درد سینه

درمان درد سینه (پستان) در زنان با نکات خواندنی

کد مطلب : 42747تعداد نظرات : 6 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
زنان در هر سنی از درد سینه خبر می دهند که به نام ماستالژیا نیز شناخته می شود. درد مزبور می تواند هم در دوران پیش از یائسگی و هم پس از آن بروز کند. در هر حال درد سینه در میان زنان جوان در دوران قاعدگی بیش از همه رایج است.

دلایل شگفت انگیز که شما ممکن است دچار درد سینه (پستان) شوید

درد سینه در زنان می تواند نگران کننده باشد ولی شاید علت آنقدرها هم نگران کننده و جدی نباشد و به راحتی با رعایت برخی نکات رفع شود پس بهتر است ابتدا دلیل این ناراحتی در عضو مهم و حساس خود را پیدا کنید ؛ درد پستان نیمی از شکایت های مربوط به پستان می باشد اما قبل از اینکه شما به نتایج دشوار سرطان فکر کنید موارد زیر را بخوانید.

درد سینه زنان چه علت هایی دارد

1.شما به لوسیون فانتزی بدن آلرژی دارید

دایانا راموس مدافع حقوق بشر و رئیس کل کمیته ملی پیشگیری از سلامت و مراقبت های بهداشتی می گوید:بسیاری از لوسیون ها ، بدن را صاف و هیدراته می کنند اما بعضی دیگر دقیقاً به صورت عکس عمل می کنند و باعث قرمزی ،التهاب و ترشحات دردناک می شوند .

این مواد شیمیایی در بسیاری از محصولات آرایشی می تواند باعث ایجاد واکنش حساسیتی بر روی پوست شما حتی سینه های شما شود اگر این لوسیون ها را به قفسه سینه خود بمالید ممکن است ،باعث تورم و درد شدید و همچنین حساسیت پستان شود.دیگر مواد آرایشی که می تواند چنین آسیبی بزند ،می تواند کرم ها و مواد شیمیایی باشد که شما در حمام استفاده می کنید.

کرمهای ضد آفتاب هم گاه می توانند چنین تاثیری داشته باشند اگر اخیراً یکی از محصولات و کرم بدن خود را عوض کرده اید و در حال حاضر درد پستان دارید ممکن است که به هم مرتبط باشند.

درد سینه زنان

علت های شایع درد پستان در خانم ها

2.شما باردار هستید

دکتر راموس می گوید اغلب سینه های متمرکز و دردناک از اولین نشانه های بارداری هستند. مبارک باشد ! هورمون های خود را سرزنش نکنید و از آنها شکایت نکنید در مراحل اولیه بارداری، سینه های شما سریعتر از نوزاد شما رشد می کنند.همانطور که مقدار استروژن شما افزایش می یابد، حجم کانالهای شیر سینه را نیز افزایش می دهند، که به نوبه خود می تواند درد و حساسیت سینه را افزایش می دهد.

3.سینه بند شما موجب ناراحتی شماست

بر اساس یک نظرسنجی از 10 هزار زن توسط Women s wear daily 4 ، شصت و چهار درصد آنها از لباس زیر ، با سایز نادرست استفاده می کنند و این می تواند مشکلات بدتری را به وجود آورد. دکتر راموس می گویند:تمام علل شایع سینه های آسیب دیده، سوتین های نامناسب،ساییدگی سینه توسط سیم های زیر سوتین میباشد.

علت درد سینه زنان

بارداری یکی از علت های ایجاد درد در سینه خانم ها

4.شما سینه خود را از ورزش کردن و فعالیت محروم کرده اید

ورزش، دارویی است که برای درمان همه بیماری ها کاربرد دارد به جز در مواقعی که باعث آسیب بیشتر شود برای مثال:انجام دادن ورزش هایی که به قفسه ی سینه فشار می آورد (پرس سینه) ،یا راه رفتن و فشار آوردن با بوت در کلاس های اردوگاه و یا فقط به علت بستن سوتین با سایز نامناسب که باعث درد جدی و در برخی از شرایط، باعث حساسیت پستان می شود. راموس می گوید:عضله ،مستقیما زیر بافت پستان قرار دارد، بنابراین گفتن تفاوت بین درد عضلانی سینه و درد سینه مشکل است بهترین نشانه از درد عضلانی این است که ، درد بعد از چند روز استراحت از بین خواهد رفت.

5.شما عفونت دارید

دکتر راموس می گوید لوله های مسدود شده توسط شیر، موهای در حال رشد و بیماری های باکتریایی می تواند باعث ایجاد عفونت های موضعی در پستان شما شود این عفونت ها با قرمزی، تورم و درد ، مشخص می شود. همچنین ممکن است که شما دچار تب و ناراحتی نیز شوید اگر فکر می کنید که عفونت دارید بلا فاصله باید به دکتر مراجعه کنید.

درد پستان زنان

نشا نه های درد سینه در زنان 

6.کنترل کردن بارداری 

هر دارویی که هورمون های شما را تغییر می دهد ممکن است سبب ایجاد درد شدید شود و به عنوان یک عارضه جانبی تلقی شود دکتر راموس می گوید:قرص های جلوگیری از بارداری ، سطح استروژن را افزایش می دهد اما باربری را درمان می کند. دارو های جایگزین می توانند باعث حساسیت ، تورم و احساس درد در سینه ها شوند. اغلب این عوارض جانبی در طول زمان کاهش می یابد اما اگر با پزشک خود درباره ی داروهای جایگزین صحبت کنید بهتر است و ضرری ندارد .

درد سینه زنان

درد پستان در زنان چه علتی دارد

7.شما یک زن هستید

بلوغ ، قاعدگی ، دوران پیری و یائسگی اساسا تمام مراحل زندگی یک زن، به غیر از دوران کودکی بر میزان هورمون تاثیر می گذارد. دکتر راموس می گوید:شایع ترین نوع درد پستان به دوره ای مربوط است که شما پریود هستید و این طبیعی است. همچنین توجه داشته باشید که داروهایی که اغلب برای درمان اختلالاتی مانند pms ، پری مونوپوژ و .. است، از کرم ها یا قرص های استروژن و پروژسترون برای یائسگی استفاده می شود، که همه ی این ها می توانند سبب ایجاد حساسیت در پستان شوند.

علتهای درد سینه زنان

شیردهی یکی از علت های ایجاد درد در سینه خانم ها

8.شما کودک خود را با شیر خود تغذیه می کنید

سینه های شما برای بسیاری از کارها مناسب است مثل :پرکردن زیر یک ژاکت، حمل یک رژلبو ... اما کار واقعی آن کار واقعی آن یک چیز است:تغذیه ی نوزاد با شیر خود، سینه های شما و مجاری شیر در دوران بارداری، برای تنها منبع تغذیه برای یک انسان کامل آماده می شود. این رشد و تحول به معنی درد زیادی است و حتی کمی پس از اینکه نوزاد شما متولد شد، به دلیل فعال شدن مکمل این درد ادامه پیدا می کند.

9.شما آسیب سینه ایی داشته اید

دکتر راموس می گوید:هر نوع آسیب دیدگی در سینه و در گذشته می تواند باعث درد و سوزش شما شود:اینکه با ضربه ی توپ، یک تصادف اتومبیل یا داشتن یک عمل جراحی بر روی سینه های شما اتفاق افتاده باشد فرقی نمی کند معمولا بیشترین درد ناشی از آسیب به سرعت از بین می رود اما اگر درد کاهش پیدا نکرد باید با پزشک خود مشورت کنید.

درد سینه زنان

سرطان سینه  یکی از علت های ایجاد درد در سینه خانم ها

10.شما سرطان سینه دارید

این موضوع ترس هر زن است ، اما اخیرا، ثابت شده است که سرطان پستان علاوه بر علائم بیرونی مانند توده ها ، نشت یا تغییرات در نوک پستان، اغلب علائم درونی دارند که به صورت آشکار نمایان می شود دکتر راموس می گوید اکثریت قریب به اتفاق زنان مبتلا به درد پستان، سرطان ندارند. اما این بدان معنا نیست که دردهای سینه های خود را نادیده بگیرید و در نهایت مهم ترین چیزهایی که می توانید برای سلامت پستان خود انجام دهید پیگیری چرخه ها و علائم و توجه به تغییرات در بدن است.

درمان درد سینه (پستان) در زنان با نکات خواندنی

4.1471
این مطلب مفید بود ؟38487
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک / ن /ف
برچسب : درد سینه
6 نظر به ثبت رسیده است
زهره1397-08-23
سلام.سینه هام به سرما حساس هست. تا یکم سردم میشه، بی نهایت درد سینه دارم. با گرم شدن بدنم آروم میشه.سال قبل کل پاییز و زمستان درد را داشتم.دکتر رفتم.سنوگرافی و انجام شد.هیچ تشخیصی ندادن.دوباره این درد سراغم اومده.عاجز شدم
12630
مرجان1397-08-16
س.من بچه شیرمیدم سینه سمت راستم ازدیشب شروع ب دردکرده علت چیست؟؟
11745
ناشناس1397-08-18
سلام نمی دونم بهتر هست پیش یک دکتر اسلامی مطمئن بری بعید نیست از این داروها باشه آخه خیلی عوارض دارن چقد از روغن شحم، شکر قهوه ای، روغن زیتون و... استفاده می کنید؟ تغذیه سالم خیلی مهم هست.آیا از نوره برای بدن وزیر بغل استفاده می کنید واجبی طبق روایات داروی اصلی هست وتاکید زیادی به استفادش شده
2711
....1397-08-01
سلام خسته نباید من نزدیک به دو هفتس ک درد سینه شدید دارم و این درد درست از زمانی ک قرص برای پوستم شرو به خوردن کردم شروع شده ممکنه دلیلش همین دارو ها باشه ؟؟؟؟
5521
ناشناس1397-06-13
از نوره برای بدنت استفاده بکنی شاید بد نباشه آخه خیلی خاصیت داره نمی دونم دنبال یه دکتر سنتی اسلامی مطمئن برو
3013
فاطمه1396-11-01
مدتیه درد دارم درقفسه سینه و زیر بغل سمت راست و چپم دکترم رفتم ازمایش و سونو نوشت گفت کیست سمت راست سینه داری ولی همچنان در طرف قفسه سینه و درون سینه هام و زیر بغل هام درد رو احساس میکنم توروخدا راهنماییم کنید.
28788
وبگردی