برنامه نود

در برنامه دیشب نود 14 اردیبهشت 94 چه گذشت

تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1394کد مطلب : 14432زمان مطالعه : 7 دقیقه
برنامه نود شب گذشته در حالی برگزار شد که شاگردان منصوریان با آرای مخاطبان برنامه 90 در رقابتی فشرده با تراکتورسازی میلیمتری قهرمان چهاردهمین دوره لیگ برتر شدند.

برنامه نود عادل فردوسی پور در حالی از ساعت 22:37 دقیقه شب گذشته مهمان خانه های مردم بودند که به مسابقات سرنوشت ساز هفته های پایانی لیگ برتر اختصاص داشت و یک آنالیز خوب از بازی مرگ و زندگی تراکتورسازی - استقلال هم دران به نمایش درآمد. هیجان در لیگ برتر به نقطه اوج خودرسیده و به همین دلیل فردوسی پور و برنامه اش تلاش کرده بودند انرژی شان را صرف این هفته ویژه کنند. 

برنامه نود

در شبی که حسن کامرانی فر، داور موفق و البته تازه بازنشسته فوتبال کشورمان به عنوان مهمان و کارشناس داوری فردوسی پور را تا پایان برنامه همراهی می کرد سؤال نظرسنجی برنامه به انتخاب قهرمان چهاردهمین دوره لیگ برتر اختصاص داشت و گزینه های تراکتورسازی تبریز، نفت تهران و سپاهان اصفهان پیش روی مخاطبان بود.
 
برنامه نود
 
در حالی که تا اواخر برنامه تراکتوری ها در نظرسنجی از نفت پیش بودند در نهایت شاگردان منصوریان بر اساس انتخاب مخاطبان 90 با 38 درصد آرا قهرمان لیگ برتر شدند. رقابت فشرده ای که باعث شد فردوسی پور اعتراف کند که در برنامه های قبلی چنین رقابت فشرده ای کمتر دیده شده است.
در ابتدایی برنامه طبق رول فردوسی پور یادی از مناسبت ها و اتفاقات مهم هفته کرد که تبریک به پدران و معلملن بخشی از آن بود و یادی از حسین حصاری، کشتی نویس با سابقه کشورمان که بامداد روز گذشته دار فانی را وداع گفت بخش دیگر آن بود. حسن کامرانی فر که یکی دو روزی است خبر خداحافظی اش از دنیای داوری را رسانه ای کرده در ابتدای برنامه در خصوص اینکه چرا در 42 سالگی خداحافظی کرده در حالی که حئاقل سه سال دیگر می توانسته داوری کند مشکلات جسمی و بیماری اش را مهم ترین دلیل این تصمیم اعلام کرد.
بررسی بازی های هفته بیست وهشتم با نمایش خلاصه دیدار تراکتورسازی تبریز و گسترش فولاد آغاز شد. جایی که گسترشی ها با کشیدن ترمز تراکتورسازی رقابت در بالای جدول را سخت تر کردند. پس از بررسی نکات آماری این بازی گزارش نود درجه نود پخش شد و بخش دیگر هم به نمایش خلاصه بازی سپاهان و استقلال صنعتی خوزستان اختصاص داشت. با پخش این قسمت تقویم نود روی آنتن رفت. جایی که مجری برنامه به مناسبت روز معلم به سراغ بهمن بهلولی، معلم سابق عادل فردوسی پور و از داوران باسابقه و پیشکسوت فوتبال کشورمان رفت. یادی از بازی فینال جام باشگاه های اسیا میان استقلال و جوبیلوی ژاپن، پایان لیگ سوم با قهرمانی پاس و اولین گل مسی برای به ارسا از بخش های مهم تقویم نود بود. در بخشی از این آیتم با اشاره به روز جهانی خنده مجری برنامه اشاره ای به علی کفاشیان و سیاست خنده اش کرد. سیاستی که منجر به انتخاب او به عنوان یکی از نواب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شد.
 
برنامه نود
 
شباهت علی کفاشیان و رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا
 
انتخاب علی کفاشیان به عنوان نائب رئیس منطقه آسیای مرکزی کنفدراسیون فوتبال آسیا موجب شد تا او برای دقایقی مهمان تلفنی برنامه نود باشد. علی کفاشیان در ابتدای صحبت هایش گفت که پست نائب رئیسی ربطی به باقی ماندن یا نماندن او در ریاست فدراسیون فوتبال ایران ندارد و او  به هر صورت تا چهار سال آینده این کرسی را در AFC از آن خود کرده است. او در پاسخ به این سؤال فردوسی پور که آیا اکنون عضو هیات اجرایی کنفدراسیون هم هست با خیر گفت:«من دنبال این هستم که در یکی از کمیته های مؤثر کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشته باشم.» بخش دیگری از سخنان او فردوسی پور به نقش و تاثیرگذاری کفاشیان بر تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا متمرکز بود. فردوسی پوذ گفت که انطباق برنامه لیگ قهرمانان آسیا بر تقویم ورزشی تیم های شرق آسیا باعث ضربه خوردن تیم های ایرانی شده و علی کفاشیان هم گفت که در این خصوص رای زنی هایی انجام شده و درصدد این هستند که تغییراتی در این زمینه رخ بدهد.
 
ماجرای بدهی مالیاتی کارلوس کی روش و ممنوع الخروجی او هم بخش دیگری از صحبت های فردوسی پور و کفاشیان را تشکیل می داد. جایی که کفاشیان گفت که با جلساتی موثری که با سازمان مالیاتی داشتند این مسئله در حال حل شدن است احتمالاً امروز مشکل کی روش حل خواهد شد. فردوسی پور همچنین با اشاره به صحبت های هوشنگ مقدس و ادعای او مبنی بر رفتن کفاشیان در اسفندماه از تیم ملی اعلام کرد:نخیر. من همیشه می گویم می روم اما نزدیک انتخابات فدراسیون که می شود می گویم این دوره هم بمانم و 4 سال دیگر بروم! بخش پایانی صحبت های فردوسی پور و کفاشیان هم به موضوع مجمع فوق العاده فدراسیون مربوط می شد. کفاشیان اعلام کرد که گزارش های مالی ارائه شده و مغایرت ها برطرف شده و در جلسه پیش روی هیات رئیسه در خصوص زمان مجمع تصمیم گیری خواهیم کرد. در پایان این گفت وگو حسن کامرانی فر به نکته ای جالب درباره رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا اشاره کرد. این داور فوتبال ایران که اخیراً خودش را بازنشسته کرده، مهمان حضوری برنامه نود بود. زمانی که او در برنامه حضور داشت، علی کفاشیان هم روی خط آمد و چند دقیقه با عادل مصاحبه کرد. در پایان صحبت های کفاشیان، کامرانی فر به عادل فردوسی پور گفت:رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا سال ها رئیس کمیته داوران فیفا بود و ما او را زیاد می دیدیم. او مثل کفاشیان بود و همیشه لبخند به لب داشت.
 
برنامه نود
 
در ادامه مجید جلالی سرمربی سایپا روی خط تلفنی 90 آمد و درباره استعفایش از این تیم به صحبت پرداخت.
جلالی گفت:در دیدار مقابل راه آهن تحمل من تمام شده بود.
 
وی افزود:نسبت به این رفتارم عذرخواهی می کنم یکسری اتفاقات دیگر هم بود که آستانه تحمل من را پایین آورد.
 
جلالی درباره اینکه آیا از سرمربی گری سایپا استعفا کرده اید، گفت:دو هفته پیش گفتم چه باشم و چه نباشم پیشرفت برای سایپا اتفاق خواهد افتاد. سایپا مسیر خوبی آمده است و من به خاطر برخی مشکلات استعفا دادم و در استعفایم نوشتم در دو بازی آینده سایپا خواهم بود و بعد از آن از تیم جدا خواهم شد.
 
وی ادامه داد:استعفای من به صحبت با دایی ارتباط نداشته است من با رضایی مدیرعامل باشگاه جلسه داشته ام و ایشان از من برای فصل آینده برنامه خواستند و من حتی به وی برنامه داده ام. به واسطه تجربیاتی که دارم استنباطم این بود که شرایطی این گونه پیش برود سخت خواهد شد.
 
سرمربی سایپا گفت:حریم کاری برایم خیلی اهمیت دارم من در تیم هایی بودم که با آنها قهرمان شده بودم احساسم این است که در باشگاه افرادی هستند علیه بازیکنان و کادر فنی پیش مدیریت حرف هایی می زنند و ایشان را بدبین می کنند، ترجیح دادم استعفا بدهم تا باشگاه هر برنامه ای دارد برای آینده تصمیم گیری کند.
 
در ادامه مدیرعامل نماینده استان البرز در لیگ برتر روی خط تلفنی 90 آمد و افزود:من در تمام بازی ها سعی می کنم در بین دو نیمه برای عرض خسته نباشید خدمت بازیکنان و کادر فنی به رختکن بروم اما دخالتی در امور کادر فنی هرگز نکرده ام و نخواهم کرد. امیدوارم در دو بازی پایانی که در قهرمانی لیگ برتر تأثیرگذار است نمایش خوبی داشته باشیم.
 
وی در مورد استعفای جلالی تأکید کرد:قطعاً استعفای جلالی را با حضور اعضای کمیته فنی و هیأت مدیره بررسی خواهیم کرد اما در دو بازی آینده ایشان سرمربی تیم است.
 
بیت الله رضایی در پایان تأکید کرد:هیچ گونه صحبت و دیداری با علی دایی برای مربیگری فصل آینده سایپا نداشتیم و اینکه گفته می شود من با وزیر فرهنگ و ارشاد نسبتی دارم این صحبت ها کذب است و صحت ندارد.
 
در ادامه آنالیز هفته بیست و هشتم لیگ برتر پخش شد.
 
پس از آن مناظره ای میان پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی و خریداران پرسپولیس صورت گرفت.
 
عابدینی گفت:ایراد به استیل آذین این است که دو فرزند یک بزرگوار عضو هیات مدیره هستند که پدرشان بدهکار است، آیا می توان این مسئله را توجیه کرد، در صورتی که شرکت استیل آذین هیچ بدهی بانکی ندارد.
 
مدیرعامل پیشین پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که گفته می شود بدهی هدایتی 1000 میلیارد است، گفت:نمی توانم در این باره اظهار نظر کنم. اما می نویسم که اگر هدایتی بیش از 200 میلیارد تومان به سیستم بانکی بدهکار باشد ما درب استیل آذین را می بندیم و همه فعالیت خود را کنار می گذاریم.
 
پوری حسینی گفت:شرکت استیل آذین ایرانیان سهامدارانش مشکل داشتند و تا مزایده چهارم قابل جبران است.
 
وی افزود:اگر یک فرد یک پسر و دختر 21 و 23 ساله داشته باشد و 98 درصد سهام را به نام آن ها کند و خودش بدهی سنگین داشته باشد، آیا عقل حکم نمی کند که محل ابهام وجود داشته باشد؟
 
وی از اعلام بدهی هدایتی خودداری کرد و گفت که مجاز نیست این بدهی را اعلام کند.
 
 بیت الله رضایی، مدیرعامل باشگاه سایپا هم دیگر مهمان تلفنی برنامه نود بود. او در ابندای سخنانش از زحمات جلالی تشکر کرد و گفت:اواسط فصل به باشگاه آمدم و با بودجه ای که قبلاً بسته شده بود و بازیکنان جوانی که داشتیم جلالی برای تیم زحمات زیادی کشید، ما روی فرهنگ سازی تاکید زیادی داشته ام و خدا را شکر این مسائل را سرلوحه کاری خودمان قرار داده ایم. وی همچنین هرگونه مذاکره با علی دایی را رد کرد.
 
بعد از قطع تماس مجید جلالی و رضایی، حسن کامرانی فر که کارشناس داوری برنامه بود به بررسی صحنه های مشکوک بازی راه آهن و سایپا پرداخت و گفت که تصمیم داور در اخراج نکردن دروازه بان راه آهن درست بوده و رفتارها و اعتراضات جلالی مستحق رسیدگی در کمیته انضباطی است. در این هنگام جلالی مجدداً روی خط برنامه آمد و خطاب به کامرانی فر گفت:شما این صحبت ها را به خاطر دوستی با علیرضا فغانی داور بازی سایپا راه آهن انجام می دهید. کمیته انضباطی باید مرا تنبیه کند. عیبی ندارد. من قبول دارم که اشتباه کردم ولی اشتباهات داوری علیه ما تا کجا ادامه دارد؟ در بازی با استقلال، بازیکن حریف جفت پا روی بازیکن ما خطا کرد ولی داور از کنار این صحنه گذشت. وی افزود:همین داور بلافاصله دوباره در لیگ قضاوت کرد. چرا کمیته داوران این اشتباهات داوری را تجزیه و بررسی نمی کند؟ چرا کمیته انضباطی به آن ورود نمی کند؟ با این صحبت های کامرانی فر تردیدهای من نسبت به این موضوعات بیشتر می شود.
 
برنامه نود
 
ساعت 12:12 با پخش آخرین آمار نظرسنجی با شرکت یک میلیون و 576 هزار نفر برنامه این هفته نود به پایان رسید. در پایان این برنامه در اتفاقی نادر نفت تهران که چند ساعت از تراکتورسازی در نظرسنجی عقب بود بالاخره جلو افتاد و با 38 درصد آرای بینندگان به عنوان شانس اول قهرمانی لیگ معرفی شد، تراکتورسازی با 37 درصد آرا دوم و سپاهان با 25 درصد سوم شدند.

در برنامه دیشب نود 14 اردیبهشت 94 چه گذشت

3.211
این مطلب مفید بود ؟74
برگرفته از تابناک و فارس-/ف
برچسب : برنامه نود
وبگردی