سپس آنها را خشک کنید. سپس آن را در یک ظرف ریخته و داخل ظرف الکل بریزید. قسمت بالای ظرف را با پوشش پلاستیکی بپوشانید، سپس آن را به صورت محکم ایمن کنید. محتوای آن را تکان دهید و اجازه دهید تا بیش از 6 هفته به این حالت بماند. هر سه روز بار این تکان دادن ظرف را تکرار کنید. در نهایت آن را غربال کنید که محتوای مایع آن باقی می ماند و آن عصاره ریشه کاسنی است.

ریشه کاسنی برای کمک به مدیریت وزن:

هرگاه احساس گرسنگی می کنید، بدن شما آمینو اسیدی به نام قرلین آزاد می کند که با حس گرسنگی در ارتباط است و باعث طلب کردن غذا می شود.

کاسنی مقدار قرلین را در بدن شما کاهش می دهد و مانع پرخوری می شود. این موضوع به شما کمک می کند تا احساس سیری و رضایت کنید قبل از اینکه پرخوری کنید، علاوه بر آن، این یک اقوام موثر در کاهش وزن است.

فیبر مغذی موجود در کاسنی همچنین عملکرد خوب دستگاه گوارش را ارتقا می دهد؛ که این عامل کلیدی دیگری در تثبیت وزن سالم است.

ریشه کاسنی برای کاهش یبوست:

به عنوان یک منبع فیبر طبیعی، کاسنی می تواند به جلوگیری از یبوست به چند روس کمک کند. ابتدا باعث حجیم شدن شکم و کار کردن روده می شود تا حرکات آن، حرکات شکم را تحریک کند. این فرآیند باعث آزاد شدن شیره روده در دستگاه گوارش می شود که این عمل گوارش را بهبود می دهد. دوری از یبوست همچنین احتمال دوری از بیماری های گوارشی مانند سرطان روده را نیز بهبود می دهد.

ریشه کاسنی برای ارتقای سیستم ایمنی:

کاسنی اثراتی را بر علیه بعضی از انواع باکتری های تهدید کننده دارد. در نتیجه افرادی که از آن استفاده کرده اند شاهد بهبود سیستم ایمنی خود بوده اند. از آنجا که کاسنی عروق خونی را عاری از رادیکال های آزاد و سموم مضر می کند، احتمال بروز برخی بیماری ها مانند سرطان و بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد.

این موضوع کاسنی را به یک عامل موثر برای استحکام دائمی سیستم ایمنی تبدیل می کند.

ریشه کاسنی برای کاهش اضطراب:

از آنجا که کاسنی یک آرامبخش طبیعی است، می تواند اضطراب را کاهش داده و استرس را التیام دهد،چیزی که باعث جلوگیری بیشتر از اثرات مضر استرس و اضطراب می شود. بعضی از متخصصان پزشکی عصاره ریشه کاسنی را به عنوان کمک کننده به خواب تجویز می کنند از آنجا که آن عوارض جانبی کمتری از داروهای خواب آور دارد.

ریشه کاسنی برای درمان اختلالات کلیوی:

عصاره ریشه کاسنی تکرر ادرار را افزایش می دهد و به بدن کمک می کند تا سمومی که در کلیه و کبد ذخیره شده اند را دفع کند. زمانی که این سموم در بدن باقی می مانند، می توانند باعث ایجاد بیماری های مختلف شوند. تکرر ادرار همچنین به دفع اضافی آب و کاهش چربی نیز کمک می کند. حدود چهار درصد از چربی که رسوب می کند ممکن است در هر جای دیگر بدن ذخیره شود؛ اگر دفع نشود.

 خاصیت ریشه کاسنی

کاسنی برای درمان اختلالات کلیوی

ریشه کاسنی برای درمان نواقص چشم:

سیستم بینایی، بخش مرکزی سیستم عصبی است که به مواد مغذی نیاز دارند که در ریشه کاسنی یافت می شود. به عنوان یک مکمل، کاسنی منبع غنی از ویتامین آ است که سلامتی و عملکرد چشم ها و سیستم بینایی را تثبیت می کند. هویج، کرفس و آب جعفری منابع ویتامین آ هستند درست مانند آب کاسنی. کاسنی نه تنها بینایی صحیح را ارتقا می دهد، بلکه نواقص بینایی را نیز تصحیح می کند. حتی برخی افراد گزارش داده اند که آب کاسنی وابستگی آنها را به عینک کاهش می دهد.

کمک به گوارش با ریشه کاسنی:

افراد به دلایل پزشکی مختلفی کاسنی به غذای خود اضافه می کنند. یکی از رایج ترین علل آن کمک به بهبود سیستم گوارشی است. گیاه کاسنی حاوی اینولین است؛ گروهی از باکتری های مفیدی هستند که سلامتی روده را ارتقا می دهند. در بدن های ما، اینولین به مبارزه با بیماری های گوارشی مانند سوزش سر دل، ریفلاکس و سوء هاضمه کمک می کند. طی زمان، شرایطی مانند ریفلاکس اسیدی می تواند آسیب را در بدن شما افزایش دهد و باعث بیماری های دیگر شود. کاسنی سوء تاثیرات این شرایط را خنثی می کند.

ریشه کاسنی برای کاهش بیماری های قلبی:

اغلب بیماری قلبی نتیجه عوامل متعددی است که در یک زمان تاثیراتی را بر روی سیستم قلبی عروقی می گذارند. کاسنی حاوی چند عامل برای کاهش آثار بیماری های قلبی است. این گیاه بسیار برای عملکرد سیستم گوارش مفید است.

آنطور که در بخش سلامت نمناک گفته ایم همچنین باعث کاهش کلسترول بد در بدن شده و گسترش تصلب شرائین و فشار خون را نیز محدود می کند. فنول گیاهی موجود در کاسنی همچنین بر علیه ترومبوز و عدم تپش متعادل قلب فعالیت می کند. خواص آنتی اکسیدانی در کاسنی می تواند تعادل پلاسمای خون را بهبود بخشیده و احتمال بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

ریشه کاسنی برای کمک به جلوگیری از سرطان:

بیماران سرطانی در چندین مطالعه که عصاره کاسنی مصرف کرده بودند، رشد تومور آنها کاهش یافته بود. دانشمندان معتقدند که این عمل احتمالا به خاطر فروکتان موجود در کاسنی است. این فروکتان ها خواص آنتی اکسیدان و ضد تومور دارند. به عنوان یک درمان طبیعی، کاسنی در جلوگیری ساز چندین نوع سرطان مانند سرطان سینه موثر بوده است. عصاره کاسنی استفاده شده در بعضی مطالعات، نیز تکثیر سلول های سرطانی بر روی پوست را متوقف کرده است. این؛ و سایر مطالعات دیگر فواید درمانی کاسنی را توصیه می کنند و همچنین متخصصین پزشکی در انتظار تحقیقات بیشتری نسبت به قبل هستند.

 خواص ریشه کاسنی

کمک به جلوگیری از سرطان با ریشه کاسنی

ریشه کاسنی برای سلامت کبد:

استفاده از عصاره ریشه کاسنی می تواند عملکرد کبد را بهبود بخشد. این ریشه حادی آنتی اکسیدان است که شدت کبد را کاهش داده و مانع از آسیب آن می شود.

ریشه کاسنی برای سلامت مفصل:

مشکلات متعدد مفاصل مانند آرتروز می تواند با عصاره ریشه کاسنی درمان شود. این گیاه مانند یک عامل ضد التهاب عمل کرده و عوارض جانبی مهمی ندارد. گرچه هیچ پایه علمی اثر آن را به عنوان نتیجه خوردن عصاره اثبات نکرده، اما آزمایشات با مقیاس کوچک نتایج عالی نشان داده اند.

فعالیت آنتی اکسیدانی:

بسیاری از داروهای گیاهی مقادیر آنتی اکسیدانی بالایی دارند، که اغلب در گیاهان این مواد فنولیک نامیده می شوند. کاسنی منبع غنی از فنولیک ها و آثار محافظت کننده آن بر روی سیستم قلبی عروقی است . قهوه کاسنی به صورت مکرر برای ارزیابی مقاومت به قرمزی با توجه به محتوای فنولیکی و کافئیک اسید به کار گرفته شده است. افزودن ریشه کاسنی به رژیم غذایی موش های آزمایشگاهی، به طور قابل توجهی سطح آنتی اکسیدان د خون را افزایش داد. محققان بر این باورند که فواید کاستی به علت ترکیبات فنولیکی آن است.

ریشه کاسنی برای کاهش درد آرتروز:

خواص ضد التهابی کاستی می تواند علائم آرتروز را درمان کرده و درد مرتبط با آن را کاهش دهد. گرچه کاسنی به طور کامل مانع از آرتروز نمی شود یا نمیتواند آن را کامل درمان کند، بلکه می تواند درد مفاصل و ماهیچه ها را کاهش دهد. کاسنی عملکرد گلبول های قرمز را بهبود می دهد و این اقدام التهاب پاسخ ایمنی به سلول های آسیب دیده را می کاهد.

بر علیه موجودات آسیب رسان:

فعالیت پتانسیلی نشان داده شده که عصاره ریشه کاسنی فوایدی را با توجه ظرفیت آن علیه موجودات آسیب رسان به همراه دارد. یک مطالعه ایتالیایی دریافت که عصاره ریشه کاسنی خواص پاک کننده قارچ دارد.

ریشه کاسنی برای سلامت استخوان:

شیر افزوده شده به قهوه کاستی ممکن است تنها شریک سلامت استخوان نیست بلکه اینولین موجود در کاسنی، افزایش جذب کلسیم را در دستگاه گوارش نشان می داد؛ بنابراین افزایش تراکم مواد معدنی در استخوان و بازیابی کلسیم و جذب آن را به همراه دارد.

ریشه کاسنی برای سلامت پوست:

فواید کاسنی برای پوست از استفاده موضعی آن به دست می آید. برای قرن ها شیره برگ های کاسنی مستقیما بر روی پوست و برای درمان تورم و التهاب استفاده می شده است.

ریشه کاسنی برای دیابت نوع 2:

کاهش وزن و تثبیت وزن سالم بدن ریسک دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. شواهدی وجود دارد که اینولین موجود در کاسنی به عنوان یک ماده مغذی مکمل برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است. آنهایی که عصاره ریشه کاسنی را مصرف می کنند، سطح هموگلوبین A1 را کاهش می دهد، یک تست خون که قند خون متوسط را تا سه ماه اندازه می گیرد.

 خاصیت ریشه کاسنی

خواص ریشه کاسنی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2

هشدارها درباره ریشه کاسنی

عوارض جانبی کمی از عصاره ریشه کاسنی موجود است. بعضی از آنها اذیت کمی دارند در حالیکه برخی دیگر نگرانی جدی دارند. مانند همیشه یک پزشک میتواند اطلاعات بهتری ارائه دهد، پس با او مشورت کنید.

تداخل ریشه کاسنی با داروهای قلبی

حدس زده می شود که ریشه کاسنی منجر به تعدیل یا بعضی اوقات باعث خنثی شدن اثر داروهای قلبی می شود. بخش سلامت نمناک توصیه می کند هر داروی گیاهی ناسازگار با دیگر داروها، باید با پزشک خود قبل از مصرف آن مشورت کنید.

واکنش های آلرژیک به ریشه کاسنی

البته هر محصولی می تواند مواد آلرژی زا داشته باشد. وضعیت خاص ریشه کاسنی به نحوی است که می تواند با گرده ها و ساشه ها به واکنش آلرژیک بیشتری بینجامد. این واکنش با پوسته ساشه نتایج وخیم تری دارد به نحوی که به شدت مسمومیت را در عروق خونی گسترش می دهد. هم چنین کاسنی در تماس با پوست ممکن است باعث درماتیت جزئی پوست شود.

عوارض ریشه کاسنی برای زنان باردار:

هر زنی که باردار یا شیرده است قطعا نباید ریشه کاسنی مصرف کند. مصرف این ریشه در حین بارداری می تواند منجر به مشکلات و نقص تولد شود. مصرف آن در دوران شیردهی می تواند مسمومیت را به نوزاد انتقال دهد. در هر زنان دیگری نیز زنان ممکن است با آثار دیگری مانند تقلیل یا تشدید دوره قاعدگی شان مواجه شوند. این قضیه می تواند منجر به عدم توانایی باروری موقت شود.

اگر مبتلا به سنگ صفرا هستید، مصرف بیش از حد کاسنی می تواند این مشکل را تشدید کند، لذا قبل از مصرف این گیاه با دکتر مشورت کنید.

جراحی:

کاسنی ممکن است قند خون را کاهش دهد و همچنین امکان دارد تا با کنترل قند خون بعد از جراحی نیز تداخل داشته باشد. توصیه می شود حداقل دو هفته قبل از جراحی مصرف کاسنی متوقف شود.

مشکلات گوارشی در پی مصرف کاسنی

  • گاز در اندام ها
  • نفخ کردن
  • گرفتگی عضلات شکم و درد
  • اروغ زدن
  • کاهش مدفوع
  • کمک به درمان اگزما و کاندیدا

کافئین می تواند سیستم ایمنی شما را با تشدید غده فوق کلیوی تضعیف کند و این موضوع درمان کاندیدا را مختل می کند. یک سیستم ایمنی قوی برای درمان کاندیدا الزامی است. از این رو کاسنی می تواند ماده ای خوب برای عادت های شما به قهوه است.

همچنین اینولین موجود در کاسنی می تواند به تقویت باکتری های روده کمک کند و همچنین به درمان کاندیدا نیز مساعدت کند.

توصیه های دوز مصرف ریشه کاسنی 

هرچند اطلاعات علمی برای تعیین میزان مناسبی از دوز کاسنی در این زمان وجود ندارد، این دوز ها طی تحقیقات علمی مشخص شده اند:

درمان یبوست:15 تا 40 گرم در روز و دوره مصرف بالای 4 هفته

درمان دیابت:10 گرم در روز و دوره مصرف 8 هفته

برای تری گلیسیرید بالا:حدود 14 گرم در روز

کاهش وزن:10 تا 39 گرم در روز و دوره مصرف 6 هفته

در نهایت هرچند باید از دنبال کردن راهنمایی ها بر روی برچسب محصولات اطمینان حاصل کنید و همیشه با پزشک خود قبل از مصرف کاسنی یا هر مکمل دیگر مشورت کنید.

خواص ریشه کاسنی برای بدن فوق العاده باورنکردنی است

4.496
این مطلب مفید بود ؟8511
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : bistromd / organicfacts / bulksupplements / globalhealingcenter / mashoid / draxe / facty / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
برچسب : عرق کاسنی
وبگردی