درمان طبیعی راشیتیسم
برای درمان بیماری نرمی استخوان یا راشیتیسم می توان از گیاهان بسیاری مانند جو و قاصدک بهره برد نور خورشید نیز بسیار تاثیرگذار است.

نسخه های طب سنتی برای درمان و رفع راشیتیسم یا نرمی استخوان

راشیتیسم نوعی اختلال استخوانی است که باعث نرمی استخوان در کودکان می شود که یکی از علت های شایع آن کمبود ویتامین دی و تغذیه نامناسب است برای درمان این بیماری و بهبود آن باید تغذیه ای سرشار از ویتامین D و فسفات داشت و همچنین نباید از نور خورشید غافل شد که تاثیرات شگفت انگیزی در درمان این بیماری دارد.

داروهای خانگی برای درمان راشیتیسم و نرمی استخوان 

1. نور خورشید کافی برای ویتامین D:

پوست انسان حاوی پروویتامین است که در نور خورشید فعال می شود. بنابراین ویتامین D در پوست توسط خورشید سنتز می شود. اگر یک کودک در معرض نور خورشید قرار گیرد،ممکن است با کمبود ویتامین D مواجه شود.

با این حال چنانچه در بخش های قبلی سلامت نمناک گفته شد این ویتامین به خودی خود پروویتامین را درمان نمی کند. جذب کلسیم و فسفر را از طریق بدن افزایش می دهد، به طوری که استخوان ها ممکن است قوی تر شوند.

کودک را در ساعات صبح 15 تا 20 دقیقه زیر آفتاب ببرید.اگر پوست تیره تر دارد، باید او را بیش از حد نرمال زیر نور قرار دهید.کودک را با لباس بپوشانید.از لباس های گشاد استفاده بکنید. 

2.روغ جگر ماهی کاد برای درمان خانگی راشیتیسم:

روغن ماهی کاد غنی از ویتامین D و ویژگی های مفیدی است که بسیاری از کودکان را از راشیتیسم نجات داد. حتی قبل از این کشف، اروپایی ها از روغن ماهی کبد برای رهایی از روماتیسم، مفاصل دردناک و ماهیچه های سفت، از قرن هفدهم استفاده می کردند!

چربی روغن جگر ماهی کاد حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، D و اسیدهای چرب امگا 3 است.

در حالی که ویتامین A در میان دیگر فواید سلامتی، برای سیستم ایمنی و رشد استخوان ضروری است، ویتامین D یک ترکیب اصلی است که با بهبود عملکرد ماهیچه از درمان و درمان آن جلوگیری می کند.

این ماده همچنین از دیابت نوع 1، فشار خون بالا و برخی سرطان ها جلوگیری می کند. یک قاشق چایخوری روغن ماهی کاد را بردارید. روغن ماهی کاد بو می دهد، اما شما می توانید نسخه های طعم دار را نیز پیدا کنید.

روغن جگر ماهی

3. درمان خانگی راشیتیسم ماهی های چرب:

غذاهای بسیار کمی وجود دارند که ویتامین D طبیعی در آن ها باشد. ماهی های چرب یکی از آن ها است. خوردن ماهی در طول ماه های زمستان و زمانی که نور روز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، اهمیت بیشتری دارد.

 چه ماهی های روغنی منابع خوبی از ویتامین D است؟

_ساردین

_خال مخالی

_ماهی تون تازه

_سالمون

_گربه ماهی 

4. رژیم غنی از کلسیم برای درمان خانگی راشیتیسم:

وقتی مواد معدنی، کلسیم و فسفات، در خون کم هستند، بدن شروع به تولید هورمون هایی خواهد کرد که باعث ایجاد کلسیم و فسفات می شود. این منجر به استخوان های ضعیف و نرم می شود. بنابراین، به همراه ویتامین D، رژیم غذایی سرشار از کلسیم برای پیش گیری و درمان راشیتیسم نیز ضروری است. 

منابع خوب کلسیم چه هستند؟ 

  • محصولات لبنی مثل شیر، ماست و پنیر
  • لوبیا و پنیر سویا
  • سبزیجات سبز برگ دار مانند بروکلی و کلم
  • آجیل
  • ماهی هایی که استخوان آن ها خوردنی است نیز مانند ساردین مفید هستند.

راشیتیسم کودکان

5. درمان راشیتیسم با دم اسبی:

گیاه دم اسبی نمک کانی زیادی دارد که از همه مهم تر، سیلیکا همراه با پتاسیم، منگنز، منیزیم و بسیاری از مواد معدنی است.دلیل اینکه این گیاه یکی از درمان های راشیتیسم است، این است که مقدار سیلسیم یا سیلیکونش توسط بدن به کلسیم طبیعی تبدیل می شود.

پیش از این در بخش خواص گیاه دم اسبی در سلامت نمناک خواندید که دم اسب، به طور سنتی به افرادی که از کم خونی یا ضعف عمومی رنج می برند تجویز می شود.

برخی مطالعات مدرن نیز نشان داده اند که وقتی دم اسب توسط افرادی که دارای استخوان های شکسته هستند مصرف می شود، استحوان هایشان می توانند به سرعت التیام یابد.

سیلیکون دم اسبی به پیدا کردن مولکول های پروتئینی با هم در رگ های خونی و بافت های ارتباطی کمک می کند. سیلیکون نه تنها رشد و پایداری ساختار اسکلتی را افزایش می دهد، بلکه باعث می شود که کلاژن که پوست و بافته ای ماهیچه ای ما را نگه می دارد را حفظ کند.

از این رو می تواند به عنوان درمان برای راشیتیسم، نرمی استخوان، پوکی استخوان، رگ به رگ شدن، در رفتگی، کشیدگی عضلات عقب ران و رباط ها مورد استفاده قرار گیرد. 

6. درمان راشیتیسم با قاصدک:

گیاه قاصدک بسیار غنی از مواد مغذی است. ریشه ها و برگ هایش منبع خوبی از ویتامین مانند ویتامین A، C، D و B هستند. آن ها همچنین غنی از مواد معدنی، منیزیم، روی، منگنز، مس، مس، کلسیم، بور و سیلیسیم نیز هستند. این یکی از گیاهان دارویی است که متخصصان تغذیه توصیه می کنند آن ها را نیز مصرف کنید. 

راه هایی برای استفاده از گیاه قاصدک برای راشیتیسم:

از برگ های قاصدک سوپ درست کنید. از این گیاه چای درست کنید.چگونه چای درست کنیم؟ 

  • برگ های خشک قاصدک - 1 قاشق چای خوری
  • آب جوش - 1 فنجان

 گل قاصدک را در یک ظرف قرار دهید و آب داغ را در آن بریزید.بگذارید برای سه دقیقه بجوشد. به هم بزنید و بگذارید یک دقیقه دیگر بماند. کمی که خنک شد، صافش کنید و بنوشید.

خواص قاصدک

7. درمان راشیتیسم با حمام کاه جو:

کاه جو سیستم عصبی را همراه با تامین کردن ویتامین های B، منیزیم، کلسیم و آنتی اکسیدان ها حفظ می کند، همچنین حمام کاه جو دو بار در هفته برای افرادی که فاقد کلسیم و مواد معدنی حیاتی هستند، خوب است.

 چطور می توان با کاه جو حمام کرد؟

دو لیتر مایع از گاه جو تهیه کنید. دوباره گرمش کنید.  این مایع را با آب گرم وان مخلوط کنید. بگذارید آنقدر خنک شود تا شما بتوانید تحمل کنید. بدن خود را در این آب فرو ببرید و آرام بگیرید. 

دومین راه برای حمام کردن با کاه جو:

یک کیلوگرم کاه جو را بگیرید. آنها را در یک وان آب گرم قرار دهید. آب را حرارت دهید و روی گیاه خشک جو بریزید. بگذارید کمی خنک شود. وان را با این آب پر کنید. پره های کاه را هنگام استحمام برندارید. حداقل یک یا دو بار در هفته این حمام را بگیرید. 

8. جو مفید برای درمان راشیتیسم:

جو گیاهی بسیار مغذی است.

کاه جو از گیاه جو که پس از برداشت باقی می ماند، گرفته می شود و آنطور که در بخش سلامت نمناک می خوانید اساساً ساقه های خشک و برگ های گیاهان دارویی است که می توانند در هر فروشگاه گیاهی یافت شوند.

کاه جو منبع بسیار غنی کلسیم، ویتامین A، منیزیم و نیاسین (B3) است. کاه جو نه تنها می توانند برای درمان راشیتیسم، بلکه برای پوکی استخوان، سرطان استخوان و استخوان های شکسته استفاده شوند.

روزانه مکمل کلسیم به کودک خود بدهید و یا با یک فنجان دم کرده (و نه چای) از کاه جو را به او بدهید.هم چنین می توانید کمی گیاه دم اسبی هم به این گیاه اضافه کنید. 

چگونه می توان از کاه جو برای راشیتیسم استفاده کرد؟

  • گیاه خشک کاه جو - 1 اونس (حدود 1 فنجان)
  • شیشه با در بطری (در حدود یک لیتر در حجم)
  • آب جوش برای پر کردن شیشه
  • گیاه دم اسبی - 1 قاشق سوپ خوری 

کاه را در شیشه قرار دهید.کمی از دم اسبی را به آن اضافه کنید و شیشه را با آب جوش پر کنید.در شیشه را بگذارید و بگذارید به مدت 5 تا 10 ساعت بماند. هر چه مدت بیشتری آن را به حال خود رها کنید، بهتر است

 یک فنجان از این محلول را بنوشید. شما حتی می توانید بیشتر از آن را بنوشید، اما حداقل 1 فنجان در روز داشته باشید. باقی مانده را در یخچال نگه دارید. ظرف 36 ساعت از مایع استفاده کنید.

خواص جو

9. گزنه گیاهی برای درمان راشیتیسم:

گزنه یکی از گیاهان غنی از مواد مغذی است که حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی در آن است. بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می کنند که برای ذخایر کلسیم و منیزیم این گیاه مفید است. همچنین غنی از پتاسیم، آهن، کروم، سلنیوم، مواد معدنی، کلروفیل، منگنز، سیلیس، ید و سدیم به غیر از ویتامین A، C و E، ویتامین های B و بتا - کاروتن است. 

چگونه می توان دم کرده این گیاه را درست کرد؟

  • گیاه خشک گزنه- 1 اونس (حدود 1 فنجان)
  • شیشه با قوطی در، 1 لیتری
  • آب داغ (غیر جوش) - در حدود یک لیتر، برای پر کردن شیشه 

گزنه ها را در ظرف مربا بریزید.آب داغ را بر روی گیاه بریزید و شیشه را تا بالا پر کنید.در آن را محکم ببندید.بگذارید در حدود 4 تا 8 ساعت بماند.بعد از حدود 4 تا 8 ساعت، محلول را صاف کنید و بنوشید. 

قوی ترین درمان خانگی و گیاهی راشیتیسم و نرمی استخوان

4.553
این مطلب مفید بود ؟485
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : rapidhomeremedies / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
وبگردی