دستمال جیب کت
دستمال جیب کت بخشی جدانشدنی از اجزای لباس آقایون خوش تیپ و شیک پوش است. با چند حرکت ساده روش بستن و تاکردن دستمال جیبی را خودتان انجام دهید.

آموزش تصویری بستن و تا کردن دستمال جیب کت شلوار مردان

تا زدن دستمال جیبی مردان کار زیاد سختی نیست. این بخش از جزئیات تیپ و لباس آقایان در چند ثانیه ظاهر لباس را زیر و رو می کند. مردانی که به ظاهر و پوشش خود اهمیت خاصی می دهند حتما به سراغ دستمال جیبی خواهند رفت ، فقط یک سوال؟ دستمال جیبی کت مردان با چه بخش و یا جزئیاتی از لباس ست می شود؟ کارشانسان مد مجله های فشن اروپایی در پاسخ به این سوال می گویند:دستمال جیبی با کراوات و یا پیراهن ست نمی شود فقط برای تکمیل زیبایی و جذابیت انها انتخاب می شود ولی اگر فرمال بودن لباستان خیلی اهمیت داشته باشد می توانید آن را با رنگ نه طرح پیراهن و یا کراوات ست کنید.

در این بخش از دنیای مد نمناک راهنمای آموزش 5 مدل تا کردن دستمال جیب آقایان را مشاهده خواهید کرد.

1- آموزش بستن و تا کردن دستمال جیب آقایان (Classic)

دستمال جیبی کت

آموزش بستن دستمال جیبی کت

سبک کلاسیک ساده ترین روش برای تاکردن دستمال جیبی آقایان است. در این روش دستمال را دو بار تا بزنید. ابتدا لبه های دستمال را به جهت درازا و سپس از پایین به بالا تا بزندی به طوری که دستمال به شکل مربع تاخورده شود.

تا کردن دستمال جیب کت 

نحوه تا کردن دستمال جیب کت آقایان

در انتها مجددا دستمال را به صورت درازا تا بزنید تا هم اندازه طول جیب کت شود. دستمال را طوری داخل جیب قرار دهید که لبه های بیرونی یا همان لبه هایی که دوخت خورده است بیرون از جیب قرار گیرد.

 2- آموزش بستن و تا کردن دستمال جیب آقایان (PESKO )

دستمال جیبی کت

روش بستن دستمال جیبی کت آقایان

این مدل از بیرون ساده به نظر می رسد ولی کمی پیچیده تر از تاکردن دستمال جیب کت به سبک کلاسیک است. از این سبک بیشتر بیزینس من ها و مدیران استفاده می کنند.

برای تا زدن این مدل دستمال مربع شکل را کاملا باز کنید. یک تا به سمت درازا بزنید. تای اول باید تا اندازه 1/3 دستمال باشد. تای درازای بعدی را هم به روی تای اول انجام دهید تا سر (عرض)دستمال به اندازه طول جیب کت شود.

تا کردن دستمال جیبی

آموزش تا کردن دستمال جیبی کت مردان

همانند تصویر دوتای هم اندازه از دوسمت بالا و پایین به سمت میان دستمال انجام دهید. حالا کل دستمال را یک تابزنید به طوری که دستمال از وسط دوتا شود. دستمال را به عمق جیب کت تنظیم کرده و داخل آن قرار دهید.

3- آموزش بستن و تا کردن دستمال جیب آقایان ( PUFF )

 دستمال جیبی کت مردان

طرز بستن دستمال جیبی کت شلوار مردان 

این مدل مناسب جنتل من های شیک پوش است. شاید برای یادکردفتن نحوه تا زدن این مدل دستمال جیب کت کمی بیشتر تمرین کنید ولی مطمئن باشید که ارزشش را دارد.برای تاز دن این مدل دستمال جیب کت ابتدا دستمال را به طور کامل روی سطح باز کنید. با نوک دو انگشت از وسط دستمال گرفته و بلند کنید.

دستمال جیب کت

آموزش تا زدن دستمال جیب کت داماد

با انگشتان دست دیگر حلقه ای دور دستمال ایجاد کنید. این حلقه را تا قسمتهای پایینی دستمال بکشید و در انتها لبه ی تیز دستمال را تا بزنید. دقت کنید که با همان دو انگشتی که حلقه دور دستمال ساختید لبه ی دستمال را به رو تا بزنید.

4- آموزش بستن و تا کردن دستمال جیب آقایان (CROWN ) یا مدل تاج

 دستمال جیبی کت شلوار

آموزش تا کردن و بستن دستمال جیبی کت شلوار

 این مدل در حقیقت برعکس مدل قبلی است با این تفاوت که مدل قبلی را با لبه ی تیز تا می زدیم اما این مدل را بعد از پایین آمدن حلقه ی انگشتی دور دستمال از لبه ی بخش های گرد تا می زینم.

دستمال جیبی کت

آموزش بستن و تا کردن دستمال جیبی کت مردان

 5- آموزش بستن و تا کردن دستمال جیب آقایان (FLOWER)  یا به شکل گل

دستمال جیب کت شلوار 

روش بستن و تازدن دستمال جیب کت شلوار

دستمال جیب کت تا شده به شکل گل مدل به اصطلاح زرق و برق دار در میان طراحان فشن شهرت دارد. برخلاف شکل به نظر پیچیده ظاهری اش به سادگی می توان نحوه تا کردن این مدل دستمال جیبی را انجام داد.

برای تازدن دستمال جیب کت به شکل گل ابتدا یک دست را به شکل مشت نیمه باز زیر دستمال قرار می دهیم. با دست دیگر بخشی از دستمال را به داخل حلقه انگشتان دست زیرین هدایت می کنیم. انگشتان دست زیرین را به هم کمی نزدیک تر می کنیم تا قسمتی از دستمال که داخل حلقه انگشتان رفته است به حالتی ثابت قرار بگیرد. به کمک انگشتان دست دیگر دستمال را به سمت خلاف عقربه های ساعت می چرخانیم تا پیچش ایجاد شود. زمانی که شکل موردنظر تکمیل شد ، دستمال را فیکس می کنیم و داخل جیب کت قرار می دهیم.

 دستمال جیب کت

تا کردن دستمال جیب کت به شکل گل

دستمال جیب کت ، آموزش تصویری بستن و تا کردن دستمال جیب کت آقایون

466
این مطلب مفید بود ؟5313
منبع : بخش دنیای مد نمناک /ح.ب/ن
وبگردی