درمان سرفه کودکان

درمان سریع و خانگی سرفه کودکان

کد مطلب : 61653تعداد نظرات : 22 نظرزمان مطالعه : 5 دقیقه
سرفه های خشک شبانه یا سرفه های شدید همراه با خس خس سینه بچه ها با روش های طبیعی و سریع درمان سرفه کودکان قابل کنترل است.

نشانه های سرفه کودکان و راههای درمان خانگی سرفه کودک

درمان سرفه کودکان با نسخه های درمان خانگی سرفه کودکان جزو مواردی است که در شرایط اضطراری بسیار موثر خواهد بود. چنانچه میدانید سرفه یکی از بیماری های رایج تنفسی است که معمولاً کودکان 5 سال و کوچکتر را به خصوص در فصل زمستان درگیر می کند، گاهی شدت سرفه ها تقریباً شبیه علائم آنفولانزا هستند برای همین والدین را دچار نگرانی می کنند تا درجستجوی راهی باشند برای درمان سرفه شدید کودکان. به گفته ی متخصصان سرفه های شدید در کودکان خردسال می تواند علل دیگری به جز سرماخوردگی داشته باشد عللی شامل:آسم، تولد زودرس و آلرژی که نسخه های این مشکلات، اغلب به عنان درمان فوری سرفه شبانه کودکان تجویز می شود.

سرفه هایی همراه با خس خس سینه

عفونت روی تارهای صوتی نای و مجرا های هوا تاثیر می گذارد و منجربه بروز سرفههای شدید می شود، از نشانه های سرفه های عفونی خس خس سینه و تغییر صدا است. برای درمان این بیماری به طور طبیعی نسخه های زیادی درمنزل وجود دارد که پیش از این در مطالب مختلف نمناک به آنها اشاره کرده ایم. فراموش نکنید که برای درمان سرفه های خشک کودکان و اینکه بدانید برای تسکین سرفه کودکان چه کنید، علاوه بر درمان های خانگی، مراجعه به پزشک امری ضروری خواهد بود.

درمان سرفه کودکان

نشانه های سرفه عفونی

داروی سرفه کودکان و توصیه های غیر دارویی برای درمان سرفه کودکان

برای اینکه بدانید برای سرفه کودکان چی خوبه و درمان سرفه کودک چطور انجام می شود، با روش های بدون خطر و مطمئن خانگی، مواردی که در ادامه این بخش از سلامت نمناک آورده ایم، توصیه مطمئنی است که به عنوان پاسخ سوال رایج شما با موضوع " برای سرفه بچه چی خوبه " قابل استفاده خواهند بود.

بخور اولین توصیه برای درمان سرفه های خشک

نفس کشیدن در فضاهایی که بخار وجود دارد سرفه را تسکین می دهد به همین منظور داخل حمام بروید در را ببندید آب گرم را باز کنید، نزدیک دوش بایستید و 10 دقیقه نفس کشید. این روش یکی از نسخه ها و توصیه های موثر در درمان سریع سرفه کودکان محسوب می شود.

رطوبت برای درمان سرفه لازم است

یکی از علل این سرفه ها مثل خیلی از بیماری های دیگر میتواند خشکی باشد پس یکی از فاکتورهای مهم درمان رفع آن تلقی می شود، به عنوان درمان سرفه کودکان در خانه، کودکان کوچک با شیر مادر و بزرگترها با آب ولرم، سوپ، آب نارگیل به راحتی می توانند مجرای تنفسی خود را مرطوب کنند.

برای رفع سرفه کودکان مصرف غذاهای آبکی و گرم مانند سوپ مرغ، انواع آش و سوپ های ساده همواره در طول بیماری سرماخوردگی، سینه درد و سرفه ازجمله تجویزهای پزشکان بوده است، افزودن ادویه جات تند مانند فلفل، پودر سیر یا خود سیر و پودر کاری به این غذاها نیز توصیه می شود. که میتوان از آنها به عنوان درمان گیاهی سرفه کودکان هم استفاده کرد.

درمان سرفه کودکان

هوای خنک ولی نه سرد

هوای خنک خلط سینه را پاک و تنفس را بهبود می بخشد برای درمان سرفه خشک کودکان بدون دارو، کودک را در معرض هوای خنک و تازه یا بهتر بگوییم، پاک قرار دهید، این هوای در حال حرکت که بایستی خنک باشد نه سرد می تواند سرفه های خشک را التیام بخشد. همچنین راه دیگر برای احساس این خنکی بخور سرد است که یک گزینه مناسب برای درمان سریع سرفه کودکان در خواب ی باشد.

استراحت

برای درمان سرفه کودکان مثل درمان هر بیماری دیگر، به استراحت او توجه داشته باشید. استراحت یکی از بخشهای مهم درمان به شمار می رود اما بهتر است در حالت مناسب به خوابید تا آسان تر نفس بکشید، در این شرایط باید سر کودکان را بالاتر بگذارید تاسرفه کاهش یابد برای نوزادان شیب درست کنید تا راحت تر باشند. دقیق باشید و توجه کنید که هنگام خوابیدن کودک و نوزاد در وضعیتی که شما فراهم کرده اید به خوبی تنفس می کنند تا درمان سرفه در کودکان بهتر انجام شود.

فضای آرام

اگر کودکتان دچار این بیماری است با آرامش دادن به او و پرت کردن حواسش به بازی و کتاب استرسش را پایین آورید چون استرس سرفه را تشدید می کند این راه حل ساده یکی از توصیه های همیشگی متخصصان کودکان است. باور کنید این یکی از ساده ترین پاسخ ها به سوال برای سرفه خشک کودکان چی خوبه ، از طرف شماست.

عسل نسخه قدرتمند درمان سرفه کودکان و بزرگسالان

عسل به عنوان قویترین داروی گیاهی ضد سرفه کودکان و یکی از مواد غذایی که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، محسوب می شود. این ماده مفید در کودکان یک سال به بالا راهکاری خوب برای تسکین سرفه است. می توان یک قاشق مرباخوری عسل را در نصف لیوان شیر حل کرد و روزی 2 بار آن را مصرف کرد. یکی دیگر از راه های مصرف عسل، حل کردن آن در چای و لیمو ترش است. برای تهیه دمنوش برای سرفه کودکان هم میتوانید از عسل استفاده کنید.
عسل برای سرفه

روغن های گیاهی برای تسکین سرفه کودک

در درمان خانگی سرفه خشک کودکان، استفاده صحیح از روغن های طبیعی تاثیر گذار خواهد بود. روغن های گیاهی به باز کردن راههای تنفسی و کاهش سرفه کمک می کند البته از قبل مطمئن شوید کودکان برای مصرف این روغن هابه اندازه کافی بزرگ شده اند و حتما ابتدا روی پوستشان تست کنید تا ببینید آلرژی ندارند. برای درمان سرفه کودکان بهترین روش استفاده از روغن های گیاهی به ترتیب زیر است:

به عنوان داروی گیاهی برای سرفه کودکان ، روغن های نارگیل و اسطوخودوس را با چای آویشن ترکیب و روی سینه اش بمالید و خوب ماساژ دهید.

شلغم فراموش نشود

همیشه اولین پاسخ به سوال چه چیزی برای سرفه کودکان خوب است ، شلغم به ذهنمان می رسد. شلغم که ضد سرفه کودکان و بزرگسالان است، گیاهی با ارزش غذایی بالاست و در درمان آسم و سرفه های خلط دار موثر بوده و میکروب کش و ضد باکتری قوی ای است و به عنوان معجزه سرفه خشک کودکان شناخته می شود. در واقع شلغم اثر مفید و مؤثری در درمان بیماری های تنفسی دارد و به قطع سرفه کودکان کمک خواهد کرد.

حرف آخر

فراموش نکنید که برای درمان سرفه های شدید کودکان و همینطور جلوگیری از سرفه کودکان، علاوه بر آنچه خواندید، مراجعه به پزشک برای دریافت درمان سرفه زیاد کودکان امری ضروری خواهد بود، پس برای درمان سرفه بچه های دلبندتان، همیشه هوشیارانه عمل کنید و نسبت به این مسئله جدی، بی توجهی نکنید.

درمان سریع و خانگی سرفه کودکان

4.21678
این مطلب مفید بود ؟1406272
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن/ن.ح
22 نظر به ثبت رسیده است
ستاره1397-09-21
دمنوش آویشن و پونه هم برای درمان سرفه مفیده
368244
مادر1402-06-20
بله کاملا درسته
البته سوپ و نوشیدنی‌های گرم هم جزو بهترین درمان برای سرفه خشک کودکانه
42
...1402-06-27
سوپ گرم عالیه و آب نمک
11
نسیرن1402-07-04
بله سوپ گرم و آب نمک فوق العاده است
خدا به داد برسه پاییز که میاد باز هم مشکل ما پدر و مادرها برای درمان سرفه‌های کودکان شروع میشه
50
ناشناس1402-06-20
علاوه بر آویشن و پونه
درمان سرفه کودکان رو جدی بگیرید سعی کنید فضای خونه رو مرطوب و نوشیدنی‌های گرم براشون درست کنید تا زودتر خوب بشن
50
شیرین1402-06-27
هنگام سرفه کودکان از درمان‌های خانگی البته مطمئن و تایید شده بیشتر از دارو استفاده کنید حداقلش بدن بچه رو ضعیف نمی‌کنه
00
خوب1397-09-17
خوب مطالعه کردم خوردن پیاز با عسل برای درمان سرفه مفید است
26263
فاطیما1400-03-11
استفاده از تخم میوه به هم مفید و موثر است
16334
عسلی1402-06-20
مثل مثل همیشه عسل بهترین نسخه است
41
خدایی1402-06-20
مرسی از مطالب خوبتون
دمنوش‌هایی که برای درمان سرفه پیشنهاد داده بودین واقعاً اثر داشتند ممنون ازتون
40
09091402-06-27
کودکان سرفه کودکان باید به طور کامل درمان بشه ریه‌ها و سیستم تنفسی بچه‌ها حساسه و اگر مشکلی براشون پیش بیاد و به موقع درمان نشه در آینده میتونه مشکلات جدی‌تری ایجاد کنه
10
قمری1402-07-04
بهترین درمان برای سرفه‌های کودکان اینه که تغذیه‌شون رو رعایت کنیم غذای چرب به هیچ عنوان نخورند نوشیدنی‌های سرد مصرف نکنند اسنک‌ها و خوراکی‌های کارخانه‌ای رو به عنوان میان وعده بهشون ندیم
20
نرگسم1400-08-22
فرنی
7638
...1402-06-20
دخترم در طول روز حالش خوبه ولی وقتی می‌خواد بخوابه سرفه‌های خشکش شروع میشه نسخه‌های زیادی رو استفاده کردم ولی تاثیر کامل نداشته کسی از دوستان تجربه درمان سرفه خشک شبانه رو داره راهنماییم کنید لطفاً
یعنی فرنی جواب میده؟
191
براتی1402-10-09
رفلکس داره
10
ویدا1402-11-11
سلام وقتی میخاد بخوابه دستگاه بخور سرد بالای سرش روشن کن عالیه
00
سوگلی1402-06-20
برای سرفه خشک کودکان زیر دو سه سال از چی میشه استفاده کرد
فرنی کافیه؟
10
پیری1400-09-08
آب نخود پخته شده در درمان گلودرد و سرفه بسیار مفید است
18028
مهیار1401-09-13
جوشانده ی نخودوانجیروبادام معجزه میکنن برای گلودردوسرفه
468
نرگس1401-10-01
دم کرده این سه تا باهم سپستان، تخم خرفه،عناب برای پختن خلط و گلودرد مفید است.
141
کوثر1401-11-22
سلام پنیرک برای درمان سرماخوردگی و سرفه خیلی عالیه واقعا نتیجه گرفتم
62
حنا1402-06-20
درست میگن
مطمئن باشید بهترین درمان خونگی برای رفع فوری سرفه کودکان نوشیدنی‌های گرمه
21
وبگردی